Furstina Skrevet 29. november 2004 #1 Del Skrevet 29. november 2004 Vi ska flytta och sälja vår nuvarande lägenhet. Det är visning i helgen. Jag har aldrig pyntat särskilt mycket inför jul men i år funderar jag lite kring pyntning. Hur ska vi göra med julpynt? Jag har inga stjärnor eller ljusstakar - det förbinder jag med kristna symboler och det vill jag inte ha. Jag brukar baka pepparkakshus - det hinner jag inte till helgen Jag brukar hänga upp apelsiner med nejlikor i - det doftar så gott Vi har plockat fram en julbock i halm och en nisse-pakke-kalender. Ska jag göra något extra eller ska jag låta det vara såhär? Jag är nöjd men vet att extra pynt både kan vara bra och dåligt. Tycker en köpare om julpynt kanske de saknar stjärnor och ljusstakar i sovrumsfönstret? Kanse ser det plottrigt och rörigt ut om jag försöker pynta med nåt som inte är "oss". Synpunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 29. november 2004 #2 Del Skrevet 29. november 2004 Ska jag göra något extra eller ska jag låta det vara såhär? Jag är nöjd men vet att extra pynt både kan vara bra och dåligt. Tycker en köpare om julpynt kanske de saknar stjärnor och ljusstakar i sovrumsfönstret? Kanse ser det plottrigt och rörigt ut om jag försöker pynta med nåt som inte är "oss". Synpunkter? Jeg har vært på visninger i hele høst og mitt råd er at du ikke pynter noe ekstra. Som kjøper synes jeg at fremmedes menneskers julepynt virker mer forstyrrende enn forlokkende. Det jeg ønsker meg er en relativt nøytral og ikke overlesset leilighet hvor jeg klarer å se for meg at jeg skal bo med mine ting. Dere trenger ikke gjøre det helt upersonlig, men når det gjelder visninger, så gjelder det definitivt at less is more. Hvis du ønsker å gjøre litt ut av det likevel, så kan det kanskje være ok med en fin krans på døra og noen ekstra lys plassert rundt omkring. Stikkordet er nøytrale ting som ikke virker for prangende eller personlige. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 30. november 2004 #3 Del Skrevet 30. november 2004 Skriver under på Dalwhinnie's innlegg jeg..helt enig! Lykke til med salget!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 30. november 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 30. november 2004 Tack Dalwhinnie och Madden - det är ungefär så jag tänker. Julpyntet som är uppe: - en julbock i halm - ett hjärta i guldmetalltrådar och med pärlor på dörren - ett lingon/tyttebär-hjärtekrans på väggen inne - en (just nu tom) nisse-pakke-kalender Mer än så brukar jag inte ha förän julgranen kommer in, det känns konstigt att dekorera med sånt som inte är "vi" Jo, vi fick ju blommor i söndags så vi har också: - två julstjärneblommor i hallen - en "frostad" gran i fönstret Ja det räcker ju gott. Jag ska också be mannen lägga fram ett fat med lussebullar kanske? Eller en påse med dem (tanken är att visa att det går att baka fin-fina bullar i gasugnen) Det här ska nog gå bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 30. november 2004 #5 Del Skrevet 30. november 2004 Jag ska också be mannen lägga fram ett fat med lussebullar kanske? Eller en påse med dem (tanken är att visa att det går att baka fin-fina bullar i gasugnen) Jeg ville ha droppet det. Nybakt gjærbakst virker litt for krampeaktig på visning. På samme måten som jeg blir kjempeskeptisk om folk har duftlys stående og brenne (hva er det de prøver å skjule her?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 30. november 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 30. november 2004 Bullarna ÄR redan bakta, men det är fint att ha de framme i brödkorgen - inte bara i skåpet eller i frysen. Men annars är jag enig. Jag tycker det ska dofta rent och naturligt - inte nybakt eller parfymerat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 2. desember 2004 #7 Del Skrevet 2. desember 2004 Lukten av nybakte kaker er da ganske naturlig i de tusen hjem i disse dager, helt greit å ha kaker på kjøkkenet nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå