AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Del Skrevet 6. desember 2016 Har en iPhone 6 som jeg mistet i trappen og måtte bytte skjerm på for rundt 1 mnd siden. Før dette har telefonen oppført seg kjempe bra, men fallet knuste skjermen. Jeg tok den til en seriøs bytter, og betalte vel rundt 2.000,- for det. Aller først begynte den runde knappen å klikke. Den "hold seg selv inne" hele tiden, sånn at Siri konstant pratet, og det var vanskelig å navigere rundt. Etter litt så slapp det, men knappen føles løs. Nå fungerer ikke tastaturet som det skal, eller skjermen er det vel. Det går ikke an å skrive for når jeg trykker på feks "a" så skriver den "ø", osv. Hvem skal jeg kontakte? Er det de som byttet skjermen sin "feil", er det fallet sin feil eller er det på garantien? Jeg har tenkt å ringe de som byttet skjermen i morgen, men tenkte å høre litt her først. Har tenkt at det kan være fallet, men når jeg var der for å bytte skjerm så sa de at det kun er skjermen som er knust og ikke systemet. Har forresten ingen særskilt garanti på telefonen, men har inbo og reise - hvis det hjelper noe. Anonymkode: faeec...20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #2 Del Skrevet 7. desember 2016 Det er vel ofte hele toppdekselet (dvs. skjerm + knapp) som byttes når glasset knuses, så det er nok den som byttet skjermen du skal gå til. Anonymkode: 6f52c...2d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mystico Skrevet 7. desember 2016 #3 Del Skrevet 7. desember 2016 Først: Knapp skal IKKE byttes ved ny skjerm. Da mister du touch ID. Så AB over er på ville veier Mest sannsynlig har knappen din vært hard fordi de har skrudd til skruene for hardt. Evt har de gjort en slurvejobb. Et annet alternativ er at det er en dårlig kvalitet på skjermen - der selve hullet til knappen ikke er 100% identisk med original skjerm. Touchproblemene er definitivt garantigrunn - Dvs mot de som byttet skjerm. Du har ingen garanti hos Apple lenger. 2000,- for iPhone 6 Skjermbytte er svindyrt - da bør du forvente identisk kvalitet som originalskjerm. Hvilken by er dette? Og hva heter firmaet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #4 Del Skrevet 7. desember 2016 kjæresten min betalte 2000 hos "proff" skjermbytter og opplevde samme som deg, pluss at skjermen viste et lillaskjær og striper. Det vite seg at det vqr brukt uorginale deler og dette tok drepen på hovedkortet etter en stund og hele telefonen er kass Anonymkode: 00c8e...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mystico Skrevet 7. desember 2016 #5 Del Skrevet 7. desember 2016 Uoriginale deler vil ikke ødelegge hovedkortet som så. Det vil ofte bare være skjerm som ryker raskere eller tapper batteriet raskere enn normalt. Det finnes mye forskjellig kvalitet. Du har feks uoriginal men med original touch og LCD, Dvs du ser ingen forskjell som kunde. Så har du komplett kopi med dårlig LCD og treg touch - disse koster knapt 200kr å kjøpe fra Kina, og ryker gjerne bare du ser stygt på de. Du rett over, hva het denne "proffe"? Og tok dere kontakt igjen etter problemet oppsto? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #6 Del Skrevet 8. desember 2016 Du kontakter reparatøren og ber de gjøre jobben om igjen, og denne gangen gjøre det ordentlig. I norsk rett er prisen man betaler relevant for hva man bør kunne forvente av en tjenesteyter. 2.000 er nesten en tredjedel av prisen på ny telefon, det tilsier at du skal forvente en svært godt utført jobb. Gi de én sjanse til å fikse dette permanent. Ellers krever du prisavslag. Slik du beskriver telefonens tilstand bør du kreve tilbake minst 1.500. Resten får du fra forsikringsselskapet. Reiseforsikring hvis trappen var utenfor utgangsdøren, innboforsikring hvis trappen var inne. Anonymkode: 20688...0db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 8. desember 2016 #7 Del Skrevet 8. desember 2016 På 6.12.2016 den 23.04, AnonymBruker skrev: Har en iPhone 6 som jeg mistet i trappen og måtte bytte skjerm på for rundt 1 mnd siden. Før dette har telefonen oppført seg kjempe bra, men fallet knuste skjermen. Jeg tok den til en seriøs bytter, og betalte vel rundt 2.000,- for det. Aller først begynte den runde knappen å klikke. Den "hold seg selv inne" hele tiden, sånn at Siri konstant pratet, og det var vanskelig å navigere rundt. Etter litt så slapp det, men knappen føles løs. Nå fungerer ikke tastaturet som det skal, eller skjermen er det vel. Det går ikke an å skrive for når jeg trykker på feks "a" så skriver den "ø", osv. Hvem skal jeg kontakte? Er det de som byttet skjermen sin "feil", er det fallet sin feil eller er det på garantien? Jeg har tenkt å ringe de som byttet skjermen i morgen, men tenkte å høre litt her først. Har tenkt at det kan være fallet, men når jeg var der for å bytte skjerm så sa de at det kun er skjermen som er knust og ikke systemet. Har forresten ingen særskilt garanti på telefonen, men har inbo og reise - hvis det hjelper noe. Anonymkode: faeec...20b Hva er en "seriøs bytter?" Ettersom du betalte 2000 kroner regner jeg med det gjelder et autorisert Apple-verksted som f.eks eplehuset? Hvis du har latt et ikke-autorisert verksted tukle med telefonen din så mister du alt av garanti. Sannsynligheten er også stor for at de bruker deler som er mye dårligere enn dem som var i telefonen fra før. Den eneste muligheten din da er å gå tilbake til dette verkstedet og håpe at de klarer å rette opp i felene sine. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 8. desember 2016 #8 Del Skrevet 8. desember 2016 (endret) Hvis det er en forholdsvis ny telefon så ville jeg tatt den med hit. Litt dyrere enn "bakgårdssjappene" men hvis du går til en autorisert forhandler så bruker de orginaldeler og du beholder garantien. https://eplehuset.no/vi-hjelper-deg/ofte-stilte-sporsmal/ios/knust-glass-pa-iphone/ Endret 8. desember 2016 av prt90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #9 Del Skrevet 8. desember 2016 På 6.12.2016 den 23.04, AnonymBruker skrev: Har en iPhone 6 som jeg mistet i trappen og måtte bytte skjerm på for rundt 1 mnd siden. Før dette har telefonen oppført seg kjempe bra, men fallet knuste skjermen. Jeg tok den til en seriøs bytter, og betalte vel rundt 2.000,- for det. Aller først begynte den runde knappen å klikke. Den "hold seg selv inne" hele tiden, sånn at Siri konstant pratet, og det var vanskelig å navigere rundt. Etter litt så slapp det, men knappen føles løs. Nå fungerer ikke tastaturet som det skal, eller skjermen er det vel. Det går ikke an å skrive for når jeg trykker på feks "a" så skriver den "ø", osv. Hvem skal jeg kontakte? Er det de som byttet skjermen sin "feil", er det fallet sin feil eller er det på garantien? Jeg har tenkt å ringe de som byttet skjermen i morgen, men tenkte å høre litt her først. Har tenkt at det kan være fallet, men når jeg var der for å bytte skjerm så sa de at det kun er skjermen som er knust og ikke systemet. Har forresten ingen særskilt garanti på telefonen, men har inbo og reise - hvis det hjelper noe. Anonymkode: faeec...20b Kontakt den som utførte jobben. Det er tydelig en dårlig jobb. Men har knust iphone flere ganger og opplevde ofte at selv om man bytta skjerm så var det alltid noe galt med den etterpå. En gang hadde den fått "vannskade" av at jeg hadde den i lomma på jobb. Anonymkode: 3f85d...ba8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå