Gå til innhold

Barneforsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du forsikring på barna dine? 

Anonymkode: a350a...d33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Gratisforsikring frem til fire mnd og vanlig etter det.

Tenker det er godt å være forsikret, så vi er det alle mann.

Anonymkode: 15438...11c

Skrevet

Ja, vi har en supertopp forsikring, visstnok, heter det. 

Men, har ennå ikke møtt noen som kan forklare meg nøyaktig nårvi kan bruke den. 

Hvis barnet behøver psykolog eller fysioterapeut-behandling, da trer forsikringen automatisk inn? 

Anonymkode: 667f2...8ea

Skrevet

Ja, det har vi.

Vi har Storebrands toppforsikring, først og fremst fordi det inkluderer uføreforsikring.

Skrevet

Svadaforsikring. Folk forstår ikke hva de bruker pengene sine til. Men men det er et annet tema.

Anonymkode: 4d169...fd5

• Liker 2
Skrevet

Ja, det har vi :) 

Anonymkode: 31491...afe

Skrevet

Nei, det har vi aldri hatt. Jeg ser ingen grunn til å ha det..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei. Ingen som vil godkjenne den ene av tvillingene, og da blir det litt feil å ha på de to andre.
Er redd tvilling 2 etter hvert vil føle seg mindre verdt om han ikke har, mens resten har.

Kanskje en teit tanke å ha, but still:sjenert:

Endret av Seig Laban
Skrevet

Nei, synes det er tull.  Man får dekket det aller meste av staten, og resten kan vi dekke opp med pengene vi har spart på å ikke ha forsikring.

• Liker 6
Skrevet

Byttet selskap, hadde forsikring til 68,- per barn per mnd der vi var før, nå betaler vi nesten 500,- i mnd for 2 barn... lurer på hva i huleste vi betaler for... 🤔

Anonymkode: 01576...4b3

Skrevet

Nei, vi har ikke. Dersom vi mister velferdssystemet vårt i Norge, vil vi vurdere det på nytt.

Vi har også et barn som ikke får forsikring, uansett. Og opplevde å bli godt tatt vare på av staten og sykehuset og andre tjenester da dette barnet ble alvorlig sykt. Det var veldig godt å se at systemet fungerer.

Anonymkode: 3be1e...7a2

Skrevet

Nei, ser på det som overflødig.

• Liker 2
Skrevet

Foreldrene mine hadde det, og da fikk jeg en god sum når jeg ble kronisk syk. De pengene brukte ieg som egenkapital i bolig 😊 Har ikke greid å jobbe ved siden av studiene pga sykdommen så har ikle fått spart opp noe lønn slik som venninnene mine har 

Anonymkode: 9914b...364

Skrevet

Ja. Til dere som mener det er en svadaforsikring fordi staten betaler alt: Dette stemmer ikke. Om f.eks barnet blir utsatt for en ulykke som gjør at det blir ufør før det lite i uføretrygd uten en ekstra barneforsikring, og vil ha dårlig inntekt resten av livet. Like viktig å sikre barnet som det er å sikre oss voksne.

Kan legge til at forsikring som går på ulykker er ofte dekket gjennom foreldrene sin jobb, og kritisk sykdom er ikke noe man må ha (vi har det ikke), men vet mange har fått god hjelp ved å få rask utbetaling slik de f.eks kan velge behandling i utlandet. Disse forsikringene er ikke anbefalt av alle eksperter å måtte ha, men barneforsikring er det 

Anonymkode: 9887d...e2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...