Arkana Skrevet 30. november 2004 #21 Skrevet 30. november 2004 Er det ikke pussig at alle negative innlegg kommer fra "gjester", hvem har dårlig selvtillit sa du?
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #22 Skrevet 30. november 2004 Er det ikke pussig at alle negative innlegg kommer fra "gjester"' date= hvem har dårlig selvtillit sa du? Jada Folk flest har nok interesse av å høre hvor godt du eller andre har scoret på iq-testen Det er forøvrig ikke det debatten omhandlet heller. Så egentlig er det vel bare for å fortelle "se, så flink jeg er" folk har nevnt dette.
Arkana Skrevet 30. november 2004 #23 Skrevet 30. november 2004 Ja, janteloven lever i beste velgående. Gud forby at man skulle være stolt over sine evner.
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #24 Skrevet 30. november 2004 Ja' date= janteloven lever i beste velgående. Gud forby at man skulle være stolt over sine evner. Om spørsmåle i tråden hadde vært noe i retning av hvordan man hadde scoret på iq-test, så for all del. Når temaet er noe helt annet så blir det litt komisk å skryte av egen score. Om man diskuterer anoreksi, vil det da være på sin plass å fortelle om sin egen slanke og fine kropp, som man er så stolt av?
Arkana Skrevet 30. november 2004 #25 Skrevet 30. november 2004 Eh, men det er da faktisk ingen i denne tråden som har nevnt IQ-skåren eller skrytt av IQ på noen måte.
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #26 Skrevet 30. november 2004 Eh' date= men det er da faktisk ingen i denne tråden som har nevnt IQ-skåren eller skrytt av IQ på noen måte. Et utvalg: "fikk toppscore selv om den var beregnet på ledere og fagspesialister." "Jeg scorer alltid høyt på såkalte IQ-tester så jeg tar det ikke så tungt."
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2004 #27 Skrevet 30. november 2004 Noen som vet hvor man kan ta en sånn Mensa test? Jeg tok en test tidligere i sommer, det gikk mer spesialisert på forståelse av ymse problemstillinger, og fikk toppscore selv om den var beregnet på ledere og fagspesialister. Jeg vil gjerne teste i forhold til Mensa hva de ulike typene ferdigheter har å si, hva som er "forskjellen". Hvor finnes sånt, noen som vet? Gå inn på www.mensa.no , der finner du ut hvor og når neste overvåkede test finner sted. Og så melder du deg ganske enkelt på.
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #28 Skrevet 30. november 2004 Gå inn på www.mensa.no , der finner du ut hvor og når neste overvåkede test finner sted. Og så melder du deg ganske enkelt på. Tja, er det bryet verd? Tenker på tidligere mensa-leders ord:"IQ er hva du gjør når du ikke vet hva du skal gjøre"
sirka Skrevet 30. november 2004 Forfatter #29 Skrevet 30. november 2004 Eh' date= men det er da faktisk ingen i denne tråden som har nevnt IQ-skåren eller skrytt av IQ på noen måte. Helt enig. Det finnes andre tråder på KG som spør om IQ scoren. IQ testen er en morsom test hvis man bare tar det for det det er. Man kan faktisk øve seg på å ta IQ tester og på den måten forbedre IQen... Det jeg mente som trådstarter er at det er så mange evner som ikke blir tatt med og at det er viktig at folk er klar over dette. Har f.eks. en elev som strever med å konsentrere seg, lese og løse matematiske oppgaver. Han har derimot absolutt gehør og leser noter uten noen gang å ha lært noter.... (Gutten er 11 år...)
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2004 #30 Skrevet 30. november 2004 Bryet verdt? Hvis man synes sånne tester er morsomme å ta, så er det vel bryet verdt vil jeg anta. På samme måte som at noen synes det er bryet verdt å synge i kor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå