Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på AAP noen år nå og må si jeg er litt overrasket over hvor seint ting går. Føler at 1,5 av 3 år på AAP har vært venting der det ikke skjer noe. Venting på søknader på tiltak, venting på innkalling til nav møte (kan raskt gå 4 uker mellom hver samtale). Jeg tenker at min sak kunne vært avklart for 1 år siden om ting hadde skjedd noe raskere.

Personlig har dette vært fint på meg på en måte, da jeg er mye syk og sliten og trenger ro og hvile. Men hva med andre mennesker? Eller hva med den norske økonomien? Det kan ikke være helt gunstig? Er det ikke bedre å ha kanskje møter 1 gang i uken og få svar på søknad på tiltak etter kanskje 4 uker og ikke etter 3mnd? Det er selvsagt noen sykdommer som ikke kan avklares raskere, men jeg tenker at jeg kunne vært avklart for 1 år siden om ting gikk raskere.

Kanskje jeg overser noe?

Anonymkode: 6174e...795

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil det si å være "avklart" i ditt tilfelle? 

Anonymkode: 8b83d...618

Skrevet

dytter denne

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dytter denne

Hvorfor dytter du uten å svare på spørsmålet?
Det er jo helt håpløst å skulle kommentere på denne tråden uten å vite noe om hva du egentlig mener.
Ja, for mange så tar det tid å bli avklart til arbeid, men det kan være veldig mange forskjellige faktorer som spiller inn.
For andre igjen så kan det i noen tilfeller gå litt for fort, da mange opplever å bli presset inn i tiltak eller arbeid før de selv er klare for det. Legeerklæringer, diagnoser, behandlingskø, venteliste hos tiltaksbedrifter osv kan spille inn her.
Dersom du mener at du kunne vært avklart mye tidligere, er det at du tenker du kunne vært tilbake i jobb mye raskere, at du kunne blitt ufør raskere eller hva? 

• Liker 2
Skrevet

Mener for eks at det kan ikke være gunstig for den norske økonomi at en person som kunne gått i praksis og kommet seg i jobb må vente 6mnd før ting kommer i gang. At all ventetiden mellom møter og tiltak ikke kan være positivt med mindre det er snakk om sykdommer der man venter på svar fra lege osv. Men når folk er klar til å begynne i arbeidspraksis eller gå gjennom avklaring, så kan de risikere flere måneder bare i venting. Eneste grunnen til at jeg venter er for eks at de ikke klarer få i gang ting raskere. Har vært noen ganger der jeg selv har vært klar til møte eller tiltak, men måtte vente 1-3 mnd. Det er jo slik det fungerer, men kanskje det ikke er heldig at det fungerer sånn

Skrevet

Det er dessverre slik at det kan være ventelister for å komme inn i tiltak hos en tiltaksbedrift. Det er selvsagt uheldig, men samtidig er det jo ikke mulig å hele tiden ha så mange plasser tilgjengelig til enhver tid. Behovet for tiltaksplasser endres jo hele tiden.

Når det er sagt så har jo også den som er på AAP selv et ansvar for å avklare seg selv mot arbeid. Dersom du mener at du var klar for å gå ut i arbeidspraksis eller jobb så kan du jo gjøre det uten at det må være noe tiltaksplass for det.
det er også slik at en saksbehandler kanskje har 100-120 personer som h*n følger opp og det er derfor ikke alltid mulig å få til et møte oftere enn hver 3.måned.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du (TS) kanskje er ute etter en mer generell diskusjonstråd rundt systemet, så kanskje du hadde fått mer respons under Politikk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...