AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Jeg har fått vite at sjefen har holdt på med flere av de kvinnelige ansatte. Han er gift og har barn. Det har også vært mye annet som overhodet ikke er greit, bla er det stadig feil på lønningene til oss ansatte. Vi får ikke det vi har krav på i lønn og må mase på han for å få han til å endre det. Han unnskylder seg med at han helt har glemt det. Det siste året har han ikke vært mye til stedet og vi er fler som mistenker at han har et alkoholproblem, han har flere ganger luktet alkohol på jobb. Han favoriserer også ved å hjelpe noen økonomisk og andregrads fått nye telefoner av han. Det er rett og slett nye tull og jeg sliter med å ta han seriøst. Jeg har lenge vurdert å si opp, men jeg trives godt i selve jobben og med de andre ansatte. Jeg har noe på han (bevis) som lan gjøre så han blir sparka som sjef, men jeg har samtidig empati med han og ikke minst familien hans. Problemet er bare at sånn som han leder nå, er han ikke noen god leder og det går utover arbeidsmiljø og engasjemang. Burde jeg søke meg om etter noe annet? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 1291a...621
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #2 Skrevet 6. desember 2016 Er det en offentlig eller privat bedrift? Er det noen over ham? Anonymkode: 6a528...82b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 Kan du ikke bruke beviset du har til å blackmaile han? Så får du bedre lønn Anonymkode: 6e067...569 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 Jeg hadde søkt på noe annet og varslet om saken når jeg sluttet. Litt avhengig av om du har referanser annetsteds til senere bruk, selvsagt. Anonymkode: 77f9f...ffd 1
blonden Skrevet 6. desember 2016 #5 Skrevet 6. desember 2016 Ja jeg synes det er grunn nok, men søk og få på plass ny jobb først.
Juniper Skrevet 6. desember 2016 #6 Skrevet 6. desember 2016 Å ha en sjef uten integritet er ikke en god arbeidssituasjon. Men enig med Blonden, få på plass en ny jobb først, så sier du opp. I forhold til de bevisene dine, så avhenger det av om hva slags organisasjon du jobber i. Du må også tenke på hva det gjør med deg i forhold til referanser og slikt. 1
Gjest Overrasket Skrevet 7. desember 2016 #7 Skrevet 7. desember 2016 Jeg hadde knyttet bånd med egne støttespillere, tatt mer uformelt ansvar, loddet stemningen blant andre ledere (samt hans overordnede i stor bedrift/styreleder i liten bedrift), vist frem egenskaper og ferdigheter, posisjonert meg selv som kandidat til jobben hans og stått klar til å ta over. Som de sier i Italia: Nessuno conosce che cosa sta cucinando nella vaschetta meglio di chi fa la mescolatura. (Ingen kjenner så godt til hva som foregår i gryten som den som rører rundt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå