Gå til innhold

Han er veldig treig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater en fyr som jeg møtte på tinder for ei god stund siden. Vi har vært på to dater og det går litt tid i mellom siden han er veldig opptatt med jobb og studier. Han tar intiativ og vi ska på tredje date på torsdag. Han er veldig hyggelig og jeg liker ham godt. Men med denne fyren må jeg ha litt tålmodighet. For han er litt nerdete, liker best å møtes fremfor å chatte osv, selv om han tar intiativ av og til å spør hvordan det går. Men vi snakker mest når vi skal avtale å møtes, for min del er det greit at han ikke er for på og jeg er så lei av innpåslitne menn. Men det må finnes en mellomting, skal jeg spørre han om han egentlig har tid til å date akkurat nå eller skal jeg holde tålmodigheten oppe?

Anonymkode: df914...98c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en fyr som jeg møtte på tinder for ei god stund siden. Vi har vært på to dater og det går litt tid i mellom siden han er veldig opptatt med jobb og studier. Han tar intiativ og vi ska på tredje date på torsdag. Han er veldig hyggelig og jeg liker ham godt. Men med denne fyren må jeg ha litt tålmodighet. For han er litt nerdete, liker best å møtes fremfor å chatte osv, selv om han tar intiativ av og til å spør hvordan det går. Men vi snakker mest når vi skal avtale å møtes, for min del er det greit at han ikke er for på og jeg er så lei av innpåslitne menn. Men det må finnes en mellomting, skal jeg spørre han om han egentlig har tid til å date akkurat nå eller skal jeg holde tålmodigheten oppe?

Denne skjønte jeg ikke helt. I gamle dager, det vil si for 10-12 år siden, var det typisk nerder å ikke klare å snakke med det motsatte kjønn, de foretrakk å chatte over nettet. Er det nå offisielt nerdete å foretrekke å møtes ansikt til ansikt?

Jeg har i grunnen ikke noe spesielt godt råd til deg om det du spør om. Du må tydeligvis velge mellom innpåslitne menn og menn som er mer tilbakeholdne, den perfekte balansen er svært sjelden.

Anonymkode: 5efd5...dbd

• Liker 3
Skrevet

Da jeg leste overskriften trodde jeg at det var en slik skilpaddefyr. En sånn en som både beveger seg og snakker i "slow motion". 

Ser ikke helt hva som er tregt med dette. Det er kanskje noen eksamener som står for tur nå? Etter min mening er det bare sunt å basere inntrykkene om en person på virkelige treff og ikke surre det til med chat før man kjenner hverandre godt nok. Med knapp fritid gir det lite å prate overfladisk på nett når man helst skulle brukt tiden på noe annet.

Foreslår at dere tar en prat om dette dere imellom, så slipper du å lure. Lykke til på torsdag! 

• Liker 1
Skrevet

Når du sier dere har datet en god stund, hva vil det si? 

Skrevet
8 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Når du sier dere har datet en god stund, hva vil det si? 

Med det mener jeg at det er kanskje over en måned siden første date, det har vært litt mellomrom mellom hver date, så det har gått veldig sakte. 

ts

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er veldig hyggelig og jeg liker ham godt. Men med denne fyren må jeg ha litt tålmodighet. For han er litt nerdete, liker best å møtes fremfor å chatte osv, selv om han tar intiativ av og til å spør hvordan det går. Men vi snakker mest når vi skal avtale å møtes, for min del er det greit at han ikke er for på og jeg er så lei av innpåslitne menn. Men det må finnes en mellomting, skal jeg spørre han om han egentlig har tid til å date akkurat nå eller skal jeg holde tålmodigheten oppe?

Nei, synes ikke du skal spørre om han har tid til å date nå. Du kan heller si at du liker ham godt og kunne godt tenke deg å se han oftere hvis han har tid? Ellers respekterer du selvfølgelig også at han har jobb og andre ting som krever tid. 

Ikke alle er like glad i å chatte eller skrive meldinger, deriblant meg selv. Det er da mye hyggeligere å treffes eller ringes. 

Ser nå at du har datet i kort tid. Da vet jeg ikke om jeg hadde sagt noen ting riktig enda. Det høres da bare supert ut. Vær tålmodig.

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke at det er så sakte fremgang når man har et liv utenom. Når han jobber og studerer ved siden av så sier det seg selv at det vil gå litt tid i mellom. 🤗 En måned er jo ingenting.

Du kan jo ta en prat med han men hvis han er en brukandes kar så ville jeg heller brukt litt tid og blitt skikkelig kjent med han og ikke pushet og mast om mer.

Skrevet
10 timer siden, FrøkenMånestråle skrev:

Synes ikke at det er så sakte fremgang når man har et liv utenom. Når han jobber og studerer ved siden av så sier det seg selv at det vil gå litt tid i mellom. 🤗 En måned er jo ingenting.

Du kan jo ta en prat med han men hvis han er en brukandes kar så ville jeg heller brukt litt tid og blitt skikkelig kjent med han og ikke pushet og mast om mer.

Jeg synes bare det er litt kjedelig når det går så lang tid i mellom vi møtes, i tillegg til at vi ikke chatter så utrolig mye. Jeg har vell kanskje litt intiativ å gjøre selv. Men jeg fortalte ham at jeg hadde en eksamen da vi chattet og fire dager senere spurte han hvordan det gikk. Han tar jo intiativ, er bare veldig treig, og hvis det fortsetter i dette tempoet vil jo det miste gnisten til slutt.. 

hva tenker dere?

ts

Skrevet

Sorry new update..
Daten gikk veldig bra, og vi skal møtes igjen før jeg drar hjem. I julen får vi ikke treffes, så han vet når jeg drar hjem. Daten ble avslutta med at han sa at vi måtte møtes igjen, jeg spurte før juleferien? Han svarte når enn du vil, og da sa jeg at han kunne sende melding til meg når det passet siden han er den som er mest opptatt. Han sa det var greit, men er spent på om han kommer til å sende melding før jeg drar eller etter, siden han er veldig treig. Det er hans tur til å ta intiativ, så jeg burde vente å se ikke sant?

TS

Skrevet

Syns du gjorde det litt vanskelig for deg selv her, da. Han vil tydeligvis møte deg igjen, men du vil at han skal oppføre seg slik du syns er riktig. Han er ikke den type personlighet som oppfører seg slik du vil, du må la han få komme i sitt tempo.

Anonymkode: 7e322...ef9

• Liker 4
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns du gjorde det litt vanskelig for deg selv her, da. Han vil tydeligvis møte deg igjen, men du vil at han skal oppføre seg slik du syns er riktig. Han er ikke den type personlighet som oppfører seg slik du vil, du må la han få komme i sitt tempo.

Anonymkode: 7e322...ef9

Jeg er bare redd for at han kanskje ikke er interessert nok.. Er man keen så vil man jo møtes oftere og i tillegg chatte. Er ikke det sant?

ts

Skrevet
På 7.12.2016 den 10.40, AnonymBruker skrev:

Med det mener jeg at det er kanskje over en måned siden første date, det har vært litt mellomrom mellom hver date, så det har gått veldig sakte. 

ts

Hvorfor inviterer du ham ikke bort selv da? 

Skrevet
14 minutter siden, King in the North skrev:

Hvorfor inviterer du ham ikke bort selv da? 

Fordi jeg tok intiativ sist og jeg vil gjerne se at han faktisk er interessert nok til å ta intiativ selv. 😅

Skrevet

voldsomt så opptatt du var av at han er treg da. ta litt styring sjøl da vel! hvorfor skal han oppføre seg sånn som du ønsker? kan du ikke bare sende en melding eller ringe å avtale å møtes en dag? fryktelig så vanskelig folk gjør det om dagen. 

Anonymkode: babc8...e14

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...