Gå til innhold

Barnehagedekning - busser sttes inn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så noe på tv om en barnehagebuss for en stund siden. De var på tur hver dag, og ble attpåtil hentet og levert. Barna elsket bussen, og kom seg masse rundt.

Skrevet

Det var nok den bussen jeg hadde linket til her :-)

Skrevet
Det var nok den bussen jeg hadde linket til her :-)

hei

jeg hørte og om en som ville ståte en slik barnehage jeg tror deter mest hensiktimessig for store barn som ikke trenger eget sete men klarer seg med pute og rygg jeg tror det både er problemer og gode ting med slik

hilsen

Skrevet

hei

jeg hørte og om en som ville ståte en slik barnehage jeg tror deter mest hensiktimessig for store barn som ikke trenger eget sete men klarer seg med pute og rygg jeg tror det både er problemer og gode ting med slik

hilsen

Kan du nevne ett problem og en positiv ting da?

Skrevet

Hvor skal det ende.

Ser andre enn meg symbolikken i dette?

Barn er noe vi setter på en buss....

"Need I say more.." :veldigsur:

Jeg her etterhvert blitt en gammal bestemor og begynner faktisk å bli veldig lei av enkelte ting som synes å gå igjen og igjen og igjen....

Er det slik vi behandler den rikeste natur-resurssen vi eier?

Skrevet

Hva er det som går igjen og igjen og ............

Buss er forslaget fordi de da får barn inn i barnehage mye raskere og bort fra køen enn de vil gjøre ved å bygge barnehagehus ...... og de sparer vel også på å gjøre det slik regner jeg med.

Skrevet

Barnehagebussen?

Unnskyld meg.

Jobbebussen?

Du.. vi ha'kke no' jobb til deg nå, men du kan få sitte på en buss så lenge.. kanskje det ordner seg..

Skrevet

Hva mente du nå, Maxine?? Skjønner, jeg må ha det litt inn med teskje for tiden :oops:

Skrevet
Hva mente du nå' date=' Maxine?? Skjønner, jeg må ha det litt inn med teskje for tiden :oops:[/quote']

Kort sagt:

Jeg synes dette er en nødløsning, og ungene fortjener LANGT mer enn dette.

Jeg er så lei av nødløsninger og kortsiktige tiltak.

Når skal man få inn i hodet at ungene våre er den største ressursen vi har?

*Knurre og frese aldri så lite*..

Og hvem gidder besøke meg på aldershjemmet om noen år om jeg gir f.. i den oppvoksende slekt?

Med andre ord:

Jeg tenker helt egistisk...

Skrevet

De har mye av disse i københavn. For da får de plass til en avdeling til. Barna er en uke på tur og tre uker inne. Og vips får barnehagen plass til 4 avdelinger i stede for 3.

Det er vist veldig populært å være på bussen da de reiser til nye steder hver dag! (den uka!)

Skrevet

Kan du nevne ett problem og en positiv ting da?

hei

en positiv ting kan vere at man kan frakte barna rundt på timng og at ttansportproblemet er løst en negativ ting kan vere at det kan bli slitsomt for banr og ikke ha en base

hilsen

Skrevet
Hvor skal det ende.

Ser andre enn meg symbolikken i dette?

Barn er noe vi setter på en buss....

"Need I say more.." :veldigsur:

Jeg her etterhvert blitt en gammal bestemor og begynner faktisk å bli veldig lei av enkelte ting som synes å gå igjen og igjen og igjen....

Er det slik vi behandler den rikeste natur-resurssen vi eier?

hei

det var en som stratet en barnehage etter dette proinsippet og det ble veldtifg populert forsi man kun frakte banra rudt onkring men dette vil jeg si er missbruk av ideen og banra er ingen naturesurs da de er enresurs

hilsen

Skrevet

Aha......... Da var faktisk vi helt enige :-) Men det bruker vi jo å være.

Jeg er også lei av alle kortsiktige tiltak som blir satt i verk. Skjønner ikke at ikke disse som bestemmer kan prøve seg noen ganger med å tenke langsiktig og se hvor mye bedre det blir.......

Og Maxine..........jeg kan besøke deg på gamlehjemmet vet du :wink:

Skrevet
De har mye av disse i københavn. For da får de plass til en avdeling til. Barna er en uke på tur og tre uker inne. Og vips får barnehagen plass til 4 avdelinger i stede for 3.

Det er vist veldig populært å være på bussen da de reiser til nye steder hver dag! (den uka!)

hei

aha så det var noen som har slått oss der da

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...