AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Noen som vil si noe om hvordan det er å jobbe som det? oppgaver, utfordringer, krav? Positivt/negativt? På forhånd takk! Anonymkode: 5abf9...6c3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #2 Skrevet 6. desember 2016 Ingen med innspill her? noen med lignende type jobb da? Anonymkode: 5abf9...6c3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #3 Skrevet 7. desember 2016 Hadde satt veldig pris på om noen som jobber som dette eller noe lignende kunne kommet med innspill, da jeg vurderer å søke på en slik jobb. Ingen som kan si noe om arbeidsoppgaver, lønn, klientkontakt, utfordringer osv? 😊 Anonymkode: 5abf9...6c3 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #4 Skrevet 8. desember 2016 Hei, jeg jobber som førstekonsulent på NAV og kan gjerne si litt om hva jeg jobber med, men dette er veldig forskjellig fra kontor til kontor. På "mitt" kontor er vi kun 6 ansatte og vi har derfor flere forskjellige arbeidsområder. Jeg sitter i mottak, det vil si i skranken der alle kommer inn og spør om alt mulig rart, 2 dager i uken. Jeg skriver også en del arbeidsevnevurderinger og gjør vedtak på AAP i tillegg til at jeg har oppfølging av arbeidssøkere på dagpenger. I alt dette ligger mye brukerkontakt, mye arbeidsgiverkontakt samt kontakt med tiltaksbedrifter. Jeg har også mye tid foran PC med skriving, skjemaer og journalføringer. Jeg elsker jobben min og er veldig glad i å møte så masse hyggelige mennesker hele tiden. Det kan til tider være litt frustrerende at man ikke alltid kan hjelpe alle og at lovverket til tider kan føles litt firkantet, men det meste kan la seg løse med litt kreativitet og fleksibilitet. Jeg er lønnet etter statens regulativer og har lønnstrinn 50 (husker ikke helt, men det er vel omtrent 425000,- i året). Dette etter å ha jobbet i etaten i 2,5 år. På kontoret der jeg jobber er vi 4 statlig ansatte og 2 kommunale, men vi gjør i hovedsak de samme oppgavene. Det er imidlertid stor forskjell på lønns- og arbeidstidsvilkår på de statlige og de kommunale stillingene, så verdt å sjekke opp. På andre kontor (spesielt på større kontor) har man mer spesialiserte oppgaver der man enten sitter i mottak, driver med saksbehandling eller følger opp brukere. Dette er forskjellig fra kontor til kontor. Det er også stor forskjell på hvilke kommunale oppgaver som ligger i NAV. Noen steder har NAV flyktningtjenesten, sjenkekontroll, ruskonsulent osv, mens andre kontorer igjen har kun sosialhjelp som sine kommunale oppgaver. Anonymkode: ac1b0...0aa
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #5 Skrevet 8. desember 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg jobber som førstekonsulent på NAV og kan gjerne si litt om hva jeg jobber med, men dette er veldig forskjellig fra kontor til kontor. På "mitt" kontor er vi kun 6 ansatte og vi har derfor flere forskjellige arbeidsområder. Jeg sitter i mottak, det vil si i skranken der alle kommer inn og spør om alt mulig rart, 2 dager i uken. Jeg skriver også en del arbeidsevnevurderinger og gjør vedtak på AAP i tillegg til at jeg har oppfølging av arbeidssøkere på dagpenger. I alt dette ligger mye brukerkontakt, mye arbeidsgiverkontakt samt kontakt med tiltaksbedrifter. Jeg har også mye tid foran PC med skriving, skjemaer og journalføringer. Jeg elsker jobben min og er veldig glad i å møte så masse hyggelige mennesker hele tiden. Det kan til tider være litt frustrerende at man ikke alltid kan hjelpe alle og at lovverket til tider kan føles litt firkantet, men det meste kan la seg løse med litt kreativitet og fleksibilitet. Jeg er lønnet etter statens regulativer og har lønnstrinn 50 (husker ikke helt, men det er vel omtrent 425000,- i året). Dette etter å ha jobbet i etaten i 2,5 år. På kontoret der jeg jobber er vi 4 statlig ansatte og 2 kommunale, men vi gjør i hovedsak de samme oppgavene. Det er imidlertid stor forskjell på lønns- og arbeidstidsvilkår på de statlige og de kommunale stillingene, så verdt å sjekke opp. På andre kontor (spesielt på større kontor) har man mer spesialiserte oppgaver der man enten sitter i mottak, driver med saksbehandling eller følger opp brukere. Dette er forskjellig fra kontor til kontor. Det er også stor forskjell på hvilke kommunale oppgaver som ligger i NAV. Noen steder har NAV flyktningtjenesten, sjenkekontroll, ruskonsulent osv, mens andre kontorer igjen har kun sosialhjelp som sine kommunale oppgaver. Anonymkode: ac1b0...0aa Hva er forskjell i lønns og arbeidsvilkår i staten og kommunen? Er du i LR21? Lønnstrinn 50 er vel et godt stykke over minstelønnen for stillingen? Vet du hva en konsulent uten høyere utdanning ville tjent hos dere? Anonymkode: 3b7b6...18c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #6 Skrevet 8. desember 2016 Jeg har ingen høyere utdanning, faktisk, så med utdanning ville jeg kanskje hatt et par trinn høyere. Jeg begynte på lønnstrinn 47 for 2,5 år siden. (Aner ikke hva du mener med LR21...) Når det gjelder forskjellene i stat og kommune så er det veldig variabelt da det er opp til hver enkelt kommune å fastsette sine lønnsvilkår. Som et eksempel så har min kollega på kommunal side nesten 15.000,- mindre enn meg i året selv om hun har jobbet her i nesten 10 år. Vi på statlig side har bedre vilkår for reise og diett samt at vi har noen andre regler rundt julefri og arbeidstid i jul og påske. Anonymkode: ac1b0...0aa
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #7 Skrevet 8. desember 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen høyere utdanning, faktisk, så med utdanning ville jeg kanskje hatt et par trinn høyere. Jeg begynte på lønnstrinn 47 for 2,5 år siden. (Aner ikke hva du mener med LR21...) Når det gjelder forskjellene i stat og kommune så er det veldig variabelt da det er opp til hver enkelt kommune å fastsette sine lønnsvilkår. Som et eksempel så har min kollega på kommunal side nesten 15.000,- mindre enn meg i året selv om hun har jobbet her i nesten 10 år. Vi på statlig side har bedre vilkår for reise og diett samt at vi har noen andre regler rundt julefri og arbeidstid i jul og påske. Anonymkode: ac1b0...0aa LR21 = Lønnsramme 21 https://www.regjeringen.no/contentassets/43efadcb4e394a5fa57176b00f7b07ea/2016/hovedtariffavtalen_i_staten_lo-stat_unio_ys-stat.pdf Vet du hva konsulenter ligger på i lønn? Anonymkode: 3b7b6...18c
Gjest LillaGorilla🐒 Skrevet 8. desember 2016 #8 Skrevet 8. desember 2016 (endret) Følger tråden😊 Endret 8. desember 2016 av LillaGorilla🐒 E
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #9 Skrevet 8. desember 2016 Vurderer også å søke på lignende stilling. 😊 Anonymkode: 5abf9...6c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå