Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg og mannen var til utredning i 2008 for ufrivillig barnløshet å nå skal vi i gang igjen. denne gang privat. 

Jeg bestilte time til gynekolog å der mente hun på telefon at jeg burde komme når jeg hadde tante rød på besøk. for å sjekke om jeg har tette eggledere. 

Noen som har vært bort i å gå til gynekolog når man har mensen?  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke opplevd. Å kan man finne ut om en har tette eggledere på ultralyd?

Jeg ble påvist tette eggledere, men gjennom laparoskopi.

Anonymkode: dad11...264

Skrevet

Jeg har ikke peiling. derfor jeg lurer 😉 jeg tok kikkhulsoperasjon i 2008 men der fant di ingenting. 

Så jeg er veldig spent nå når jeg skal til gynekolog. 

Skrevet
2 minutter siden, Fruenpådruen skrev:

Jeg har ikke peiling. derfor jeg lurer 😉 jeg tok kikkhulsoperasjon i 2008 men der fant di ingenting. 

Så jeg er veldig spent nå når jeg skal til gynekolog. 

Hmm, hørtes merkelig ut. Men det er vel kanskje en grunn til det da. Men, utredning i 2008, har du fått barn i mellomtiden da eller? Med tanke på at det er ganske mange år siden mener jeg. Hvor lenge har du prøvd og hvor gammel er du? 

Får håpe du ikke har tette eggledere da, da må du sannsynligvis gjennom ivf-behandling. Det må jeg, å jeg kjenner at nå er det bare å smøre seg med tålmodighet gitt.

Skrevet

Jeg ble satt på pergotime å hormon sprøyter å hadde en runde med inseminasjon uten at det førte til noe. 

Jeg ga litt opp så blei jeg gravid i 2009 med endte med sa i uke 11. å etter det har det liksom ikke skjedd noe.

Fastlegen min henviste meg til gynekolog på ahus å fikk time der i mai 2017 men jeg orker ikke å vente så lenge så jeg tok kontakt med kvinnesenteret på Jessheim å fikk time nå i desember.  jeg regner med at det ender i ivf på oss å. 😊

Skrevet
Akkurat nå, Fruenpådruen skrev:

Jeg ble satt på pergotime å hormon sprøyter å hadde en runde med inseminasjon uten at det førte til noe. 

Jeg ga litt opp så blei jeg gravid i 2009 med endte med sa i uke 11. å etter det har det liksom ikke skjedd noe.

Fastlegen min henviste meg til gynekolog på ahus å fikk time der i mai 2017 men jeg orker ikke å vente så lenge så jeg tok kontakt med kvinnesenteret på Jessheim å fikk time nå i desember.  jeg regner med at det ender i ivf på oss å. 😊

Mai 2017?! Fysøren, det køsystemet altså. Jaja, masse lykke til :)

Skrevet

Ja det er helt sykt.  jeg er 30 år forresten. 😊 Masse lykke til til deg å 😊

Skrevet

På meg høres det veldig rart ut. Lap er eneste måten å undersøke egglederne på. Eneste grunnen til å komme inn under mensen er timing av blodprøve akkurat da systemet er "nullstilt". Sikker på at du ikke misforstod noe? 

Skrevet (endret)

Jeg lurte også på om du kan ha misforstått litt, og om sjekkingen av egglederne kan være uavhengig av syklusstart. Selv har jeg vært hos gynekolog under menstruasjonen, men en gang var det for å sjekke antrale egganlegg før starten på et prøverørsforsøk, og en annen var det for å ta blodprøver på rett tidspunkt (CD2).

Tette eggledere undersøkes enten ved laparaskopi eller ved å skylle med kontrastvæske og ta røntgen. Førstnevnte er størst inngrep (liten kikkhulsoperasjon), men det er også den mest nøyaktige metoden.

Endret av miore
Skrevet

Kan være jeg misforsto henne men jeg spurte enda 2 ganger siden jeg har vært igjennom lap før. 😊 men jeg finner vell ut når jeg skal dit om ei uke ☺ noen som har gått igjennom dette privat?  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...