Gå til innhold

det er mange idioter og kranglefanter i dette forumet!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er flere som skriver innlegg her som har til hensikt å få svar på vanskelige spørsmål om det er kjærlighet, graviditet, familie, hus og hjem, forbruker etc.

Det som irriterer meg er at det er mange som er inne og svarer som egentlig ikke svarer på spørsmålet men kommenterer/kritiserer alt fra skrivefeil til andre ting rundt spørsmålet som ble gitt. JA, det blir jeg bare litt irritert over!!

:evil:

Skrevet

Dårlig oppdragelse kalles det når folk ikke kan la være og komentere andres skrivefeil, istedefor og komme med skikkelige svar på spørsmålet

Men bedre-vitere finnes vel overalt.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er en av de som kommenterte feilen i ditt innlegg

MiniMjau- poenget var at innlegget fikk en hel annen mening med den feilen du krev og det ble litt morsomt. Det var jo ikke en skrivefeil men bruk av feil ord.

Er det bedre og kalle folk idioter?

kan ikke skjønne at du ble så sur- selvironi, hørt om det :roll:

Skrevet

MiniMjau- poenget var at innlegget fikk en hel annen mening med den feilen du krev og det ble litt morsomt.

ja, der ble poenget mitt understreket.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan det - fordi jeg spør om du har selvironi?

Gjest Ninakanin
Skrevet

MiniMjau- poenget var at innlegget fikk en hel annen mening med den feilen du krev og det ble litt morsomt. Det var jo ikke en skrivefeil men bruk av feil ord.

Er det bedre og kalle folk idioter?

der fant jeg en og/å-feil gitt!!! :ler:

Gjest Ninakanin
Skrevet
Dårlig oppdragelse kalles det når folk ikke kan la være og komentere andres skrivefeil, istedefor og komme med skikkelige svar på spørsmålet

Men bedre-vitere finnes vel overalt.....

Jeg tror ikke det har noe med oppdragelsen å gjøre, snarere en interesse i språk, og fortvilelse over at det er så mange som ikke kan skrive riktig, eller bruker feil ord til feil tid.

Gjest Valhalla
Skrevet

der fant jeg en og/å-feil gitt!!! :ler:

I Norge begynner vi setninger med stor bokstav og bruk av tre utropstegn er ikke nødvendig.

Gjest Ninakanin
Skrevet

;)

Og/å-feil går på kunnskap og evner, mens å bruke store bokstaver eller tegn går på henholdsvis giddeløshet og at jeg simulerer "prat" :)

Skrevet

Ja, første innlegg var skrevet i affekt...men jeg står for det jeg skrev. Jeg mener bare at dette forumet også skal være en informasjonskilde i tillegg til et diskusjonsforum. F.eks hvis jeg søker etter informasjon om symaskiner, hvilke modell jeg skal kjøpe, etc, så finner jeg tråder som inneholder litt av det jeg leter etter i tillegg til diskusjoner om dama som solgte maskinen og hennes redselsfulle genser ( dette var et eksempel tatt fra lufta). Eller som mitt innlegg var, et innlegg om en forbrukersak, hvor jeg uheldigvis kom til å skrive at jeg kjøpte kjøttdeig for å bruke i carbonara. Der fikk jeg få fornuftige svar, men reaksjoner på at jeg feilaktig kalte retten carbonara....ja, det var en dag jeg hadde det travelt og skulle lage en carbonara-aktig spaghettismørje til middag........

Mulig jeg skrev det i feil forum. Kanskje jeg burde flyttet det til forbrukerforumet....

Skrevet

Jeg tror ikke det har noe med oppdragelsen å gjøre, snarere en interesse i språk, og fortvilelse over at det er så mange som ikke kan skrive riktig, eller bruker feil ord til feil tid.

Den er grei, men enkelte sliter karnsje mer enn andre med norsk rettskriving og da er det vel egentlig ikke vår jobb og rette på disse!

Slik som jeg oppfattet trådstarter også så gjaldt dette om og svare på et spørsmål eller og kommer med rettelser over skrivefeil.

Skrevet
det var en dag jeg hadde det travelt og skulle lage en carbonara-aktig spaghettismørje til middag........

Man bruker vel ikke kjøttdeig til carbonara? Kjøttdeig i tomatsaus = bolognese, carbonara = bacon og hvitaktig saus.

Jeg skjønner ingenting av denne tråden, jeg.

Skrevet

Å nei Melk - nå roter du i et vepsebol! :ler:

Det var denne problemstillingen som startet alt sammen.

Jeg synes trådstarter overreagerer litt. Det skal godt gjøres å holde en tråd helt og fullt til emnet.

Hvis jeg f.eks. sier:

"Jeg skulle lage tomatsuppe, men posen merket reddiker inneholdt rødbeter. Jeg merket det da jeg kom hjem. Jeg klaget til butikken."

Og noen da sier:

"Reddikker?? Det er da ikke reddiker i tomatsuppe? Du mener kanskje grønnsakssuppe?" (Det er vel strengt tatt ikke reddiker her heller...)

Så kan vel ikke jeg bli sur for det???

Gjest Anonymous
Skrevet
ÅJeg synes trådstarter overreagerer litt. Det skal godt gjøres å holde en tråd helt og fullt til emnet.

Så kan vel ikke jeg bli sur for det???

Godt poeng Pjusk, men jeg mener nå at det ble overreagert mye .

Stavefeil ville jeg aldri kommentert, fordi jeg skriver mye feil selv- Ninakanin fant og/å feil :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...