AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Jeg skal kjøpe min første bolig, og er litt usikker på ting og tang. Jeg ønsker jo selvsagt den perfekte leiligheten med en gang, men dette har jeg ikke råd til. Har funnet en leilighet nå i et område jeg ønsker å bo, fin størrelse, og den har stor terrasse. Men jeg har ikke helt øye for hvor kresen man kan være på standard, og hva kostnadene vil være for å pusse opp ol. Er noen drevne på dette, som jeg kan spørre litt mer på PM? Kan sende link til leiligheten:) Anonymkode: 21644...92d
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 Oppussing er alltid mye dyrere enn man tror, men i motsetning til lokasjon, kollektivtilbud, utsikt osv er det mulig å gjøre noe med. Anonymkode: 09791...bc7
Puny Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppussing er alltid mye dyrere enn man tror, men i motsetning til lokasjon, kollektivtilbud, utsikt osv er det mulig å gjøre noe med. Anonymkode: 09791...bc7 Jeg har motsatt erfaring. 'Alle' sa det kom til å koste oss minst 200 000 å pusse opp badet, og så greide vi det for drøye 100 000. Men enig i det du sier at oppussing kan man alltids gjøre noe med, andre ting er viktigere. Er det totaloppussing det er snakk om, Ts? Jeg tar gjerne en titt jeg...
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #5 Skrevet 7. desember 2016 Det er ikke totaloppussing, men en del må gjøres. Ny kjøkkeninnredning, kledning på kjøkkenet og gulv. Flisene på badet tror jeg er Ok, men innredningen er ikke fin. Ellers litt maling av vegger her og der. Vann og elektrisitet er i orden:) Anonymkode: 21644...92d
Akay Skrevet 7. desember 2016 #6 Skrevet 7. desember 2016 Avhengig av hva slags kjøkkeninnredning du ønsker så koster det fort penger. Nå har jeg selv stort kjøkken og vi byttet kjøkken i fjor. Vårt kom på ca 120000.- inkludert vegger,tak,gulv, innredning, hvitevarer (kjøl/frys/oppvask/komfyr/80cm platetopp/ventilator og integrert kaffemaskin til 15000.- Da valgte vi ikea kjøkken som vi er strålende fornøyd med i høyglans hvit. hva kledning som du sier angår så går jeg ut fra at du mener innervegger. Det fineste er alltid sparklet gips men du får også walls2paint som er slette mdfplater du kan male, evt ferdigmalte mdf panel. Både mdf panel og walls2paint er enkle og greie å montere om du f.eks har en spikerpistol og kompressor. Ellers er det utrolig vanskelig å kostnadsestimere en oppussing utenom materialer for det blir alltid mer enn du regner mef pluss at man må ta i betraktning hvor mye du faktisk kan gjøre selv. Kan du gjøre alt aå blir det materialkost men så må du også huske på at verktøykostnaden spiller inn om du skal gjøre det selv. Kan du låne av venner? Hva må du kjøpe? Bra verktøy er mer enn halve jobben. Uten skikkelig verktøy så blir det både vanskelig og tidkrevende. Dersom man tar utgangspunkt i at du ikke gjør noe selv men skal ha håndtverkere til alt så blir det fort veldig dyrt også. Det man kan gjøre er for eksempel å legge ut jobber på finn småjobber: da får du ofte dyktige folk til en veldig rimelig penge. Som nevnt så kom mitt kjøkken på 120000 med absolutt alt, men da gjorde jeg absolutt alt selv også. Skulle jeg hatt håndtverkere inn så kunne man fort ha doblet prisen. Men det blir uansett alltid mer enn du først regner med. Budsjetter alltid med minst 20% ekstra så slipper du å unngå særlig store overraskelser.. og ja... jeg har renovert 3 hus de siste 13 årene så jeg vet hva jeg snakket om
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #7 Skrevet 7. desember 2016 Når jeg ser finishen på billige ikea kjøkken så tenker jeg riving og bygging av nytt kjøkken med en gang. Anonymkode: 608c3...6c5
Akay Skrevet 7. desember 2016 #8 Skrevet 7. desember 2016 Er det bare billige ikea kjøkken du tenker på da eller alle ikea kjøkken? Folk som kommer inn på mitt nybygde kjøkken får hvertfall wow følelse sier dem, og dersom du greier alle ikea kjøkken under en kam så tyder det isåfall på at du ikke aner hva du snakker om.
Ny Bruker Skrevet 7. desember 2016 #9 Skrevet 7. desember 2016 Kan gjerne kontakte meg. Når det gjelder oppussing, så er det forskjell på å gjøre boligen til noe eget og virkelig rive og pusse opp fordi ting er utdaterte. Anbefaler deg å se etter leiligheter der du trenger bare å male/tapetsere elns.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå