AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Hei! jeg går første året økad på bi, og sånn som det ser ut nå så har jeg strøket 3/5 eksamener på første semester. La oss si jeg består de to resterende og de til neste semester (har fire neste semester) kan jeg begynne andre året da? Eller ikke? Anonymkode: 161d7...ee5
Safiye Skrevet 6. desember 2016 #2 Skrevet 6. desember 2016 Sitat Krav til studieprogresjonFor studenter som tas opp til flerårige studier på heltid, stilles det krav til at man skal ha en viss studieprogresjon for å kunne gå videre til neste studieår. Kravene er:Minimum 30 studiepoeng (50%) skal være fullført og bestått etter 1. studieår for å få plass på 2. år. Minimum 60 studiepoeng (50%) skal være fullført og bestått etter 2. studieår for å få plass på 3. år.Enkelte studier kan ha høyere progresjonskrav enn dette. Kravene til studieprogresjon for hvert studium er spesifisert i studiekontrakten. Studenter som ikke tilfredsstiller kravet til studieprogresjon, får tilbud om ett års opphold for å ta opp manglende fag og eksamener. Med andre ord: Du kan stryke 4 fag totalt. Husk at hvis du har strøket matte i år, så får du ikke ta matte neste semester, og disse to tilsammen vil da telles som ett fag (matte går over to semestre). http://web.bi.no/info/studinfo2011.nsf/(AllDoc)/A06A7DA01101F8E8C1256EB7002E9675!OpenDocument
Gjest Overrasket Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 (endret) Ikke for å være slem altså, helt ærlig, men dersom dette er fakta kan du vurdere å gi deg på BI helt. I stedet for å betale MER penger for noe som åpenbart ikke er helt for deg bør du vurdere å bytte studieretning, og kanskje ta en ny titt på offentlige universiteter (mange alternativer, langt billigere). Det er noe du er flink til og som passer deg, helt sikkert, men kanskje du ikke vet hva det er enda? (Forutsatt at ikke det var noen store, unntaksvise grunner for manglende progresjon i høst). Endret 6. desember 2016 av Overrasket
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 2 timer siden, Pavilion skrev: Med andre ord: Du kan stryke 4 fag totalt. Husk at hvis du har strøket matte i år, så får du ikke ta matte neste semester, og disse to tilsammen vil da telles som ett fag (matte går over to semestre). http://web.bi.no/info/studinfo2011.nsf/(AllDoc)/A06A7DA01101F8E8C1256EB7002E9675!OpenDocument Tusen takk for svar :-) har ikke fått resultatene enda, men tror jeg strøk både matte og forretningsjus (svarte på 4 av ti oppgaver) og svarte ogsp utrolig dårlig. Håper jeg består bedriften og markedsføringen:( Anonymkode: 161d7...ee5
Safiye Skrevet 6. desember 2016 #5 Skrevet 6. desember 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar :-) har ikke fått resultatene enda, men tror jeg strøk både matte og forretningsjus (svarte på 4 av ti oppgaver) og svarte ogsp utrolig dårlig. Håper jeg består bedriften og markedsføringen:( Anonymkode: 161d7...ee5 Da har du enda tre fag å gå på, ettersom matte bare er "delprøve" og telles kun 20% av endelig karakter som du får neste semester. Fasit på dagens eksamen er vel forøvrig lagt ut, om ryktene jeg har hørt stemmer. Er litt usikker på om du faktisk må ha bestått delprøven for å ta hovedeksamen da. Det skal litt til før en stryker i markedsføringen. Til bedriften er det vel å pugge det sentrale; usynlige hånd, etikk og moral og egeninteresse. Til bedøk anbefales det å gjøre alle de gamle eksamensoppgavene og pugge de sentrale forholdstallene (likviditet, rentabilitet, soliditet osv..). Lykke til med de to neste eksamene Endret 6. desember 2016 av Pavilion
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #6 Skrevet 6. desember 2016 Om du har strøket 3 av 5 eksamener på FØRSTE semester, så må du enten ta deg sammen, eller slutte å studere noe du helt klart ikke interesserer deg for. Jeg har en bachelor i økonomi og ledelse, og hvis du allerede stryker det første semesteret så kommer du til å slite resten av studiet.. Hva slags fag stryker du i? Regnskap? Anonymkode: 68532...d9a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå