Gå til innhold

Forebygge eller reparere?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

:ler: :o :-x Forvirrende? Absurd? Jepp!

Jeg fikk endelig brev fra Trygdekontoret og vet ikke om jeg skal le eller gråte. Jeg har hypermobile ledd, noe som fører til hyppige skader og belastningsskader. Det eneste som hjelper er trening. Så i 1 1/2 år har jeg trent og fått full refusjon av trygdekontoret. I sommer fikk jeg plutselig avslag på en behandling som har gjort livet mitt mange ganger lettere. Jeg klaget, og fikk beskjed om at saken gikk videre til fylkestrygdekontoret og at saksbehandlingen ville være ca 6 mnd. Nå har jeg nettopp fått et brev, der trygdekontoret i Bodø mener jeg ikke skal få refusjon. Og vet dere hva? Klagen min er ikke sendt til fylkestrygdekontoret enda! Og ikke nok med det. Her skal jeg sitere ordrett noe av det de skriver i brevet:

"Det fremkommer av medisinske opplysninger i saken at den klagende part har utviklet belastningsproblemer. I følge revmatolog vil slike belastningsproblemer i mange tilfeller føre til at en utvikler artrose.

Dersom det åpvises i større vektbærende ledd vil vilkårene for refusjon etter honorartakst være oppfyllt. Det er imidlertid et absolutt krav at artrosen er påvist klinisk og røntgenologisk."

Jippi! De skjønner at jeg kommer til å få slitasjeskader, men vil ikke hjelpe til å forebygge. :klø: Lurer på hva som koster mest? Utgiftene til å behandle skader (ortopediske hjelpemidler, legeutgifter, medisiner, operasjoner, undersøkelser, eventuell uføretrygd...) eller å forebygge skader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte... Som om det ikke er nok å ha en kronisk lidelse, så må man altså bruke tid å krefter på å kjempe mot et tungrodd og uforståelig trygdevesen...

Man skal jaggu være frisk for å kunne være sjuk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...