Gå til innhold

Hadde du tatt ting som folk setter igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i bofellesskap, og vi skal alle flytte ut før jul. Et par har allerede dratt og satt igjen en stor shampo flaske og dusj såpe. jeg er slik som hater at ting som kan brukes blir kastet. jeg kunne nok satt det igjen dersom jeg visste det ville bli brukt av nyinnflyttere men husvert kommer cel medt sannsynlig bare til å kaste det. virker jeg gjerrig på noen måte?

Anonymkode: a5028...465

Videoannonse
Annonse
Gjest Sugemerke
Skrevet

Er det viktig å ikke virke gjerrig?

Skrevet

herregud, ta det. Hadde ikke blunket en gang

Anonymkode: f563a...054

• Liker 3
Skrevet

Ja, i en slik situasjon hvis jeg liker produktet selv så. Men ville først ha sjekka at ikke innholdet var tuklet med.... Hehe... 

Anonymkode: 52398...d02

Skrevet

Ja. You snooze, you loose.

Bedre at noen bruker det enn at det havner i søppeldunken.

Anonymkode: 540e2...d9b

• Liker 5
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg ser ikke på det som gjerrig, bare fornuftig.

Skrevet

Ja når det er ting som shampoo og såpe så gjør jeg det. Om det er dyrere ting som smykker sier jeg heller fra til den som har lagt det igjen.

Anonymkode: f65dd...125

• Liker 1
Skrevet

sånne småting hadde jeg tatt :P 

Anonymkode: c7244...90a

Skrevet

Hadde tatt det uten å blunke. Sannsynligvis ønsker de som flyttet at noen skal ta det.

Anonymkode: 43c7c...c1f

• Liker 1
Skrevet

Tok en bil noen hadde satt igjen en gang. Og en krukke.

Anonymkode: fda5e...491

Skrevet

Du er vel ikke "gjerrig" fordi du ikke vil at fullt brukbare forbruksvarer som det skal bli kastet? Det er jo bare sunn fornuft å ta dem og bruke dem opp. De er åpenbart satt igjen fordi tidligere eiere ikke vil ha dem, så da er det fritt frem for andre å forsyne seg.

Skrevet

Jeg forsyner meg aldri av hensatte hygieneartikler. Jeg har ingen oversikt over hvor gammelt det er, eller om det har vært utsatt for frost. Har heller ingen oversikt over hvor nøye folk har vært med hygienen. Og det aller viktigste: Jeg bruker ikke alt mulig i mitt lange sunne hår, for alt jeg vet kan shampoen inneholde hårfjerningskrem eller salmiakk! 

Unntaket er om jeg skulle være på besøk hos familie og venner og har glemt mitt eget; da kan jeg være åpen for å låne såpe og shampo. Jeg bruker ikke hotelldispensere heller, med mindre det er små forseglede flasker med dusjsåpe. Men jeg pleier å huske mine egne toalettsaker.

Jeg tenker at om jeg blir så dårlig stilt at jeg ikke har råd til egne toalettartikler så får jeg heller spare inn på andre måter enn å ta andres åpnede, hensatte toalettsaker.

Før noen kaller meg en snobb: Jeg har ingen problemer med gjenbruk eller kjøpe brukt, uansett hva det skulle være, med min grense går ved hygieneprodukter. 

• Liker 2
Skrevet
På 6.12.2016 den 15.39, AnonymBruker skrev:

Bor i bofellesskap, og vi skal alle flytte ut før jul. Et par har allerede dratt og satt igjen en stor shampo flaske og dusj såpe. jeg er slik som hater at ting som kan brukes blir kastet. jeg kunne nok satt det igjen dersom jeg visste det ville bli brukt av nyinnflyttere men husvert kommer cel medt sannsynlig bare til å kaste det. virker jeg gjerrig på noen måte?

Anonymkode: a5028...465

Jeg ville ikke gjort det. Husker jeg bodde på et studentkollektiv for mange år siden. Vi var 6 stk som delte samme bad. Irriterte meg grønn over at shampoflasken min ble fortere tom enn jeg satte pris på. Åpenbart noen som var kjip og stjal shampo fra meg.

Jeg flyttet først ut av oss. Som en siste hilsen onanerte jeg i dusjen og sendte hele ladningen nedi shampoflasken, ristet den og lot den bli igjen. :-)

Så ts...du vet aldri hva som kan være igjen i shampoflaskene..

Anonymkode: e7667...ba9

• Liker 2
Skrevet

personlig hygieneartikler er NoGo for meg...
Setter dem derimot igjen andre småting, småmøbler, kjøkkenutstyr, bøker, pynteting etc.
Eventuelt sende ei melding "hei, glemte du ...?"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...