AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Jeg drømte jeg var på besøk på et fantastsk sted i Nord Norge, jeg kjenner ikke kvinnen eller familien og har aldri vært så langt nord. I drømmen så jeg flotte fjell, strand og havutsikt. Det var grønt, bart og vakkert. Noe ala Lofoten eller rundt der. Jeg bare elsket det jeg så, og sier begeistret at: Her vil jeg bo! Hvorpå kvinnen straks sier direkte til meg: Nei! Det skal du ikke! Jeg blir veldig overrasket og stille og plukker opp matvarene hun hadde mistet på bakken like før. Rare matvarer, urter og annet. Jeg sier ikke imot henne men lurer veldig på hvorfor i mitt stille sinn. Kvinnen var ca 50+ kledd i tykt skjørt og jakke. Sønnen, virket det som om var noe galt med. Bodde hjemme. Det jeg lurer på nå, er det kanskje en beskjed? For jeg har vurdert om jeg skulle flytte nordover. Det merkelige er at det kontante svaret er et svar jeg kunne ha funne på å bruke her på kg i enkelte tråder. Derfor lurer jeg også på om det er jeg selv som gir meg selv et varsel om å ikke flytte nordpå. Kan det være så? Hva tror dere? Eller kan stedet være et annet sted, feks der døde drar? Eller en annen verden? For da kan jeg skjønne at jeg ikke fikk lov til å flytte dit. Fjellene virket så magiske og annerledes. Innspill? Anonymkode: 44ce5...67a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #2 Skrevet 6. desember 2016 Beskjed om hva? Varsel? Fra hvem, mener du? Dette var en drøm. Anonymkode: f3b95...0b9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Slike som deg behøver ikke kaste bort energi på å svare Anonymkode: 44ce5...67a Du vet du befinner deg på feil underforum, ikke sant? Hvorfor er det så mange som stiller spørsmål om klarsynthet, drømmetyding etc. på helt feil del av forumet? Disse spørsmålene dukker jo opp i hytt og pine! Her er "Religion, alternativt og filosofiske spørsmål", som er det naturlige stedet å stille spørsmål om drømmetyding, klarsynthet og liknende. Anonymkode: 07fcc...181
charactouy Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 Det kan ha vært noe så enkelt som underbevisstheten din som sa at du har det best der du er. 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #5 Skrevet 6. desember 2016 4 minutter siden, charactouy skrev: Det kan ha vært noe så enkelt som underbevisstheten din som sa at du har det best der du er. Det kan stemme, jeg føler ofte at tiden ikke er inne for flytting selv om jeg vet at jeg bør flytte. Anonymkode: 44ce5...67a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #7 Skrevet 6. desember 2016 1 minutt siden, charactouy skrev: Da venter du til det føles riktig. Presist hva jeg har bestemt meg for Anonymkode: 44ce5...67a 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #8 Skrevet 6. desember 2016 Drømmen varsler om at du en dag skal dø. Anonymkode: 77b42...e78
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #9 Skrevet 7. desember 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Drømmen varsler om at du en dag skal dø. Anonymkode: 77b42...e78 Nei det gjør den ikke. Anonymkode: 44ce5...67a
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #10 Skrevet 7. desember 2016 Klart du skal dø en dag. Alle skal det. Anonymkode: 77b42...e78
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #11 Skrevet 7. desember 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Klart du skal dø en dag. Alle skal det. Anonymkode: 77b42...e78 Ja så klart. Men det er ikke døden denne drømmen handlet om. Anonymkode: 44ce5...67a
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #12 Skrevet 7. desember 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja så klart. Men det er ikke døden denne drømmen handlet om. Anonymkode: 44ce5...67a Drømmer er hjernen som jobber fritt. De betyr ingenting. Det er mennesker som ilegger de betydninger basert på tro og ikke vitenskap. F.eks. Om man drømmer at man faller, så er det et tegn på at man vokser, sies det. Men det er flere som vokser uten å drømme at man faller og det er flere som drømmer at de faller uten at de vokser, så da er jo forklaringen like verdifull som at du drømmer det fordi du er tørst, eller noe annen uvesentlig. Det at mange nok drømmer om at de faller og er i en periode av livet der de vokser, gjør det ikke dermed til en vitenskap. Anonymkode: 77b42...e78
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #13 Skrevet 14. desember 2016 Føler også at det er en beskjed, jeg hadde revurdert planene om å flytte nordpå. Det er ikke nok at det er pent et sted. Anonymkode: a3d62...05b 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #14 Skrevet 14. desember 2016 På 6.12.2016 den 19.55, AnonymBruker skrev: Du vet du befinner deg på feil underforum, ikke sant? Hvorfor er det så mange som stiller spørsmål om klarsynthet, drømmetyding etc. på helt feil del av forumet? Disse spørsmålene dukker jo opp i hytt og pine! Her er "Religion, alternativt og filosofiske spørsmål", som er det naturlige stedet å stille spørsmål om drømmetyding, klarsynthet og liknende. Anonymkode: 07fcc...181 Hjelper ikke stort om det er på riktig underforum, skeptikerne svermer til slike tråder uansett. Anonymkode: a3d62...05b 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #15 Skrevet 14. desember 2016 Du fikk beskjed om at du ikke skulle flytte til Lofoten, varene hun mistet indikerer at det ikke er nok mat til dem som allerede bor der. Hun ville at du skulle flytte enda lengre nordpå til Lyngen faktisk. Mindre rare sønner som bor hjemme der. Flytt i vei, og gjør det fort. Anonymkode: efc4d...41f 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #16 Skrevet 14. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du fikk beskjed om at du ikke skulle flytte til Lofoten, varene hun mistet indikerer at det ikke er nok mat til dem som allerede bor der. Hun ville at du skulle flytte enda lengre nordpå til Lyngen faktisk. Mindre rare sønner som bor hjemme der. Flytt i vei, og gjør det fort. Anonymkode: efc4d...41f Tull. Anonymkode: 44ce5...67a
charactouy Skrevet 14. desember 2016 #17 Skrevet 14. desember 2016 På Wednesday, December 07, 2016 den 22.23, AnonymBruker skrev: Drømmer er hjernen som jobber fritt. De betyr ingenting. Det er mennesker som ilegger de betydninger basert på tro og ikke vitenskap. Anonymkode: 77b42...e78 Men når hjernen jobber fritt, bearbeider ofte underbevisstheten temaer/episoder som har påvirket oss på ett eller annet vis. Å lytte til underbevisstheten kan gjerne lønne seg, så lenge man gjør det med fornuft. Her har f.eks TS et ambivalent forhold til tanken på å flytte nordover, for så å drømme at hun blir frarådet å flytte. Da er det sannsynlig at det er hennes ubevisste indre ønske som kommer frem, uten å bli hindret av rasjonelle tanker. Det kan være verdt å lytte til.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #18 Skrevet 14. desember 2016 Har hatt veldig klare drømmer selv. Blant annet advarsel-drømmer om enkelte mennesker, som har vist seg å stemme. Jeg skulle bare hørt på dem før... Anonymkode: a3d62...05b 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #19 Skrevet 15. desember 2016 Til Ts: Du har jo egentlig svart på ditt eget spørsmål angående hva denne drømmen kanskje handler om. Du lurer på om du skal flytte, og til svar så har du fått et rungende nei. Hva matvarene betyr, vet jeg ikke, men når de ligger på bakken og du plukker dem opp for en annen, så har du sannsynligvis ikke råd til å flytte dit riktig ennå. Ikke at jeg vet hva mat symboliserer men mat er jo også næring. Kanskje næring kan bety det samme som levebrød? Har du råd til å flytte til Lofoten? Har du muligheten til å leve som selvstendig næringsdrivende, eller er det slik at du jobber for andre = får lønn utbetalt av en arbeidsgiver? Lofoten er ikke som (stor)byene, hvor du kan få tak i ting tilnærmet raskt/lett. Nå høres det ut som om jeg mener at Lofoten er øde og forlatt, men regner med at du skjønner hva jeg mener. Sønnen kan handle om din egen evne til å klare deg selv på. Når det kommer fram i drømmen at han bor hjemme, så kan det vise til din egen mobilitet. Anonymkode: 84691...149
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #20 Skrevet 15. desember 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til Ts: Du har jo egentlig svart på ditt eget spørsmål angående hva denne drømmen kanskje handler om. Du lurer på om du skal flytte, og til svar så har du fått et rungende nei. Hva matvarene betyr, vet jeg ikke, men når de ligger på bakken og du plukker dem opp for en annen, så har du sannsynligvis ikke råd til å flytte dit riktig ennå. Ikke at jeg vet hva mat symboliserer men mat er jo også næring. Kanskje næring kan bety det samme som levebrød? Har du råd til å flytte til Lofoten? Har du muligheten til å leve som selvstendig næringsdrivende, eller er det slik at du jobber for andre = får lønn utbetalt av en arbeidsgiver? Lofoten er ikke som (stor)byene, hvor du kan få tak i ting tilnærmet raskt/lett. Nå høres det ut som om jeg mener at Lofoten er øde og forlatt, men regner med at du skjønner hva jeg mener. Sønnen kan handle om din egen evne til å klare deg selv på. Når det kommer fram i drømmen at han bor hjemme, så kan det vise til din egen mobilitet. Anonymkode: 84691...149 Hei. Ditt bidrag var utrolig reflekterende! Takk! Anonymkode: 44ce5...67a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå