Blomkvist Skrevet 6. desember 2016 #1 Del Skrevet 6. desember 2016 Hei, Vi vurderer å male huset svart til sommeren men har hørt av ei jeg kjenner at småkryp/insekter samler seg fort på husveggen da svart blir veldig varmt i sollys. Stemmer dette? Vil jo ikke ha huset fullt av småkryp.. Håper noen har erfaringer å dele :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #2 Del Skrevet 6. desember 2016 Jeg kjenner noen som har svart hus, har aldri hørt de nevne det problemet. Insekter er det uansett farge. Nå skal det sies at dette huset er nytt og moderne, og den sorte fargen er gjennomført mtp alt fra hagemøbler til planter og annen pynt. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene med farger på hagemøbler og pynt, de har liksom funnet sin stil, som passer både dem, huset og nabolaget for øvrig. Sjekk at svart kler huset ditt. Jeg har sett stygge gamle 70-tallshus malt i svart, der eierne har gitt seg beng i alt av møbler og dekor på utsiden. Det så mildt sagt helt forferdelig ut. Ikke alle hus kler sort. Bare så det er nevnt. Anonymkode: 11437...7cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomkvist Skrevet 6. desember 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 6. desember 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner noen som har svart hus, har aldri hørt de nevne det problemet. Insekter er det uansett farge. Nå skal det sies at dette huset er nytt og moderne, og den sorte fargen er gjennomført mtp alt fra hagemøbler til planter og annen pynt. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene med farger på hagemøbler og pynt, de har liksom funnet sin stil, som passer både dem, huset og nabolaget for øvrig. Sjekk at svart kler huset ditt. Jeg har sett stygge gamle 70-tallshus malt i svart, der eierne har gitt seg beng i alt av møbler og dekor på utsiden. Det så mildt sagt helt forferdelig ut. Ikke alle hus kler sort. Bare så det er nevnt. Anonymkode: 11437...7cc Nå er huset vårt nybygd og ferdig november i år med store vinduer. Vil se for meg at det blir kjempe fint til grå terrasse og grå belegningsstein 😊 Takk for svar!! TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #4 Del Skrevet 6. desember 2016 Vi har nesten svart hus (fargen heter visstnok einebær) og jeg har ikke merket dette problemet (insekter) - men nå har vi bare hatt huset en sommer da. Min onkel påstod at det ikke var lurt å ha mørk farge på panelet pga. at det blir varmere enn lyse farger - og dermed vil panelet sprekke fortere (?). Ikke sikker på om dette stemmer, noen som vet? Anonymkode: 536bb...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #5 Del Skrevet 6. desember 2016 Huset vårt er brunsvart, og det stemmer nok at vi har hatt en del fluer som har samlet seg på panelen i solveggen i kalde perioder, spesielt vår og/eller høst. Men jeg har ikke merket noe mer til dem inne enn i andre hus med andre farger. Anonymkode: b3d60...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 6. desember 2016 #6 Del Skrevet 6. desember 2016 Samler seg nok ikke nor mer enn på en hvit vegg, har sett det samler seg diverse insekter der også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #7 Del Skrevet 8. desember 2016 Jeg har sort hus og har ikke noe problem med hverken insekter eller varme. Veldig fornøyd! Anonymkode: 2b5b4...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #8 Del Skrevet 8. desember 2016 Go Goth:-) Anonymkode: 0de34...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 8. desember 2016 #9 Del Skrevet 8. desember 2016 SVART hus? Ikke pent! Med mindre det er et høyfjellshotell med gress på taket og hvite vinduskarmer. Men hver sin smak Jeg har bodd i et mørkebrunt hus. Det var ingen insekter på veggen, men husveggen ble brennvarm om sommeren! Kunne brenne seg på den, nesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 10. desember 2016 #10 Del Skrevet 10. desember 2016 Gå for mørkebrunt i stedet for svart. Det er mye penere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #11 Del Skrevet 11. desember 2016 På 6.12.2016 den 17.05, AnonymBruker skrev: Vi har nesten svart hus (fargen heter visstnok einebær) og jeg har ikke merket dette problemet (insekter) - men nå har vi bare hatt huset en sommer da. Min onkel påstod at det ikke var lurt å ha mørk farge på panelet pga. at det blir varmere enn lyse farger - og dermed vil panelet sprekke fortere (?). Ikke sikker på om dette stemmer, noen som vet? Anonymkode: 536bb...f5f Kan nok stemme, det. Vi har mørk farge på lister og rekkverk, og det har sprukket der hvor sola slipper til. Der hvor det er skygge er det fortsatt like fint. Veggene er hvite, og de er like fine enten det er sol eller skygge. Anonymkode: 96515...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå