AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Er det noen som går på denne p-pillen? Jeg har gått på p-piller i 3 år nå. Første halvåret gikk jeg på cerazette, men da jeg ble plaget av mellomblødninger byttet jeg over til loette. Det har gått veldig fint fram til nå. Jeg har en del symptomer som jeg tror er relaterte til p-pillen. Har fått endret kroppstemperatur. Mye varm og småklam. Får fort hodepine. Gråter veldig ofte. Det kan selvfølgelig skyldes stress og eksamen, men det skal ingenting til. Ser jeg et klipp på tv'en så kan du vedde på at jeg sitter der og sipper. Veldig slitsomt. Samt humørsvingninger og oppblåst. Skal ta dette opp med legen, men lurte på om noen har noen lignende erfaringer. Har tenkt litt på andre prevensjonsmetoder eller andre merker. Yasmin må jeg si jeg er skeptisk til da jeg har hørt mye om risiko for blodpropp. Loette har jo egentlig fungert bra så på en måte synd å bytte og risikere å få andre bivirkninger fordi kroppen må venne seg til noe nytt. Noen her som bruker loette? Anonymkode: 1d4f1...659
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #2 Skrevet 6. desember 2016 Bruker Loette og vurderer å skifte til noe annet. Har falt i humør, er alltid smådeprimert, humørsvingninger og lei. Graviditetsfølelse periodevis også. Anonymkode: bd7bf...612
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 Takk for svar. Ja, jeg synes dette er slitsomt. Har hatt "mensen" (i gåseøyne, for det heter visst ikke mens på p-pille språket :p) nettopp så kan ikke skjønne at det skulle være noe annet heller. Anonymkode: 1d4f1...659
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 Får også mye hodepine. Og kroppstemperaturen svinger hele tida. Nei, skal skifte til noe annet, Cerazette kanskje, det er vel en annen minipille. Anonymkode: bd7bf...612
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #5 Skrevet 6. desember 2016 Og en ting til. Jeg er så trøtt. Helt sikkert mørketida. Men kan dette også være hormonelt? Anonymkode: 1d4f1...659
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #6 Skrevet 6. desember 2016 Ja, cerazette er en minipille. Den fungerte dessverre ikke for meg pga mellomblødninger, men vi er alle forskjellige. Ok, flott vi er flere som sliter med samme symptomer. Eller "flott" og "flott". Det er jo ikke slik at jeg unner deg det, men fint å høre om andres erfaringer. :-) Anonymkode: 1d4f1...659
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #7 Skrevet 6. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, cerazette er en minipille. Den fungerte dessverre ikke for meg pga mellomblødninger, men vi er alle forskjellige. Ok, flott vi er flere som sliter med samme symptomer. Eller "flott" og "flott". Det er jo ikke slik at jeg unner deg det, men fint å høre om andres erfaringer. :-) Anonymkode: 1d4f1...659 Ja, har ikke vært ordentlig glad siden to uker etter at jeg starta med de. Kan være omstendighetene også, men syns jeg kjenner hormonene på humøret. Anonymkode: bd7bf...612
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #8 Skrevet 6. desember 2016 Uff, riktig så ille har ikke jeg det. Men jeg synes det er mer plagsomt at jeg er så varm, og trøtt. Drømmer også besett mye for tida... Regner med det og er hormonelt. Anonymkode: 1d4f1...659
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #9 Skrevet 7. desember 2016 Ts her; noen som vet om p-piller gjør at hcg nivået ikke stiger? Jeg har tenkt tanken på om jeg kan være gravid da jeg har en del symptomer nå etter bortfallsblødning/menstruasjon som jeg vanligvis bare bruker å ha før. Tok en RFSU test i dag og den var svært negativ. Likevel så har jeg hørt noe om at hvis man går på p-piller så kan det påvirke testene. Burde jeg ta en til? Anonymkode: 1d4f1...659
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #10 Skrevet 7. desember 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her; noen som vet om p-piller gjør at hcg nivået ikke stiger? Jeg har tenkt tanken på om jeg kan være gravid da jeg har en del symptomer nå etter bortfallsblødning/menstruasjon som jeg vanligvis bare bruker å ha før. Tok en RFSU test i dag og den var svært negativ. Likevel så har jeg hørt noe om at hvis man går på p-piller så kan det påvirke testene. Burde jeg ta en til? Anonymkode: 1d4f1...659 Om HCG ikke stiger, så spontanaborterer du. Så jeg kan se hvor den teorien har oppstått. Men etter det jeg kjenner til, nei, ppiller demper ikke HCG. Anonymkode: 93b45...074
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #11 Skrevet 7. desember 2016 Takk for svar. :-) Den teorien min om at jeg kan være gravid tror jeg egentlig ikke på helt selv da jeg tok en test som var veldig negativ, men grunnen til at jeg lurte er at jeg føler meg veldig trøtt, selv om jeg sover godt og legger meg tidlig. Kjennes ut som jeg ikke får nok søvn. Har og mye drømmer, samt oppblåst, vondt i ryggen og andre typiske ting relatert til hormoner. Det er jo helt ulogisk at jeg skal være gravid da jeg tar p-piller, og en negativ test i hånda, men likevel... Anonymkode: 1d4f1...659
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #12 Skrevet 7. desember 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. :-) Den teorien min om at jeg kan være gravid tror jeg egentlig ikke på helt selv da jeg tok en test som var veldig negativ, men grunnen til at jeg lurte er at jeg føler meg veldig trøtt, selv om jeg sover godt og legger meg tidlig. Kjennes ut som jeg ikke får nok søvn. Har og mye drømmer, samt oppblåst, vondt i ryggen og andre typiske ting relatert til hormoner. Det er jo helt ulogisk at jeg skal være gravid da jeg tar p-piller, og en negativ test i hånda, men likevel... Anonymkode: 1d4f1...659 Ta en test om en uke eller to, så får du ro i skjela (jeg testet meg ukentlig når jeg brukte hormonprevensjon, testene er billige på nett, og da var jeg sikrere på at jeg oppdaget det før det var gått for langt til å ta medisinsk abort). Men mest sannsynlig er dette bivirkninger. Anonymkode: 93b45...074
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #13 Skrevet 7. desember 2016 Opplevde du at noen av testene ble positive mens du gikk på hormonprevensjon? Hadde testen vist positiv så hadde det barnet vært høyst velkommen. :-) Men so sagt da jeg går på hormonprevensjon er alt dette så usannsynlig. Men har hørt om de som har blitt gravid på p-piller eller fått negative tester til tross for hormoner så alt går visst an. Anonymkode: 1d4f1...659
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #14 Skrevet 7. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Opplevde du at noen av testene ble positive mens du gikk på hormonprevensjon? Hadde testen vist positiv så hadde det barnet vært høyst velkommen. :-) Men so sagt da jeg går på hormonprevensjon er alt dette så usannsynlig. Men har hørt om de som har blitt gravid på p-piller eller fått negative tester til tross for hormoner så alt går visst an. Anonymkode: 1d4f1...659 Heldigvis ikke. Men har i ettertid fått vite at jeg har PCO, så det kan og hatt sitt å si. De som får negative tester er stort sett for tidlig ute med testepinnene, eller de bruker for tynn urin. Morgenurin, og husk det at om du tester hver måned, så kan du plutselig ende opp med at du tester rett før du får utslag, og så går det 4 uker til. Vips, 6-7 uker på vei Anonymkode: 93b45...074
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #15 Skrevet 7. desember 2016 Jeg brukte morgenurin, dog jeg drakk en del i natt, men fargen var ganske gul (sorry detaljer). Anonymkode: 1d4f1...659
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #16 Skrevet 7. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg brukte morgenurin, dog jeg drakk en del i natt, men fargen var ganske gul (sorry detaljer). Anonymkode: 1d4f1...659 Neppe noen bolle i ovnen, men bevares, ting skjer. Det som er så forbannet med p-piller ol er at det er umulig å vite når de svikter. Så i verste fall, så har du symptomer på eggløsning, og oppfatter det som graviditet. Anonymkode: 93b45...074
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #17 Skrevet 7. desember 2016 Jeg tviler også sterkt på at jeg er gravid og nå har jeg jo fått det bekreftet via en test. Jeg kjenner igjen typiske pms symptomer som humørsvingninger og den varmefølelsen o.l Men det jeg ikke kjenner igjen er at jeg er så trøtt. Anonymkode: 1d4f1...659
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå