Gå til innhold

Kjæresten min jobber i leggetidspolitiet:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min er forbanna fordi jeg ikke vil legge meg samtidig som henne hver dag. Hun legger seg tidligere enn meg og så blir hun sur fordi jeg sitter oppe å ser på tv og film. Dritt lei av å få bot fra leggetidspolitiet flere ganger i uka. Hvorfor kan ikke hun være litt lenger oppe? PS. Det var hun som forbød meg å ha tv på rommet. (det syns jeg heller ikke er greit) Har jeg rett til å klage her???

Anonymkode: 8f58a...0f0

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min er forbanna fordi jeg ikke vil legge meg samtidig som henne hver dag. Hun legger seg tidligere enn meg og så blir hun sur fordi jeg sitter oppe å ser på tv og film. Dritt lei av å få bot fra leggetidspolitiet flere ganger i uka. Hvorfor kan ikke hun være litt lenger oppe? PS. Det var hun som forbød meg å ha tv på rommet. (det syns jeg heller ikke er greit) Har jeg rett til å klage her???

Hvorfor hun ikke kan være opp lenger? Nei, kanskje du skal spørre henne om det da? Kanskje det er fordi hun skal opp tidligere enn deg? Kanskje hun trenger mer søvn? Tror du virkelig at vi kan svare deg på det? Og TV på soverommet er en uting.

Anonymkode: 21346...f5a

• Liker 25
Skrevet

Skjønner kjæresten din siden det er utrolig koselig å legge seg sammen og viktig del med tanke på kosen/intime for min del. Å det å ligge å prate litt før vi sovner. Min samboer er begynt å legge seg etter meg nå i det siste noe som jeg synst er trist, men jeg blir ikke sur på han. Det eneste jeg har som krav om han skal sitte oppe halve natten får han sove på gjesterommet siden han ødelegger nattesøvnen min ved å vekke meg når han legger seg!

Anonymkode: e1e77...50c

• Liker 24
Skrevet

Hun kan ikke bestemme når du skal legge deg, men tv på soverommet når dere ikke legger dere likt ville jo blitt håpløst. Skal du holde henne våken med lyd og lys fra tv'n da? 

Du sitter oppe så lenge du vil. Med mindre det er hele natten, og du ikke kommer deg på jobb/skole. Hun legger seg når hun ønsker. 

• Liker 28
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være flere faktorer som spiller inn her så det får du ta opp med henne.

Forøvrig så er TV på soverommet fy fy her i huset og, og vi legger oss i 2-4tiden på natten begge to

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Synes dere skal legge dere når dere ønsker, selv om jeg skjønner at hun blir trist om du ALDRI er i senga med henne på kvelden. TV på rommet hadde jo ikke gått når hun vil sove tidlig og du vil sitte oppe og se på TV'en.

Skrevet

Du kan gjøre det du vil. Flaks for deg at noen gidder å være sammen med en fyr som ikke vil legge seg sammen med de. Det hadde aldri jeg giddet. Heller ikke ord som leggetidspolitiet eller den sutrete holdningen din.

Anonymkode: 36ec5...7fa

• Liker 23
Skrevet

Jeg skjønner henne.jeg og samboeren har alltid lagt oss sammen. Syns det er så koselig og ligge og snakke eller kose litt før man sovner. Om en av oss ikke er trøtte tar den opp mobile eller ett eller annet når den andre har sovnet. 

Akkurat nå er jeg syk så da legger jeg meg ofte 20 så da er det ikke alltid han legger seg sammen med meg. Men det er greit. Blir ikke sur, syns bare det er kjedelig. Me det går over da 🙂

Anonymkode: 6452c...ae8

Skrevet

Kanskje dere kan avtale å legge dere sammen ett par kvelder i uka, også kan resten av dagene være slik at dere legger dere når dere vil.

Skjønner deg godt her, TS. Jeg selv liker å legge meg sent, og hadde absolutt ikke giddet å gå å legge meg klokken 10 kun fordi den andre ville det, da hadde jeg liggi der da, og stirret i taket. Kjempegøy. Kosing kan man gjøre før man legger seg. I sengen skal man uansett sove, mener jeg. 

• Liker 8
Skrevet

Tv på rommet er en uting, blått lys fra tv'en kan ødelegge nattesøvnen og gi innsovningsproblemer. Siden hun vil legge deg tidlig kan jo du uansett ikke se tv der når hun vil sove!? 

Skjønner at hun vil dere skal legge dere samtidig, det er koselig! Her legger vi oss nesten alltid sammen selv om han trenger mindre søvn enn meg - såpass hensyn tar han. Eneste gangene jeg "tvinger" han i seng er hvis han skal tidlig opp. Det er av den enkle grunn at han blir et helvete av en sinna sutrepave med for lite søvn, og det vil jeg ikke ha i hus bare fordi han vil se på netflix. Og han vet han blir det, så er som regel ikke noe problem. 

Syns du er barnslig og sutrete, hva med å snakke med dama di?

• Liker 10
Skrevet

Det store spørsmålet her er jo når dere legger dere og når dere står opp. Hvis det er snakk om at du får for lite søvn hver natt (som eventuelt går utover humøret ditt og energinivået ditt), så skjønner jeg veldig godt at kjæresten/samboeren din "maser" på at du skal legge deg. Jeg mistenker at dette er tilfellet. 

Anonymkode: 5b83c...3ff

• Liker 11
Skrevet

Haha, ofte skjønt at kvinner i forhold har en innstilling til at man MÅ gjøre alt sammen. Sånn er min kjære også, men det er som regel bare fordi hun ikke trives i eget selskap (noe jeg selv gjør) og kjeder seg med en gang hun har gått gjennom sine sosiale medier. 

Pleier bare å svare at hun må underholde seg selv, for vi er ikke sammen fordi hun ikke skal kjede seg eller føle seg alene. 

Selvfølgelig har du rett til å klage, det er ditt liv også. La menn være menn. 

• Liker 10
Skrevet

Vi legger oss sjeldent samtidig. Vi koser og prater litt før den ene av oss legger seg :) Synes det funker greit, da får man fylt alle sine behov :)

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En gang i blant er det ok om han sitter oppe. Andre ganger spør jeg om han vil hvile/kose litt med meg først så kan han sitte oppe etterpå.

Anonymkode: cf82f...f3f

Skrevet

Det mange faktorer som spiller inn på døgnrytme og som vi ikke vet noe om. Som jobb, studier, når dere står opp, behov for søvn etc. 

Hvis f.eks dere er studenter og TS sover utover morgenen så er det bare å komme seg i seng. Da blir kjæresten glad, forholdet blir bedre, tidlig start på dagen(les flere timer på lesesalen:) og en døgnrytme tilpasset arbeidslivet. 

Er selv tilhenger av å legge seg samtidig for som andre sier her er det en fin kosestund og fin måte å avslutte dagen.

• Liker 6
Skrevet

Man må få legge seg når man vil, men jeg liker best å legge meg samtidig som kjæresten min, da kan vi kose og ligge å snakke sammen før vi sovner. Men man trenger ikke å legge seg samtidig hver eneste kveld.  Av og til er det godt å sitte oppe alene og ha litt alenetid for seg selv også.

• Liker 1
Skrevet

Vi leger oss samtidig et par ganger i uka, og da står jeg opp igjen etter at han har sovnet. Ellers sitter jeg oppe til jeg er trøtt nok til å legge meg. Jeg tror det er vanskelig for A-mennesker å skjønne hvor fælt det er å ligge våken i flere timer og slite med å få sove mens kjæresten/mannen/kona sover tungt og lykkelig som en neddopa bjørn ved siden av deg. Og nei, det er ikke 'bare å gå og legge seg tidligere' og tro at søvnmønsteret forandrer seg!

• Liker 14
Skrevet

Jeg liker best å legge meg når jeg trøtt, så det hender ofte at vi legger oss til ulike tidspunker her. Intime og nære kan vi være når vi er på stua, det samme med kosesnakking. Det hadde aldri funket for meg å måtte legge meg samtidig som ham, da blir jeg liggende i timesvis og det blir enda vanskeligere å sove. Blir heller ikke med ham på soverommet og ligger i sengen mens han sovner, han er et voksent menneske.

Anonymkode: feb32...e88

• Liker 3
Skrevet

Er i den samme situasjonen, men blir ikke sur fordi han ikke vil legge seg samtidig med meg. Han har ikke et like stort behov som meg for søvn, og klarer seg på fem-seks timer, men jeg gjerne må ha sju-åtte timer. Blir faktisk mer irritert de gangene han legger seg samtidig med meg for så å være på telefonen en times tid før han sovner, rett og slett fordi lyset fra mobilen forstyrrer meg. 

Kan du ikke gjøre en avtale med henne om at dere har en-to kvelder i uka hvor dere legger dere samtidig? Hvis du absolutt ikke får sove etter at dere har lagt dere, kan du jo evt bare stå opp igjen etter at hun har sovnet? Jeg regner med at hun blir sur fordi den intimeten man har når man ligger i senga sammen, er viktig for henne. Det trenger ikke å bety at hun vil ha sex, bare kosen. 

Og tv på soverommet er en uting... den er kun et forstyrrende element. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Bergtatt skrev:

Det mange faktorer som spiller inn på døgnrytme og som vi ikke vet noe om. Som jobb, studier, når dere står opp, behov for søvn etc. 

Hvis f.eks dere er studenter og TS sover utover morgenen så er det bare å komme seg i seng. Da blir kjæresten glad, forholdet blir bedre, tidlig start på dagen(les flere timer på lesesalen:) og en døgnrytme tilpasset arbeidslivet. 

Er selv tilhenger av å legge seg samtidig for som andre sier her er det en fin kosestund og fin måte å avslutte dagen.

Vi lever i 2016, ikke alle som jobber 08-17 lenger. I min bransje så er det vanlig med diverse skiftordninger selv om jeg personlig ikke jobber skift for tiden. Og selv om jeg da legger mer relativt tidlig (rundt 22-23 slokner jeg som regel), så har andre forskjellige behov.

At en legger seg tidlig kan man løse med å se film på nettbrett eller lignende, da trenger man heller ikke tv på soverommet, og legger man seg riktig så blender man heller ikke den som sover med lyset fra pad'en. Pluss på et sett med gode og isolerende hodetelefoner så forstyrrer man heller ikke den sovende med lydlekkasje :) Er den som sover så følsom at man ikke får sove når den andre i sengen ikke sover ennå, så har man strengt tatt ikke noe i samme seng å gjøre. Da får den mest følsomme legge seg på eget rom. 

Anonymkode: a8a6b...ca2

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...