Gå til innhold

Blir nordmenn truet til å flytte fra ghettoer i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje et tabu-tema for eliten i Norge, men jeg har opplevd selv at begeret rant over for meg i Grorud-dalen når de lokale pakistanske gjengene truet meg.

Da overlot jeg heller ansvaret for å sivilisere ghettoen til eliten som stort sett bor på vestkanten.

Hver så god, flytt til dere dere mener er de nye norske multikulturelle paradisene er med 5 % deltakelse av etnisk norske barn på skolene.

Hvorfor nekter dere å bo her selv hvis dere klager på alle som ikke liker å bli truet av muslimer?

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/En-innvandrerforskers-hvite-flukt-77198b.html

Anonymkode: cdf5e...2d5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så sjeleglad jeg gjorde mitt livs viktigste kjøp da jeg anskaffet meg en bolig på Oslos beste vestkant (Vinderen) på 90-tallet, da prisene var edruelige. Her vil jeg være trygg resten av livet, og det vil aldri skje at det etablerer seg innvandrer-ghettoer. Med alle de problemene det fører med seg.

Vi har også stått imot alle statens forsøk på å etablere asylmottak på beste vestkant. Det er vel den eneste trusselen jeg ser vil kunne true idyllen i Oslo vest. 

Anonymkode: 12f82...203

• Liker 5
Skrevet

Man blir kanskje ikke direkte truet, med "flytt herfra, ellers dreper vi deg" liksom?

Men selvfølgelig, hvis man opplever å bli banket opp (og frastjålet ting) stadige innbrudd osv. Samtidig som man har barn, som også opplever litt av hvert....

Da blir det jo selvfølgelig mer og mer fristende, å finne seg  ett helt annet sted å bo. Men det er jo selvfølgelig ikke alle som har råd til å bare flytte heller da..

Anonymkode: 09498...51c

• Liker 2
Gjest Jon Are
Skrevet

Jeg har selv bodd i Oslo i flere år, men flyttet derfra for endel år siden. Det Oslo som møter meg nå er skremmende og bekrefter bare det jeg bekymret meg for den tiden jeg bodde der.Økt innvandring, ghettoer og kriminalitet. Vi går mot Malmø tilstander i Oslo, og det er ingen som reagerer nevneverdig på det. Er for opptatt av egen sikkerhet/ komme in i det gode selskap (politisk korrekt) Når skal i våkne opp, og innse at integreringen fra muslimske land har feilet. Vi ønsker ikke midt østen tilstander i Norge. Desverre blir vi ført bak lyset av våre politikere..

Med hilsen fra

Jon Are

Skrevet

kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Det er ikke så koselig å bo i Groruddalen, men det er absolutt ikke farlig. Det er trygt å bo i Norge uansett hvor du bor. 

Anonymkode: a4eaa...5db

• Liker 3
Skrevet

Kjenner meg ikke igjen i dette. Bodd på østkanten hele livet. Bor nå på Tøyen, og har aldri opplevd noe ubehagelig her. Har blitt forsøkt voldtatt av 2 norske menn, men det var i en bygd i Hedmark. 

Anonymkode: 50bf4...bf8

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Det er ikke så koselig å bo i Groruddalen, men det er absolutt ikke farlig. Det er trygt å bo i Norge uansett hvor du bor. 

Anonymkode: a4eaa...5db

Hvis det ikke er koselig å bo i Groruddalen, er vel noe feil? Jeg vet ikke hva du legger i koselig. Men jeg tipper innvandrerfamilier heller ikke synes det er koselig. At integrering ikke ble mer prioritert. 

• Liker 3
Skrevet

Viss det er så "koselig" å bo på Grunerløkka eller Tøyen. 

Hvorfor er det så mange som flytter derfra da ?

• Liker 2
Gjest Jon Are
Skrevet

nå har ikke jeg bodd i groruddalen, men har opplevd å bli truet av muslimske rasende menni forbindelse med muhammed karikaturtegningen i 2006 tror jeg det var. helt uprovosert. det var den tiden feige stoltenberg og støre skjøv stakkars vebjørn selbekk foran seg for å berge sitt eget skinn. og dermed ga blaffen i det vi har kjempet så lenge for å oppnå, ytringsfriheten. mulig du ikke opplever det som et problem nå, men det vil bli det med over 1000 1.klassinger som ikke snakker norsk, hat mot det vestlige samfunnet og voldtekter  ( se hva som skjer i tyskland , massevoldtekter etc) jeg ser med et dystert blikk på oslo i dag dessverre.

med hilsen fra

jon are

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det så mange som flytter derfra da? Er like vanskelig å få tak i bolig i disse områdene som resten av Oslo

Anonymkode: a92c5...488

Skrevet

Jeg har foreldre som bor i rett ved Groruddalen, i et såkalt ghetto området. Merkelig nok har de bare etnisk norske naboer, det har kanskje en sammenheng med at de bor i villa strøk med kun eneboliger. Det er uansett ikke utrygt å bo eller oppholde seg der, jeg har aldri opplevd stygge blikk, eller noen andre ubehageligheter. Rent statisk er det mye tryggere der enn i Oslo sentrum.

Når det er sagt ville jeg aldri ha flyttet dit selv med barn, nærskolene der har 70 - 80 % elever med ikke vestlig bakgrunn. Det er omtrent ikke en førsteklassing der med norsk bakgrunn og de aller fleste prater ikke norsk. Skolene der sliter med å ansette og holde på lærere. Jeg vet også at alle (etnisk norske med barn)  som har muligheten til å flytte vekk derfra gjør det. Det fører til at de ressurssvake og innvandrere blir igjen. Naboene til foreldrene mine er stortsett etnisk norske, men de fleste der er pensjonister eller folk med voksne barn. Hver gang et hus blir solgt der, flytter en innvandrerfamilie inn. 

Jeg har ikke noe i mot innvandrere, men jeg synes det er trist at ghettoer dannes i Oslo. Det gangner ikke samfunnet å ha så mange ressurssvake mennesker med relativt sett lik etnisk bakgrunn samlet på ett sted. Dette hjelper ikke på integreringen hvert fall. Politikerne må ta grep her og gjøre noe før det blir altfor sent. 

Anonymkode: 56d82...527

• Liker 1
Skrevet
På Wednesday, December 07, 2016 den 19.26, AnonymBruker skrev:

Er det så mange som flytter herifra? Like mange som ønsker å flytte hit også tror jeg! Leiligheter her blir i hvettfall revet bort!! Og det er ikke billig heller! 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det så mange som flytter derfra da? Er like vanskelig å få tak i bolig i disse områdene som resten av Oslo

Har det falt deg inn at det stadig ankommer nye som skal ha bolig?

Anonymkode: bb2ea...ed2

Skrevet
På 9.12.2016 den 18.21, AnonymBruker skrev:

Har det falt deg inn at det stadig ankommer nye som skal ha bolig?

Anonymkode: bb2ea...ed2

Jo og de flytter inn, ikke ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...