AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Jeg spør på vegne av min samboer her, så jeg er ingen ekspert på dette området i det hele tatt Samboeren min har jobbet som sykepleier i et par år nå, og det begynner å gå opp for ham at han mistrives såpass med å jobbe turnus at han nå ser seg om etter andre ting. Han synes det er litt nederlag, ettersom han er klar over at turnusarbeid tross alt følger med utdannelsen, men han oppdager nå at det ikke fungerer for ham. Han jobber tredelt (?) turnus på sykehus nå. Er det noen av dere sykepleiere som jobber et sted der dere har arbeidstid 08-1530 eller lignende? Hvor jobber dere, og har dere noe ekstrautdanning? Jeg ser for meg at det må være voldsom konkurranse om disse jobbene, så er usikker på hvor sterkt min unge og relativt nyutdannede samboer stiller (han er dog mann, har det mye å si?). Har dere barn? Hvordan synes dere det var å jobbe turnus med små barn? Er det lettere nå med mer "normal" arbeidstid? Anonymkode: 0badc...99e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #2 Skrevet 6. desember 2016 Jeg kjenner flere som jobber kun dagtid, men de har enten lang erfaring, videreutdanning eller begge deler. Når den som ansetter kan velge og vrake i folk blir de med mye erfaring eller relevant videreutdanning naturligvis tatt først. Å bare si at du bør ha fordel pga kjønn kommer du ikke langt med. Kjenner også en del som jobber todelt (kun dag og kveld) i hjemmesykepleien, sykehjem, bofellesskap og i psykiatrien, så det kan jo være noe å sjekke ut all den til det er nattevaktene som skaper problemer for de fleste. Eller så må han ta en videreutdanning som øker sjansene for dagarbeid. Anonymkode: 57966...5ae 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 Er avdelingsleder, har videreutdanning i ledelse og hadde jobbet som sykepleier i noen år før jeg fikk min første lederjobb. Jobber da kun dagtid og ingen helligdager. Det er dog en tidvis tøff jobb, så man bør ikke bli leder kun fordi man ikke vil jobbe turnus... Ellers er det jo mulig å få jobb på poliklinikker, selv om de jobbene som regel går til interne søkere som må omplasseres pga helsemessige utfordringer. Anonymkode: 270d8...234
Luckiness Skrevet 7. desember 2016 #4 Skrevet 7. desember 2016 Det letteste er gjerne å få stilling i et bemanningsbyrå slik at han der kan gi beskjed om at han kun tar i mot dagvakter. Men man blir sikkert da sendt rundt flere forskjellige steder og må føle seg trygg nok, være fleksibel og tilpasningsdyktig... Ellers så er det vel poliklinikker og lederstillinger (men da må man passe som leder...) de mest vanlige jobbene som kun er på dag. Vet at det kan arbeide sykepleiere på apotek som gir råd og veiledning ifht utstyr, i diverse firmaer som selger medisinsk utstyr, forsikringsselskap...Men da vil jeg tro man må ha lang og relevant erfaring. Har han vurdert å gå over i nattevaktsstilling? Han er ikke nødt å arbeide 100% på natt dersom han synes det blir for mye. Mener mellom 60-65% stilling på natt utgjør lønn lik dersom man hadde jobbet 100% i 3delt turnus (standard turnus på de fleste sykehus). Krever selvfølgelig en del omstilling, men kanskje han kan trives med det? Finnes også en del organisasjoner/foreninger som gjerne trenger sykepleiere som rådgivere/veiledere. Type LHL, kreftforeningen, diabetesforbundet osv. Isåfall lurt å ta kontakt med en organisasjon som gjelder for den pasientgruppen du har mest erfaring med. Men mye slikt arbeid er gjerne frivillig eller med en mindre attraktiv lønn pga klientene skal få flest mulig goder. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #5 Skrevet 7. desember 2016 Det finnes litt dagjobber i psykiatrien, for eksempel i kommunens psykiatritjeneste (varierer fra kommune til kommune om de har personale bare på dagtid eller også på kveldstid). Mange steder er det også todelt turnus dersom dette passer bedre. Anonymkode: d49a9...99f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå