Gå til innhold

Mottat ødelagt genser fra ebay

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en genser på ebay som viste seg å ha et stort hull i ene sømmen når den kom i posten. Gjorde selger oppmerksom på dette og la ved bilde, han vil sende meg en ny. Men jeg trenger egentlig ikke en ny, jeg har klart å sy genseren så den ser helt fin ut. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Bedt om penger tilbake? Tatt imot ny genser? Bare la det gå?

Anonymkode: 098ae...d29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde spurt om rabatt.

Anonymkode: 6a1a9...bc7

Skrevet

Når du har sydd genseren og ikke trenger ny, så er det ikke selgerens ansvar lengre. Du kunne latt være å sy genseren, mottatt ny og sendt den hullete i retur. 

Anonymkode: 9b4da...04e

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har symaskin, kan du jo fikse dette selv, sålenge det er selve sømmen som har gått opp

Skrevet
13 minutter siden, Honey Dew skrev:

Hvis du har symaskin, kan du jo fikse dette selv, sålenge det er selve sømmen som har gått opp

Hun har gjort det, hvis du leser i førsteinnlegget. :) 

Jeg hadde latt det gå hvis det er en billig genser, kostet den en del ville jeg spurt om litt refusjon.

Skrevet

Selgeren har etter forbrukerkjøpsloven rett på å reparere, kompensere eller erstatte. Han valgte det siste. 

Du har brukt tid og (litt) penger på å fikse. Ville beholdt begge uten dårlig samvittighet, da selgeren kunne bedt deg sende tilbake for reperasjon eller tilbudt rabatt. Når han automatisk sender en ny en har han høy avanse på salget. 

Skrevet

Tviler på at forbrukerkjøpsloven gjelder i særlig grad på kjøp på ebay fra utlandet. 

Går mest i at selger vil framstå som seriøs og få gode karakterer.

Så lenge ts selv har greid å fikse det og ikke ønsker/trenger ny så hadde jeg latt det ligge

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde tatt imot ny genser. 

Anonymkode: 9d6f7...1c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...