hannahmontana Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 (endret) Jeg tok ut p-staven min for noen dager siden mens jeg hadde mensen (fikk mensen 26. november). Legen mente kroppen kunne gå fort tilbake til normal rytme, men sa selvfølgelig også at det kunne ta litt tid. Jeg pleier å ha ganske lange menstruasjoner (blør fortsatt, 10. dag). Derfor lurer jeg på: 1. Har jeg kort syklus? Forstår meg ikke på kort/lang syklusutregning :o 2. Når kan jeg forvente å få eggløsning? Hvor mange dager etter mensen liksom? Og siden mensen er lang, kommer eggløsning fortere? 3. Er det andre som har erfaring med Nexplanon p-stav og prøving? 4. Har noen erfaringer med Ovia-appen? Håper på noen kloke svar! Endret 6. desember 2016 av hannahmontana
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #2 Skrevet 7. desember 2016 Syklus du har hatt på hormonprevensjon er likegyldig. Du kan få eggløsning når som helst etter du slutter.. 1. Finne syklus: registrer 1 dag for menstruasjon når du får den fremover. Menstruasjonens lengde er helt likegyldig. Syklus er fra 1. dag i menstruasjon til neste 1. dag i menstruasjon. Ved å registrere flere måneder finner du sykluslengden din. 2. Finne eggløsning: eggløsning ligger ca midt i en standardsyklus på rundt 28 dager, (14), tidligere ved kortere syklus og senere ved lengre sykluser. For å finne eksakt eggløsningsdag kan du bruke tempeapper, eggløsningstester eller se på utflod. Den er som regel helt blank rundt eggløsning. Det letteste er å anslå uken du sannynligvis har eggløsning utfra det som står over. Har du sex annenhver dag i den perioden er det stor sannynlighet for å treffe eggløsning selv om du ikke vet eksakt når den er. Anonymkode: ecd86...50d
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #3 Skrevet 12. desember 2016 Som beskrevet ovenfor så finner du lengden på syklusen din. Deretter tester du deg med eggløsningstester (bruk skjemaet som du finner nederst på denne siden: http://www.testhelsen.no/produkt/egglosningstester/egglosningstest-strips Fra du får positiv eggløsningstest, så vil du være fruktbar de neste 2-3 dagene. Anonymkode: 06602...67d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå