AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Jeg har tenkt å kjøpe en leilighet. Den ble for 3 år siden taksert, men siden da noe utbedret. Selger har sagt han håper å få X for leiligheten. Taksten er ca 3 % høyere enn det selger vil ha. De avslo et bud som var ca 19% lavere. Blir det dumt å by 4% lavere enn det de vil ha? Vil det regnes som skambud? Anonymkode: 70d61...3ca
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #2 Skrevet 6. desember 2016 Jeg ser ikke noen grunn til å by til takst hvis ingen andre vil ha boligen. Det verste som kan skje er at selgeren avviser budet eller kommer med motbud. Anonymkode: c303b...442 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 Hvor mye under som er akseptert kommer jo an på hvor lettsolgt den er, hvor den ligger, hva som er opprinnelig pris (forskjell på en bolig til 10-20 mill, og mer en normal bolig til noen millioner for eksempel), størrelse etc. Men en 3-4% under på en bolig av normal størrelse, som ikke er så populær til et par millioner vil jeg ikke si er et skambud. Anonymkode: d666b...495 1
prt90 Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tenkt å kjøpe en leilighet. Den ble for 3 år siden taksert, men siden da noe utbedret. Selger har sagt han håper å få X for leiligheten. Taksten er ca 3 % høyere enn det selger vil ha. De avslo et bud som var ca 19% lavere. Blir det dumt å by 4% lavere enn det de vil ha? Vil det regnes som skambud? Anonymkode: 70d61...3ca Takst er bare "tenk på et tall" Verdien på en leilighet er det noen er villig til å betale for den. Det er jo ikke din feil at takstmannen har bommet kraftig på verdien. Jeg synes du bør gå lavere. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #5 Skrevet 6. desember 2016 Det har ikke noe å si hva selgeren synes, det er altfor mye penger involvert til at man kan betale mer enn man må for å dulle med selgers følelser. Anonymkode: deae8...7c0 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #6 Skrevet 6. desember 2016 Hvis du får dårlig samvittighet får du by over takst da. Et godt kjøp handler om følelsen du sitter igjen med. Anonymkode: 1d8db...ab8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå