AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Del Skrevet 6. desember 2016 Var i kollokviegruppe med tre gutter, blant annet en hun har et crush på. Jeg var meg selv, fokuserte på arbeidet, men smilte og lo som de andre. Av meg og henne så var det nok jeg som deltok mest i guttas utenomstudieprat, menhun var med hun også og overhodet ikke utenfor. Jeg la også merke til noen søte blikkvekslinger mellom henne og crushet, som jeg gledet meg til å snakke med henne om. På kvelden smalt det fra henne at hun syntes det var "kjipt å se på at jeg får all oppmerksomheten" og om jeg ikke kunne "roe ned utstrålingen" neste gang. Helt ut av det blå for min del. Hva svarer jeg på sånt? Og har hun rett til å si det? Har jeg rett til å bli sur tilbake (kjenner jeg er det)? Anonymkode: ae073...634 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #2 Del Skrevet 6. desember 2016 Her lukter jeg mye drama i framtiden. Skaff deg heller en bedre venninne. Anonymkode: b4bfb...9b3 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #3 Del Skrevet 6. desember 2016 Hun er sjalu. Det er hennes problem og ikke ditt. Klart du har rett til å reagere på en så teit kommentar. Anonymkode: 98472...38e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #4 Del Skrevet 6. desember 2016 Hun er nok veldig forelska og livredd for at han skal like deg bedre. Vær litt wingman for henne her og der så ordner set seg nok. Anonymkode: fb924...55e 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosewood Skrevet 6. desember 2016 #5 Del Skrevet 6. desember 2016 Du har selvfølgelig all rett til å være deg selv. Folk er forskjellige; noen er sprudlende og veldig utadvendte av seg, andre er litt roligere og holder igjen, og noen er et sted i mellom der. Men man kan ikke be folk om å slutte å være seg selv fordi man selv ikke føler man får nok oppmerksomhet.. Da må man jobbe med seg selv og sin egen sikkerhet. Selvsikkerhet må komme fra en selv og ikke fra andres bekreftelse 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 6. desember 2016 #6 Del Skrevet 6. desember 2016 Du må bare prøve å forstå hvorfor hun sa det, antakeligvis på grunn av forelskelsen og frykt for at han skal like deg. Fordi hun kanskje vet at mange av guttene gjør det? Noen mennesker tiltrekker seg andre lett (f.eks ved at man kan alle triksene i boka om å le av vitsene deres, interesserer seg for det de snakker om etc ), og du er kanskje en sånn en? Jeg personlig hadde blitt sur, men jeg tror det er sunnere å prøve og forstå henne fremfor å kjenne på sin egen stolthet. Hun sier ikke nødvendigvis at det er noe galt med deg, bare at du i denne settingen med "crushet" hennes bør holde deg litt i bakgrunnen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbefrøken Skrevet 6. desember 2016 #7 Del Skrevet 6. desember 2016 1 minutt siden, Aamu skrev: Du må bare prøve å forstå hvorfor hun sa det, antakeligvis på grunn av forelskelsen og frykt for at han skal like deg. Fordi hun kanskje vet at mange av guttene gjør det? Noen mennesker tiltrekker seg andre lett (f.eks ved at man kan alle triksene i boka om å le av vitsene deres, interesserer seg for det de snakker om etc ), og du er kanskje en sånn en? Jeg personlig hadde blitt sur, men jeg tror det er sunnere å prøve og forstå henne fremfor å kjenne på sin egen stolthet. Hun sier ikke nødvendigvis at det er noe galt med deg, bare at du i denne settingen med "crushet" hennes bør holde deg litt i bakgrunnen. Enig i det du sier her. Jeg har fatisk opplevd dette med en venninne selv. Venninna mi var redd for at gutten hun likte skulle begynne å like meg isteden, og spurte derfor om jeg kunne ligge litt lavt med han. For min del vet jeg at jeg kan være i overkant utadvendt, og dermed tonet jeg det litt ned med akkuratt han. Ikke store tapet for meg, men en stor lettelse for min venninnne. Jeg ble faktisk ganske imponert jeg av at min venninne turte å dele dette med meg og være ærlig på at hun ble redd og sjalu. Men det handler jo litt om hvordan hun sier ifra også da, men det er nok noe rundt dette hun føler på.. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiigen Skrevet 6. desember 2016 #8 Del Skrevet 6. desember 2016 Opplever litt det samme når jeg går på byn med enkelte kamerater. Jeg har veldig lett for å snakke med folk, er positiv/smilende og har meninger om det meste...så når vi begynner å snakke med venninne-gjenger hvor de er interessert i en av jentene så føler jeg at jeg bare må være stille, ikke si noe som kan få jentene til å like meg. Det er vanskelig fordi jeg liker å snakke, og spesielt om det er et interessant tema liksom. Jeg liker ikke å stå å stirre veggen når jeg har masse å bidra med i en samtale, men noen ganger blir det slik. Hvis jenta som kameraten liker snakker med meg så gjør jeg det jeg kan for å få han inn i samtale med henne istedenfor meg. Jeg vil foreslå for deg at hvis du ikke er interessert i disse guttene, men hun har en kis som hun har lyst på så kanskje du kan fokusere det sosiale med de 2 andre, og være litt mer mutt med han crushet hennes, eller kanskje liksom dirigere han inn i samtale med henne hvis du snakker med ham. Da mener jeg ikke at du ignorerer ham helt, for det kan ha helt motsatt effekt, slik som alle damer som spiller "hard-to-get" vet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 6. desember 2016 #9 Del Skrevet 6. desember 2016 Hun burde ikke sagt til deg at hun var forelsket i han ene av gutta, så hadde heller ikke du jobba med å skru på sjarmen heller. Typisk kvinnfolk og konkurranse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #10 Del Skrevet 6. desember 2016 Jeg synes det er flott at hun tok det opp med deg i stedet for å straffe deg uten å fortelle deg hva som plager henne. Hun liker tydeligvis denne fyren godt, og hun gir klart uttrykk for at hun ikke er så begeistret for all oppmerksomheten du får. Hva med å være en god venninne og rette oppmerksomheten mer mot henne i samtalene? Involvere henne mer og stille henne spørsmål? Dette anser jeg egentlig som en selvfølge i enhver normal samtale, men jeg hadde vært ekstra påpasselig dersom jeg visste at en venninne ville gjøre et godt inntrykk på en fyr. Anonymkode: ee3ca...35e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #11 Del Skrevet 6. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er flott at hun tok det opp med deg i stedet for å straffe deg uten å fortelle deg hva som plager henne. Hun liker tydeligvis denne fyren godt, og hun gir klart uttrykk for at hun ikke er så begeistret for all oppmerksomheten du får. Hva med å være en god venninne og rette oppmerksomheten mer mot henne i samtalene? Involvere henne mer og stille henne spørsmål? Dette anser jeg egentlig som en selvfølge i enhver normal samtale, men jeg hadde vært ekstra påpasselig dersom jeg visste at en venninne ville gjøre et godt inntrykk på en fyr. Anonymkode: ee3ca...35e Enig i dette. Jeg har selv en søster som kan "ta veldig mye plass", og det er hun blitt mer bevisst på. Det betyr ikke at hun ikke er seg selv, det er bare slik man justerer seg sosialt. Anonymkode: 550fa...107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #12 Del Skrevet 6. desember 2016 Så mange bra svar! Forstår egentlig veldig godt dere som mener at jeg kan tilpasse meg situasjonen litt. Jeg er en person som får endel oppmerksomhet, men ikke noe sånn "herligste dama på skolen" i det hele tatt. Tror mer det at jeg trives veldig godt i lag med guttegjenger - er liksom mer på bølgelengde med deres humor og prat enn andre jenter, inkl. denne venninnnen. Så trives veldig godt og har det morsomt i situasjoner som denne. Kan godt tilpasse meg ved å delta mindre i "deres" prat, men problemet er at hun ikke sa fra på noen fin måte i det hele tatt. Har ikke svart, og vet fremdeles ikke hva jeg skal svare. Treffes på trening etterpå. Har lyst til å løse det uten drama, men har kort lunte så dersom hun sier noe mer negativt om min personlighet vet jeg ikke hva jeg sier. TS Anonymkode: ae073...634 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #13 Del Skrevet 6. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så mange bra svar! Forstår egentlig veldig godt dere som mener at jeg kan tilpasse meg situasjonen litt. Jeg er en person som får endel oppmerksomhet, men ikke noe sånn "herligste dama på skolen" i det hele tatt. Tror mer det at jeg trives veldig godt i lag med guttegjenger - er liksom mer på bølgelengde med deres humor og prat enn andre jenter, inkl. denne venninnnen. Så trives veldig godt og har det morsomt i situasjoner som denne. Kan godt tilpasse meg ved å delta mindre i "deres" prat, men problemet er at hun ikke sa fra på noen fin måte i det hele tatt. Har ikke svart, og vet fremdeles ikke hva jeg skal svare. Treffes på trening etterpå. Har lyst til å løse det uten drama, men har kort lunte så dersom hun sier noe mer negativt om min personlighet vet jeg ikke hva jeg sier. TS Anonymkode: ae073...634 Kan du ikke svare på meldingen da? Dersom du har "kort lunte" og er uforutsigbar, så er det ikke rart hun valgte å sende melding. Anonymkode: 550fa...107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #14 Del Skrevet 6. desember 2016 Skrev bare hei i første melding og da kom hun med en lang beklagelse og forklaring. Så da løste det seg Anonymkode: ae073...634 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 6. desember 2016 #15 Del Skrevet 6. desember 2016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 6. desember 2016 #16 Del Skrevet 6. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Var i kollokviegruppe med tre gutter, blant annet en hun har et crush på. Jeg var meg selv, fokuserte på arbeidet, men smilte og lo som de andre. Av meg og henne så var det nok jeg som deltok mest i guttas utenomstudieprat, menhun var med hun også og overhodet ikke utenfor. Jeg la også merke til noen søte blikkvekslinger mellom henne og crushet, som jeg gledet meg til å snakke med henne om. På kvelden smalt det fra henne at hun syntes det var "kjipt å se på at jeg får all oppmerksomheten" og om jeg ikke kunne "roe ned utstrålingen" neste gang. Helt ut av det blå for min del. Hva svarer jeg på sånt? Og har hun rett til å si det? Har jeg rett til å bli sur tilbake (kjenner jeg er det)? Anonymkode: ae073...634 Ja, hvis det kommer tatt ut i fra det blå slik du opplever det har du vel rett til å spørre hvor hun fikk det i fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AgentFassbender Skrevet 6. desember 2016 #17 Del Skrevet 6. desember 2016 Noen ganger er jeg glad jeg er gutt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #18 Del Skrevet 6. desember 2016 10 timer siden, Rosewood skrev: Du har selvfølgelig all rett til å være deg selv. Folk er forskjellige; noen er sprudlende og veldig utadvendte av seg, andre er litt roligere og holder igjen, og noen er et sted i mellom der. Men man kan ikke be folk om å slutte å være seg selv fordi man selv ikke føler man får nok oppmerksomhet.. Da må man jobbe med seg selv og sin egen sikkerhet. Selvsikkerhet må komme fra en selv og ikke fra andres bekreftelse Tja, jeg hadde utrolig god utstråling og jeg dempet meg for at alle skal få likt. Type hollywood utstråling. Det er jo bare slemt å ta alt. Hehe. Anonymkode: 0800c...c82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #19 Del Skrevet 6. desember 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, jeg hadde utrolig god utstråling og jeg dempet meg for at alle skal få likt. Type hollywood utstråling. Det er jo bare slemt å ta alt. Hehe. Anonymkode: 0800c...c82 Hollywood-utstråling høres jo helt jævlig ut. Anonymkode: 85732...2e3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #20 Del Skrevet 6. desember 2016 Jeg tenker om gutten forelsker seg i venninna så var det kanskje ikke meant to be uansett. Og selv om de blir sammen, hvorfor skulle ikke han bli sammen med venninna senere om det er en reell fare for det? Anonymkode: 29562...317 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå