Gå til innhold

Julekort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal skrive julekort for første gang på flere år. De andre årene har jeg bare slengt meg med foreldrene sine kort.

Føler det blir litt lite med bare "God jul og godt nyttår!"

Står helt fast. Hva pleier folk å skrive?

Bestemor pleier å skrive at jeg må hjelpe moren min med husvasken når jeg besøker henne og kameraten min pleier å skrive noe om hvordan vinter-kulda gjør at han får vondt i knærne og noe om at juletreet har blitt veltet av katten. De andre skriver som regel bare "God jul og godt nyttår".. Noen skryter kanskje en god del om barna. Føler ikke dette helt hjelper da jeg ikke har artritt, barn eller noe annet å skryte av, og tenker å sende kortene lenge før kattene velter og spiser av juletreet.

Anonymkode: 02613...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du googler: juledikt til julekort, så får du mange treff, så er det bare å finne et dikt du liker :) 

Anonymkode: 3f045...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestiller julekort med bilde av barna på og da velger vi som oftest et lite vers eller noe lignende som trykkes på alle kortene. I fjor hadde vi dette:

Må julen bli fin og 
gi ro i sinnet. 
La alle problemer 
bli små og forsvinne. 
La dagene som 
kommer bli gode og fine. 
God jul til deg og dine. 

I år hadde vi "bare": Vi ønsker familie og venner en riktig god jul og et godt nytt år."

Skulle jeg skrevet julekort for hånd hadde jeg droppet vers og skrevet noe personlig til mottakeren, det trenger jo ikke være langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hå nå er det jul igjen! Håper dere får en fin julehøytid og riktig godt nytt år. Takk for de og de opplevelsene med dere. Glad i dere og håper å sees snart . Hilsen og så navnene våre. 

Avslutter alltid med å skrive Jul 2016, slik er det lett å huske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Hei,

Jeg bruker alltid å skrive en liten statusoppdatering på året som er gått. Bruker å bestille kortene online slik at jeg legger inn teksten automatisk, men sparer navnene våre slik at vi kan skrive de på i etterkant. Det finnes mange nettbutikker for julekort, men jeg har brukt fotoknudsen mest og er veldig fornøyd: https://www.fotoknudsen.no/

:-)

Endret av LeneHelene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11.10.2017 at 5:51 PM, LeneHelene said:

Det finnes mange nettbutikker for julekort, men jeg har brukt fotoknudsen mest og er veldig fornøyd: https://www.fotoknudsen.no/

Nei, julekort skal ikke være foto med noen uoppdragne unger på.
Julekort skal være tegnet eller malt og vise snø, nek og dompap!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...