Gå til innhold

Sminkekoffert til 6 åringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun ønsker seg det, og kun det! Jeg syns egentlig ikke det er en passende gave til en 6-åring, men tenker at hun evt kanskje kan ha den til hjemmebruk... Dvs ikke sminke seg før skolen eller annet utenfor huset.

Hva syns dere?

Anonymkode: 5cabc...7c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp sånn sminkehode istedet? Sånn med lekesminke.

Jeg ville ikke gitt en 6-åring sminke. Ville ventet til hun var 12 år. Kjøp evt noen lepomader med smak (men uten farge) og sånt. Til nød neglelakk.

Anonymkode: e149a...4c4

• Liker 3
Skrevet

Leikesminke er heilt greit, eg husker det var stas å leke med sånt som liten. Men om det er ekte sminke du sikter til, så nei, nei, nei. Hva pokker skal ein 6åring med sminke? Som AB over nevner, kjøp evt. heller eit sånt hode som jenta kan dille med håret til og sånt.

Skrevet

Det er ekte sminke. Ei venninne har vunnet en sminkekoffert som vi kan få kjøpe. Masse stasj! Men er egentlig enig; hun er for liten...

Ts

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun ønsker seg det, og kun det! Jeg syns egentlig ikke det er en passende gave til en 6-åring, men tenker at hun evt kanskje kan ha den til hjemmebruk... Dvs ikke sminke seg før skolen eller annet utenfor huset.

Hva syns dere?

Jeg synes at hun er for liten. Men anbefaler å kjøpe et sminkehode. En dukke som hun kan sminke... Kanskje det er bedre. :) 

Endret av JenniferA
Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt det til en 6åring. Jeg kunne gått med på leppepomader med smak osv - muligens fargerik neglelakk for barn. Men ikke ordentlig sminke - barn skal ikke sminke seg. Jeg er opptatt av sminke selv og har vært litt jålete helt siden jeg var ung, men også jeg synes 6 år er for tidlig. 

Vi begynte å få lov på slutten av barneskolen.

Anonymkode: cd57e...849

Skrevet

Nei, jeg ville ikke gitt henne det. Min datter fikk en stor sminkekoffert til femårsdagen, den bytta jeg tvert "Å så fin, så synd du er allergisk. Den kan vi bytte til hva du vil: My little pony?". Lipgloss og hårpynt og tullesmykker er greit, men "Alt en ekte party girl trenger til en fullstendig skjønnhets -make over" som det så fint stod på lokket, med øyenskygger, rouge, pudder og lebestift, det vil jeg ikke hun skal ha. Det er noe annet med ren Halloween/karneval-ansiktsmaling.

Anonymkode: 08fb0...91e

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere?

Så lenge det kjøpes på lekebutikk, ser jeg ikke noe galt med det. Det er verre hvis det kommer fra butikker som kun selger voksensminge, hvis en kan si det på den måten :)

Skrevet

Trolle-tråd ?

Barn skal aldri ha sminke uansett.

Hun kan vente til hun blir gammel nok, og kan kjøpe seg slikt tull selv.

Anonymkode: dc796...827

Skrevet

Min datter får et lite skrin med forskjellige øyenskygger i typiske "barnefarger". Jeg ser virkelig ikke problemet. Det er jo ikke.sånn at hun skal sminke seg fast eller før hun går ut døra, men at hun skal leke med det, feks når hun kler seg ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...