Anonym_28 Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Jeg er helt ny her inne, så kan godt hende dette har vært ett tema før, men må er det slik at jeg vurderer å starte opp med Mary Kay og vil gjerne høre andres erfaringer positive og negative Jeg går nemlig arbeidsledig (jobbsøker) og trenger sårt ekstra penger ved siden av de få ekstravaktene jeg går, og er det noe jeg har nå så er det tid! Min største bekymring er vel egentlig kundekrets da jeg kjenner få og ikke har så mange venner( som bla. Kan holde party, kjøpe produkter fra meg osv) Hva tenker dere om MK?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 IKke gjør det. Markedet flommer over av mary kay å folk er lei. Så med mindre du har egen kundegruppe som du VEIT vil ha produktene så er det ikke verdt strevet eller pengene. Anonymkode: 06bf2...4ae 12
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 Å om du trenger penger nå så er ikke sånne ying det du skal satse på. Det tar kjempelang tid å bygge seg opp så du faktisk får noe igjen for det. Virker lukseriøst kanskje, hvor du blir lovet gull og grønne skoger, reiser og bonuser. Men det skjer ikke før du har hinsides stor kundegruppe og salg. Den eneste som tjener på det er de som er over deg. Anonymkode: 06bf2...4ae 1
literally Skrevet 6. desember 2016 #5 Skrevet 6. desember 2016 Go for it! Men sørg for å velge et selskap med produkter du virkelig liker, hvis ikke blir det veldig tungt å få til! Jeg hadde selv veldig liten omgangskrets når jeg startet opp i bransjen (ikke med Mary Kay, men et annet selskap), og lever av det nå ett år etter Så lenge du er innstilt på å jobbe for det er det fint mulig! Jobber du med noe sånt blir du jo pushet litt ut av komfortsonen og utvider nettverket ditt automatisk. De du kjenner, kjenner jo også mange. Men anbefaler som sagt at det er produkter du faktisk bruker selv, jeg begynte selv fordi jeg elsket produktene, da blir det mye lettere. Og prøv å finne en sponsor/veileder som vet hva de driver med og er flinke til å coache 1
literally Skrevet 6. desember 2016 #6 Skrevet 6. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å om du trenger penger nå så er ikke sånne ying det du skal satse på. Det tar kjempelang tid å bygge seg opp så du faktisk får noe igjen for det. Virker lukseriøst kanskje, hvor du blir lovet gull og grønne skoger, reiser og bonuser. Men det skjer ikke før du har hinsides stor kundegruppe og salg. Den eneste som tjener på det er de som er over deg. Anonymkode: 06bf2...4ae Dette er langt fra sannheten, flere av mine kollegaer fikk fulltidsinntekt etter bare 3-4 måneder. Og man trenger heller ikke stor kundekrets, har man 20 stykker kan man komme veldig langt Det er selvfølgelig ikke en jobb som passer alle, men er man rette typen kan man faktisk gjøre det bra. I tillegg tjener mange mye mer enn de som er "over seg" i systemet
Sirah Skrevet 6. desember 2016 #7 Skrevet 6. desember 2016 Ikke gjør det. Det er bare et forkledd pyramidespill! Folk er drit lei av alt maset fra selgerne som selger disse produktene. Ikke er de spesielt gode heller. 12
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #8 Skrevet 6. desember 2016 37 minutter siden, literally skrev: Dette er langt fra sannheten, flere av mine kollegaer fikk fulltidsinntekt etter bare 3-4 måneder. Og man trenger heller ikke stor kundekrets, har man 20 stykker kan man komme veldig langt Det er selvfølgelig ikke en jobb som passer alle, men er man rette typen kan man faktisk gjøre det bra. I tillegg tjener mange mye mer enn de som er "over seg" i systemet haha! da er det noen FÅ av alle de som er i norge. mary kay er noe dritt. dårlige produkter er det å i forhold til prisen. så ts jeg anbefaler deg å ikke gå på dette der. Anonymkode: 06bf2...4ae 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #9 Skrevet 6. desember 2016 Mary kay produkter er dyre og dårlige, de står og på rød liste med tanke på dyretesting. Anonymkode: 2eb91...f72 3
blonden Skrevet 6. desember 2016 #10 Skrevet 6. desember 2016 http://www.pinktruth.com/mary-kay-facts/top-10-reasons-to-not-do-mary-kay/ Jeg råder deg til å ikke begynne med Mary Kay eller noen annen form for multi-level-marketing (Herbalife osv). Det er dessuten drittirriterende for de du kjenner som høflig må høre på pitchen din. 6
melatonin Skrevet 6. desember 2016 #11 Skrevet 6. desember 2016 Har prøvd Mary kay produkter og de var elendige, tok ca 6 mnd før huden ble normal etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #12 Skrevet 6. desember 2016 Ville heller satset på oriflame, bedre produkter og de er ikke testet på dyr Jeg har solgt oriflame før og er godt fornøyd med konsernet Anonymkode: 7b1f2...53b
literally Skrevet 6. desember 2016 #13 Skrevet 6. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: haha! da er det noen FÅ av alle de som er i norge. mary kay er noe dritt. dårlige produkter er det å i forhold til prisen. så ts jeg anbefaler deg å ikke gå på dette der. Anonymkode: 06bf2...4ae Jeg anbefalte ikke Mary Kay, men bransjen generelt Mary Kay har jeg ikke god erfaring med, men som jeg skrev anbefalte jeg å finne et bra selskap, og produkter man liker godt selv, så er det fint mulig å få det til. Alt handler om egen innstilling og innsats, rett og slett. Og vi er langt fra få som lever av det, men selvsagt kan ikke alle som prøver seg i bransjen, lykkes. Sånn er det j i alle jobber
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #14 Skrevet 6. desember 2016 11 minutter siden, literally skrev: Jeg anbefalte ikke Mary Kay, men bransjen generelt Mary Kay har jeg ikke god erfaring med, men som jeg skrev anbefalte jeg å finne et bra selskap, og produkter man liker godt selv, så er det fint mulig å få det til. Alt handler om egen innstilling og innsats, rett og slett. Og vi er langt fra få som lever av det, men selvsagt kan ikke alle som prøver seg i bransjen, lykkes. Sånn er det j i alle jobber MLM er ikke som jobber flest. Det er pyramidespill forkledd som forretninger og tapsraten i dette markedet ligger stort sett på over 90% Anonymkode: 1048d...21f 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #15 Skrevet 6. desember 2016 Mineralolje som tetter huden, neitakk. Prøv heller Forever living aloe vera. Like masete de men noen av produktene er bra. Anonymkode: 27aae...66a
wintergirl Skrevet 6. desember 2016 #16 Skrevet 6. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Å om du trenger penger nå så er ikke sånne ying det du skal satse på. Det tar kjempelang tid å bygge seg opp så du faktisk får noe igjen for det. Virker lukseriøst kanskje, hvor du blir lovet gull og grønne skoger, reiser og bonuser. Men det skjer ikke før du har hinsides stor kundegruppe og salg. Den eneste som tjener på det er de som er over deg. Anonymkode: 06bf2...4ae Men én dag så er du der. Om så ikke nå, så kanskje 5 år. Men Mary Kay er allerede ganske etablert. Det beste er å finne noe som er helt nytt.
literally Skrevet 6. desember 2016 #17 Skrevet 6. desember 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: MLM er ikke som jobber flest. Det er pyramidespill forkledd som forretninger og tapsraten i dette markedet ligger stort sett på over 90% Anonymkode: 1048d...21f Pyramidespill er ulovlig i Norge, og i og med at flere direktesalgsselskap allerede har vært etablert her i flere tiår, kan de umulig drive med pyramidespill. Da hadde de for lengst blitt stoppet. Direktesalgsforbundet har streng kontroll på alt i denne bransjen, reglene har faktisk aldri vært strengere. Det skal også godt gjøres å tape noe. Jeg kan bare snakke for de få selskapene jeg har satt meg litt inn i, men der er det ikke krav til å kjøpe noe som helst, og ofte får du returrett på ting du ikke får solgt. Som sagt må man finne et skikkelig selskap som driver seriøst. Men jeg vil gjerne vite kilden din for akkurat den statistikken 1
Wonders Skrevet 6. desember 2016 #18 Skrevet 6. desember 2016 Det er på kanten med å bryte loven med tanke på pyramidespill. Da sier det seg selv. Samme hvor ivrige rekrutteringen virker.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #19 Skrevet 7. desember 2016 På 6.12.2016 den 19.49, literally skrev: Pyramidespill er ulovlig i Norge, og i og med at flere direktesalgsselskap allerede har vært etablert her i flere tiår, kan de umulig drive med pyramidespill. Da hadde de for lengst blitt stoppet. Direktesalgsforbundet har streng kontroll på alt i denne bransjen, reglene har faktisk aldri vært strengere. Det skal også godt gjøres å tape noe. Jeg kan bare snakke for de få selskapene jeg har satt meg litt inn i, men der er det ikke krav til å kjøpe noe som helst, og ofte får du returrett på ting du ikke får solgt. Som sagt må man finne et skikkelig selskap som driver seriøst. Men jeg vil gjerne vite kilden din for akkurat den statistikken http://10min.no/penger/hvem-blir-rik-av-nettverksmarkedsføring-mlm-kan-jeg-bli-rik/comment-page-5 http://www.skepsis.no/?p=1556 http://www.pinktruth.com Consumer Awareness Institute har analysert tilgjengelige data publisert av flere MLM selskaper ang. om deltakerne tjente eller tapte penger. Av selskapene som ble undersøkt gav konseptet Amway/Quixtar minst suksess. 99.99% av distributørene tapte penger. Konseptet som var mest suksessrikt var Herbalife der kun 99,42 % tapte penger. http://www.nattogdag.no/2014/06/det-lovlige-pyramidespillet-2/ Det finnes mye mer der det kommer fra. Anonymkode: 1048d...21f 1
literally Skrevet 7. desember 2016 #20 Skrevet 7. desember 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://10min.no/penger/hvem-blir-rik-av-nettverksmarkedsføring-mlm-kan-jeg-bli-rik/comment-page-5 http://www.skepsis.no/?p=1556 http://www.pinktruth.com Consumer Awareness Institute har analysert tilgjengelige data publisert av flere MLM selskaper ang. om deltakerne tjente eller tapte penger. Av selskapene som ble undersøkt gav konseptet Amway/Quixtar minst suksess. 99.99% av distributørene tapte penger. Konseptet som var mest suksessrikt var Herbalife der kun 99,42 % tapte penger. http://www.nattogdag.no/2014/06/det-lovlige-pyramidespillet-2/ Det finnes mye mer der det kommer fra. Anonymkode: 1048d...21f Nå vet jeg ikke hvordan de har klart å tape så mye, men de aller færreste får skikkelig opplæring, og i tillegg er det mange selskap med dårlige betingelser for forhandlerene sine, da skjønner jeg at det er mulig. Men av de jeg kjenner er det ingen som har gått i minus i hvert fall, noen har kanskje gått i null og gitt seg etter noen uker/måneder. Men jeg vet jo at det finnes mange selskap som bare utnytter forhandlerene sine, og da taper nok folk mye på det. Driver selskapet skikkelig skal man ikke bli tvunget til noe som helst, det har i hvert fall jeg aldri blitt. Og jeg kan si så mye som at over 70% går tilbake til forhandlerene i det selskapet jeg jobber med, så at det kun er selskapene som tjener på det stemmer ikke i hvert eneste tilfelle. Det selskapet i siste artikkelen har jeg aldri hørt om en gang, og at en forhandler faktisk sier at produktet han selger er elendig, er helt på trynet for meg! Ja, det finnes UTROLIG mange shady foretak med drittprodukter, en kjip markedsplan og dårlige betingelser, men det finnes også noen bra foretak. Derfor jeg anbefaler TS å lese seg litt opp og velge fornuftig. Det er helt klart mye dritt i bransjen, men det finnes også enorme muligheter om man finner noe skikkelig! Og som jeg også har nevnt tidligere, stemmer det ikke at "de som sitter på toppen" tjener mest, som de fleste sier. For mange av mine kollegaer tjener langt mer enn de som er over dem, men alt handler om hvordan selskapet legger det opp. Gjør de det skikkelig er det umulig å snylte på de "under seg", og man må faktisk legge inn en skikkelig innsats for å tjene noe. Man skal ikke kunne leve av andre sin innsats, men at selskapene belønner deg for å lære og følge opp andre er jo rettferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå