AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 At en del katteeiere ikke klarer å passe på at katten ikke får kattunger 2 ganger i året? Og holder på sånn flere år på rad... Skammelig! Tenk på katten! Anonymkode: 56afc...626 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 25 minutter siden, Victoria95 skrev: Mange som ikke burde hatt katt. Enig. Anonymkode: 56afc...626
Gjest Belle âme Skrevet 6. desember 2016 #5 Skrevet 6. desember 2016 Tanta mi sin forje katt fekk det, meiner å hugse fleire gonger og, men er ikkje sikker. Den stakkar mammapusen måtte jo bli heilt ustabil, for ho fødte mange flotte kattunger for så å miste dei etter eit par timer/dager/veker/måneder for då måtte dei dø. Og argumentene for å ikkje kastrere? "Om alle hadde kastrert, hadde det ikkje vore katter her til slutt!" "Vi bur så nær ein trafikkert vei, bruker ikkje 2000++ på ein katt som kan bli påkøyrd!"
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #6 Skrevet 6. desember 2016 Faens folk som ikke kan ta ansvar for dyret sitt altså! Folk i min omgangskrets kan bli så provosert de bare vil av at jeg kaller dem uansvarlige katteeiere, men det provoserer meg mer at det er sånne mennesker som sørger for at dyrebeskyttelsen alltid har fulle fosterhjem, som må si nei til å ta imot flere fordi det er for fult. Som sørger for at kattunger fryser ihjel om vinteren! Kastrer katten din eller vit at jeg alltid vil se på deg som uansvarlig og en idiot! Anonymkode: 830e0...68c 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #7 Skrevet 6. desember 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faens folk som ikke kan ta ansvar for dyret sitt altså! Folk i min omgangskrets kan bli så provosert de bare vil av at jeg kaller dem uansvarlige katteeiere, men det provoserer meg mer at det er sånne mennesker som sørger for at dyrebeskyttelsen alltid har fulle fosterhjem, som må si nei til å ta imot flere fordi det er for fult. Som sørger for at kattunger fryser ihjel om vinteren! Kastrer katten din eller vit at jeg alltid vil se på deg som uansvarlig og en idiot! Anonymkode: 830e0...68c Enig. - TS. Anonymkode: 56afc...626
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #8 Skrevet 6. desember 2016 1 time siden, Belle âme skrev: Tanta mi sin forje katt fekk det, meiner å hugse fleire gonger og, men er ikkje sikker. Den stakkar mammapusen måtte jo bli heilt ustabil, for ho fødte mange flotte kattunger for så å miste dei etter eit par timer/dager/veker/måneder for då måtte dei dø. Og argumentene for å ikkje kastrere? "Om alle hadde kastrert, hadde det ikkje vore katter her til slutt!" "Vi bur så nær ein trafikkert vei, bruker ikkje 2000++ på ein katt som kan bli påkøyrd!" Huff, noen mennesker burde ikke hatt lov å ha katter. Katter som føder gang på gang kan umulig være bra UTEN vetrinærhjelp og sjekk. Kjenner til ei som hadde kattunger hele tiden, uten vetrinærsjekk osv, til slutt døde kattene av at kattungene satt fast.. Hun hadde 2 katter som døde av det der, en katt som døde mens den prøvde å føde, og en annen som døde med kattungene i magen. Hun haddr hatt mange katter iløpet av tiden, skjønner ikke hvordan mennesker som ikke kan ta andvaret for kattene har de... Så mange hjemløse katter går rundt omkring å sulter... Anonymkode: 56afc...626 4
Victoria95 Skrevet 6. desember 2016 #9 Skrevet 6. desember 2016 Jeg trodde det fantes mange som ikke tok ansvaret for hundene sine angående drektige tisper, men tok litt feil der også, heldigvis så har de fleste hundeeiere bestandig vetrinærsjekk osv når de skal få valper, og tar godt ansvar for hundene sine. Men katteeiere er stikkmotsatt. Svært få katteeiere tar ansvar, og da mener jeg SVÆRT FÅ. Merkelig katteeiere ikke har vetrinærsjekk når katten skal ha kattunger? Er det fordi katter er "gratis" og blir "påkjørt" når som helst? 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #10 Skrevet 6. desember 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff, noen mennesker burde ikke hatt lov å ha katter. Katter som føder gang på gang kan umulig være bra UTEN vetrinærhjelp og sjekk. Kjenner til ei som hadde kattunger hele tiden, uten vetrinærsjekk osv, til slutt døde kattene av at kattungene satt fast.. Hun hadde 2 katter som døde av det der, en katt som døde mens den prøvde å føde, og en annen som døde med kattungene i magen. Hun haddr hatt mange katter iløpet av tiden, skjønner ikke hvordan mennesker som ikke kan ta andvaret for kattene har de... Så mange hjemløse katter går rundt omkring å sulter... Anonymkode: 56afc...626 hu hadde fått så ørene flagret! sånne mennesker fortjener å få så kjeft at de gir fra seg alle dyrene de har. Anonymkode: 830e0...68c 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #11 Skrevet 6. desember 2016 5 timer siden, Victoria95 skrev: Jeg trodde det fantes mange som ikke tok ansvaret for hundene sine angående drektige tisper, men tok litt feil der også, heldigvis så har de fleste hundeeiere bestandig vetrinærsjekk osv når de skal få valper, og tar godt ansvar for hundene sine. Men katteeiere er stikkmotsatt. Svært få katteeiere tar ansvar, og da mener jeg SVÆRT FÅ. Merkelig katteeiere ikke har vetrinærsjekk når katten skal ha kattunger? Er det fordi katter er "gratis" og blir "påkjørt" når som helst? katter er ikke verdt noe i norge. de er gratis, de er så små at man bare graver dem ned om de dør å kan da få tak i en ny etter et par timer. det er ikke alle som vil bruke penger på katten sin med mindre den er renraset og koster mange tusen. skulle aldri vært lov til å skaffe seg dyr gratis, da hadde man silt ut mange tror jeg. men det å holde kontroll over de som gir bort kattunger er umulig. Anonymkode: 830e0...68c 3
Victoria95 Skrevet 6. desember 2016 #12 Skrevet 6. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: katter er ikke verdt noe i norge. de er gratis, de er så små at man bare graver dem ned om de dør å kan da få tak i en ny etter et par timer. det er ikke alle som vil bruke penger på katten sin med mindre den er renraset og koster mange tusen. skulle aldri vært lov til å skaffe seg dyr gratis, da hadde man silt ut mange tror jeg. men det å holde kontroll over de som gir bort kattunger er umulig. Anonymkode: 830e0...68c Helt forferdelig. Skulle vært slik at alle katter kostet minst 4000,- per stk. Da ville det vært mye bedre. Tror ikke jeg kjenner noen som tar vare på kattene sine, bortsett fra ei gammel dame som er naboen min. 1
Victoria95 Skrevet 6. desember 2016 #13 Skrevet 6. desember 2016 De blir også brukt som slangemat i Norge. Derfor burde minstepris på katter være 500,- Grunnen til at de blir brukt som slange mat er fordi kattunger blir som regel gitt bort, mens rotter koster 160kr-200kr... Derfor burde katter minst koste 500,- Ser altså noen som selger kattene sine og det er bra, men om ikke alle gjør det så blir det bare rot og da prioriterer de gratis katter først, siden de er gratis. Har også vært borti mennesker som mener at blandinghunder ikke er verdt mer enn 500kr, IKKE selg valper til slike som uttaler seg slik. Alle hunder, uansett hva det er blandet med osv, burde koste minst 5000kr. Det er egentlig slik at alle hunder skal koste minst 5000kr, men det er ingen lov på dette, og det er dumt. Endel useriøse mennesker mener at de som selger blandingsvalper av stor rase til 5000,- tenker på kun tjene penger, men hvordan skal de da kun tenke på penger når de selger de så billig? 5000kr for en hund er da INGENTING. Har man ikke 5000kr å punge ut har man heller ikke råd om hunden må få operasjon til 10.000 osv. Jeg ser heller userøst på mennesker som selger valpene sine for 2000kr eller gir de bort. Det er da mange useriøse tiltrekker seg, og det viser seg bare at de vil kvitte seg fort med valpene. Jeg syntes det er ufattelig trist at noen hundeeiere skal ødelegge slikt rundt hundene, det å sette prisen alt for lavt på hunder kan føre til at tilslutt vil de koste ingenting de også. Utrolig dumt. Håper da alle kan selge de for minst 5000,- slik at det er mer seriøse som kjøper og at det ikke utvikler seg slik som det er med katter. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #14 Skrevet 6. desember 2016 Jeg er veldig nøye med at folk ikke skal være NAV mennesker, for da vet jeg de ikke har råd til å forsørge hunden/katten/forsikre eller betale operasjon. Sorry om det er navere som leser, men ikke skaff dere hund om dere naver, dere har faen ikke råd. Anonymkode: 56afc...626 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #15 Skrevet 6. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig nøye med at folk ikke skal være NAV mennesker, for da vet jeg de ikke har råd til å forsørge hunden/katten/forsikre eller betale operasjon. Sorry om det er navere som leser, men ikke skaff dere hund om dere naver, dere har faen ikke råd. Anonymkode: 56afc...626 Da kan du ikke vite mye om sånne mennesker du ALLE på nav har ikke dårlig råd. Mange av de har faktisk så de klarer seg på uføretrygt feks, å mange får bedre utbetalt en de som har dårlig betalte jobber. Kanskje du skal begynne å be om kontoutskrifter/lønnslipper før du selger? Eller veit du akkurat hvem som går på nav? du dømmer litt vel mye i det innlegget ditt syns jeg. Anonymkode: 830e0...68c 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #16 Skrevet 6. desember 2016 9 timer siden, Victoria95 skrev: Jeg trodde det fantes mange som ikke tok ansvaret for hundene sine angående drektige tisper, men tok litt feil der også, heldigvis så har de fleste hundeeiere bestandig vetrinærsjekk osv når de skal få valper, og tar godt ansvar for hundene sine. Men katteeiere er stikkmotsatt. Svært få katteeiere tar ansvar, og da mener jeg SVÆRT FÅ. Merkelig katteeiere ikke har vetrinærsjekk når katten skal ha kattunger? Er det fordi katter er "gratis" og blir "påkjørt" når som helst? Hehe, veterinærsjekk når man skal ha kattunger? En registrert oppdretter ( i NRR) må ha helseattest på katten før første kull. Men når katten vel er drektig så drasser man den ikke med til "svangerskapskontroll" og ultralyd bare for at... Det er ofte stressende for en katt å komme til veterinæren pga blant annet ukjente hunder. De fleste katter er friske gjennom drektigheten. Mistenker vi at at noe er galt, for eksempel at en fødsel drar ut i tid, eller katten ikke føder innenfor beregnet termin, så drar vi selvsagt til veterinær! Så du burde kanskje ikke snakke om ting du ikke vet noe om? Mine katter er veldig langt fra gratis, og de har selvsagt ikke noen mulighet for å bli påkjørt... Anonymkode: 4935d...1f7 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #17 Skrevet 6. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig nøye med at folk ikke skal være NAV mennesker, for da vet jeg de ikke har råd til å forsørge hunden/katten/forsikre eller betale operasjon. Sorry om det er navere som leser, men ikke skaff dere hund om dere naver, dere har faen ikke råd. Anonymkode: 56afc...626 Faen så mye banning det var her da Jeg er ufør. Tjener omtrent 300k i året, og betaler 5000 på bolig månedlig. Har ikke bil eller andre store utgifter, reiser ikke på ferie. Og vet du hva? Jeg har en sparekonto med 150k på. Så ikke kom å fortell meg at jeg ikke har råd selv om jeg er naver Anonymkode: a8647...e30 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #18 Skrevet 6. desember 2016 13 timer siden, Belle âme skrev: Tanta mi sin forje katt fekk det, meiner å hugse fleire gonger og, men er ikkje sikker. Den stakkar mammapusen måtte jo bli heilt ustabil, for ho fødte mange flotte kattunger for så å miste dei etter eit par timer/dager/veker/måneder for då måtte dei dø. Og argumentene for å ikkje kastrere? "Om alle hadde kastrert, hadde det ikkje vore katter her til slutt!" "Vi bur så nær ein trafikkert vei, bruker ikkje 2000++ på ein katt som kan bli påkøyrd!" Dette er virkelig ondskapsfult. OG det er rimelig representantativt for skremmende mange katteeiere! J eg vil til min dødsdag jobbe imot denne ondskapen og TA VARE PÅ og sørge for videre adopsjon for katteeiere gir blanke f i! Jeg er forbannet lei av de som fornekter dette fakta -men det betyr ikke noe, jeg vil gjøre hva jeg kan for kattene. Hvordan kan la åndssvake familiemedlemmer holde med tortur og gambling med kattens sikkerhet? Jeg hadde grepet inn umiddelbart Anonymkode: 1189e...547 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #19 Skrevet 6. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe, veterinærsjekk når man skal ha kattunger? En registrert oppdretter ( i NRR) må ha helseattest på katten før første kull. Men når katten vel er drektig så drasser man den ikke med til "svangerskapskontroll" og ultralyd bare for at... Det er ofte stressende for en katt å komme til veterinæren pga blant annet ukjente hunder. De fleste katter er friske gjennom drektigheten. Mistenker vi at at noe er galt, for eksempel at en fødsel drar ut i tid, eller katten ikke føder innenfor beregnet termin, så drar vi selvsagt til veterinær! Så du burde kanskje ikke snakke om ting du ikke vet noe om? Mine katter er veldig langt fra gratis, og de har selvsagt ikke noen mulighet for å bli påkjørt... Anonymkode: 4935d...1f7 Hvordan kan man se seg selv i speilet når man driver oppdrett av katter når det er 70000(mener det er tallet .en katt er nok) "overflødige "katter i Norge??? Anonymkode: 1189e...547 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #20 Skrevet 6. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: katter er ikke verdt noe i norge. de er gratis, de er så små at man bare graver dem ned om de dør å kan da få tak i en ny etter et par timer. det er ikke alle som vil bruke penger på katten sin med mindre den er renraset og koster mange tusen. skulle aldri vært lov til å skaffe seg dyr gratis, da hadde man silt ut mange tror jeg. men det å holde kontroll over de som gir bort kattunger er umulig. Anonymkode: 830e0...68c DET SKULLE VÆRT EMPATI -TEST FØR NORGES MYNDIGHETER GODTAR EN SOM DYREEIER! EN TEST SELV IKKE DE JÆKLIE PSYKOPATENE KAN FAKE. Anonymkode: 1189e...547 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå