Norskjente123 Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Hei alle sammen :D Lurte bare på om noen har noen enkle oppskrifter på glutenfritt Samboeren har cøliaki og det går mye i det samme her i hus :/ Spør han hele tiden om han vil jeg skal bake ditt eller datt men han sier bare at han ikke liker det. Har før bare gjort det alikevell å da har han elsket det :D Tror bare han er lei tørt å ekkelt bakverk, noe glutenfritt alt for ofte er :/ Noen som har oppskrifter de har prøvd selv og som faktisk var godt? Blir glad for alle tips Gjerne noe som er billig pga student lommeboka
momo Skrevet 6. desember 2016 #2 Skrevet 6. desember 2016 Hvetebakst er ikke lett å få bra. Men vanlige kaker, synes jeg blir bedre med glutenfritt mel. Bruker bare vanlige oppskrifter, så bruker jeg bare glutenfritt mel, istedenfor vanlig. Men var det noe spesielt du tenkte på? 2
A4-livet Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 Dur mou fra detsoteliv.no er en sykt god kake! På den siden kan du også søke opp alle oppskrifter uten hvetemel, sikkert en del gode tips der. Akkurat nå driver jeg faktisk og lager denne: http://www.detsoteliv.no/oppskrift/dobbel-sjokolademoussekake Veldig greit å bruke kransekakemasse i bunnen, den ser saftig og god ut foreløpig hvertfall 1
Norskjente123 Skrevet 7. desember 2016 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2016 Tenkte litt mer på småkaker og kjeks ol.:) Eneste han vil ha av kaker lager moren til ham untatt en ostekake jeg lager:) Trenger noe som kan holde seg litt eller evt fryses:) feks horn å sånn:)
exictence Skrevet 7. desember 2016 #5 Skrevet 7. desember 2016 Det fins så gode havrekjeks som er glutenfrie.Søk på Berit Nordstrand 2
Blådiamant Skrevet 7. desember 2016 #6 Skrevet 7. desember 2016 Jeg har lagd karameller. De er jo glutenfrie i utgangspunktet. Veldig greie å lage dersom man har sukkertermometer. 2
exictence Skrevet 7. desember 2016 #7 Skrevet 7. desember 2016 Kokos makroner er og glutenfrie. Det er kjempe godt http://www.matprat.no/oppskrifter/tradisjon/kokosmakroner/ 1
Norskjente123 Skrevet 7. desember 2016 Forfatter #8 Skrevet 7. desember 2016 Tusen takk for tips 😀Må få lagd noe snart:)
Pås Skrevet 7. desember 2016 #9 Skrevet 7. desember 2016 4 timer siden, Norskjente123 skrev: Tenkte litt mer på småkaker og kjeks ol.:) Eneste han vil ha av kaker lager moren til ham untatt en ostekake jeg lager:) Trenger noe som kan holde seg litt eller evt fryses:) feks horn å sånn:) Småkaker og kjeks er det enkleste, da bare erstatter du hvetemel med glutenfritt mel, ingen som merker forskjell engang! Det eneste som er vanskelig med å bake glutenfritt er hvetebakst, der utgjør melet en såpass stor andel av det ferdige resultatet at det er vanskelig å erstatte med glutenfritt mel. Men du kan bake f.eks. rundstykker med havregryn, det er kjempegodt! Bare spør hvis det er noe mer du lurer på, jeg har god erfaring med glutenfritt etterhvert... 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #10 Skrevet 7. desember 2016 Kanskje du kan prøve å søke etter oppskrifter med kikkertmel for eks? Noen av de oppskriftene bruker være "naturlig" glutenfri da de ikke bruker hvetemel e.l Anonymkode: bda0c...330 1
Norskjente123 Skrevet 8. desember 2016 Forfatter #11 Skrevet 8. desember 2016 18 timer siden, Pås skrev: Småkaker og kjeks er det enkleste, da bare erstatter du hvetemel med glutenfritt mel, ingen som merker forskjell engang! Det eneste som er vanskelig med å bake glutenfritt er hvetebakst, der utgjør melet en såpass stor andel av det ferdige resultatet at det er vanskelig å erstatte med glutenfritt mel. Men du kan bake f.eks. rundstykker med havregryn, det er kjempegodt! Bare spør hvis det er noe mer du lurer på, jeg har god erfaring med glutenfritt etterhvert... Har prøvd 2 ganger nå å lage pizzasnurrer men det faller bare fra hverandre:/ Klarer ikke å rulle:/ Deien virker helt fin fram til jeg skal rulle:) Vet du hvorfor?
Pås Skrevet 8. desember 2016 #12 Skrevet 8. desember 2016 3 timer siden, Norskjente123 skrev: Har prøvd 2 ganger nå å lage pizzasnurrer men det faller bare fra hverandre:/ Klarer ikke å rulle:/ Deien virker helt fin fram til jeg skal rulle:) Vet du hvorfor? Det er glutenproteinet som binder sammen deigen, men du kan prøve å tilsette en spiseskje fiberhusk i deigen, den binder til en viss grad sammen! Og så bør du bruke bakemaskin til å elte, glutenfri deig med fiberhusk trenger MYE mer elting enn vanlig deig! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå