AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Hva er vitsen med å leve når man kan gjøre det slutt på noen få sekunder? Har også uvirkelighetsfølelse i tiden... Hjelp meg , hva er vitsen? Anonymkode: 3f1f6...dd1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #2 Skrevet 6. desember 2016 Det er vel nettopp fordi vi alle skal dø en dag, at hvert øyeblikk i livet er dyrebart? Anonymkode: af721...6b3 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 Vitsen må du finne selv. Anonymkode: 76612...a1f 2
Jerry Lee Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 Det lurer jeg på, og. Og har ikke noe godt svar til deg.
Gjest Snuppi Skrevet 6. desember 2016 #5 Skrevet 6. desember 2016 Vi skal alle dø en dag. Men alle andre dager skal vi leve. Per Olov Enquist || Livet og døden
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #6 Skrevet 6. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er vitsen med å leve når man kan gjøre det slutt på noen få sekunder? Har også uvirkelighetsfølelse i tiden... Hjelp meg , hva er vitsen? Anonymkode: 3f1f6...dd1 Du nevner uvirkelighetsfølelse. Har du snakket med legen din om dette? Hvis ikke, så synes jeg at du skal ta det opp med legen, fordi det kan bety at du behøver hjelp fra legen og/ eller psykolog. Fortell også legen om dine tanker og følelser. Anonymkode: ddcca...6d9 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #7 Skrevet 6. desember 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er vitsen med å leve når man kan gjøre det slutt på noen få sekunder? Har også uvirkelighetsfølelse i tiden... Hjelp meg , hva er vitsen? Anonymkode: 3f1f6...dd1 Det er selvfølgelig ingen "vits" eller "mening" med livet. Det er noe vi mennesker har funnet på. Vi blir bare født, lever en stund og så dauer vi. Ikke verre enn det. Man får bare kose seg så godt man kan, disse tilmålte timene vi har:-). Jeg sorterer vekk alt negativt og problem, og har det svært så fint. Anonymkode: a909c...c6a 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #8 Skrevet 6. desember 2016 15 minutter siden, Snuppi skrev: Vi skal alle dø en dag. Men alle andre dager skal vi leve. Per Olov Enquist || Livet og døden Tull. De aller fleste dager (tilnærmet lik alle andre dager) er vi ikke-eksisterende. Anonymkode: 8daf3...c8f
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #9 Skrevet 6. desember 2016 For min del? Nei. Men det er heller ikke verdt å dø, det vil påføre de jeg er glad i mer smerte enn jeg er verdt. Så her sitter jeg. Like greit. Anonymkode: a0389...749
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #10 Skrevet 6. desember 2016 Det jeg syntes er rart, er selv med denne vissheten, om at man en dag skal dø uansett, og da har vel hvordan man har levd livet sitt veldig lite å si (med mindre man er religiøs, da), så er det så utrolig vanskelig å bare gi faen og begynne leve det. (I hvertfall for meg). Er det noen her som klarer det? Å gi så totalt absolutt faen (i hva andre måtte tenke om en og konsekvensen av det man gjør), at man faktisk kan leve det korte livet sitt til det fulle? Altså, jeg tenker på å gi faen i en så stor grad at man kan gå bort til ei vilkårlig dame, spørre rett ut om å få bæsje i kjeften hennes, uten å bry seg et fnugg om hvordan hun reagerer på dette? Og så bare leve livet videre som om det ikke var skjedd? Anonymkode: 8daf3...c8f
Gjest Snuppi Skrevet 6. desember 2016 #11 Skrevet 6. desember 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull. De aller fleste dager (tilnærmet lik alle andre dager) er vi ikke-eksisterende. Anonymkode: 8daf3...c8f TULL! DU velger selv å ikke leve!
Gjest Snuppi Skrevet 6. desember 2016 #12 Skrevet 6. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg syntes er rart, er selv med denne vissheten, om at man en dag skal dø uansett, og da har vel hvordan man har levd livet sitt veldig lite å si (med mindre man er religiøs, da), så er det så utrolig vanskelig å bare gi faen og begynne leve det. (I hvertfall for meg). Er det noen her som klarer det? Å gi så totalt absolutt faen (i hva andre måtte tenke om en og konsekvensen av det man gjør), at man faktisk kan leve det korte livet sitt til det fulle? Altså, jeg tenker på å gi faen i en så stor grad at man kan gå bort til ei vilkårlig dame, spørre rett ut om å få bæsje i kjeften hennes, uten å bry seg et fnugg om hvordan hun reagerer på dette? Og så bare leve livet videre som om det ikke var skjedd? Anonymkode: 8daf3...c8f TROLL!
Hoppetaujenta Skrevet 6. desember 2016 #13 Skrevet 6. desember 2016 Jeg tror at du ts trenger en god venn der du sitter og tenker altfor mye i natten. 2
Gjest LadyAntebellum Skrevet 6. desember 2016 #14 Skrevet 6. desember 2016 Jeg er også en som ofte lurer på hva greia med livet er. Det virker liksom som naturen, og dyrene i den blir født- og har en mening og mål og instinkter. Mens jeg ofte føler at vi mennesker har gjort alt så vanskelig, men samtidig for enkelt for oss selv. Mer og mer eksponering på sosiale medier, men hva oppnår vi? Vi blir bare mer usikre på oss selv.. og hva er meningen med det da? Mange ganger tenker jeg at .. i gamledager så alt ut til og være veldig slitsomt, MEN man må jo ha følt en ekstrem mestringsfølelse hver eneste dag over alt man lærte fra man var liten. Alle måtte bidra. Nå får vi penger fra nav og butikken selger firstprice slik at det skal mye til før vi har det vanskelig.. dvs, mange gjør det jo også vanskelig for seg selv. Poenget mitt er ihvertfall, at jeg føler at jeg mangler mestringsfølelse.. og tror jeg hadde hatt mer selvtillit og mening med livet om jeg måtte kjempe for tilværelsen. Lage egne klær for ikke og fryse ihjel om vinteren osv. Vet ikke..umulig for meg og egentlig føle at livet har noen mening når jeg tenker for mye på det. Oss, på denne lille planeten i den store galsksen. Får helt noia.
Gjest Snuppi Skrevet 6. desember 2016 #15 Skrevet 6. desember 2016 8 minutter siden, LadyAntebellum skrev: Jeg er også en som ofte lurer på hva greia med livet er. Det virker liksom som naturen, og dyrene i den blir født- og har en mening og mål og instinkter. Mens jeg ofte føler at vi mennesker har gjort alt så vanskelig, men samtidig for enkelt for oss selv. Mer og mer eksponering på sosiale medier, men hva oppnår vi? Vi blir bare mer usikre på oss selv.. og hva er meningen med det da? Mange ganger tenker jeg at .. i gamledager så alt ut til og være veldig slitsomt, MEN man må jo ha følt en ekstrem mestringsfølelse hver eneste dag over alt man lærte fra man var liten. Alle måtte bidra. Nå får vi penger fra nav og butikken selger firstprice slik at det skal mye til før vi har det vanskelig.. dvs, mange gjør det jo også vanskelig for seg selv. Poenget mitt er ihvertfall, at jeg føler at jeg mangler mestringsfølelse.. og tror jeg hadde hatt mer selvtillit og mening med livet om jeg måtte kjempe for tilværelsen. Lage egne klær for ikke og fryse ihjel om vinteren osv. Vet ikke..umulig for meg og egentlig føle at livet har noen mening når jeg tenker for mye på det. Oss, på denne lille planeten i den store galsksen. Får helt noia. Ts er et troll: "Altså, jeg tenker på å gi faen i en så stor grad at man kan gå bort til ei vilkårlig dame, spørre rett ut om å få bæsje i kjeften hennes, uten å bry seg et fnugg om hvordan hun reagerer på dette? Og så bare leve livet videre som om det ikke var skjedd?" Anonymkode: 8daf3...c8f
Teriyaki Skrevet 6. desember 2016 #16 Skrevet 6. desember 2016 Litt "artig" at du lagde en tråd om dette nå da jeg sa akkurat det samme til en lege i går. Ergo har jeg ikke noe fornuftig svar, men du er ikke alene om å føle det sånn. Jeg har barn så burde jo finne mening i dem da.
Gjest LadyAntebellum Skrevet 6. desember 2016 #17 Skrevet 6. desember 2016 2 minutter siden, Snuppi skrev: Ts er et troll: "Altså, jeg tenker på å gi faen i en så stor grad at man kan gå bort til ei vilkårlig dame, spørre rett ut om å få bæsje i kjeften hennes, uten å bry seg et fnugg om hvordan hun reagerer på dette? Og så bare leve livet videre som om det ikke var skjedd?" Anonymkode: 8daf3...c8f Ja, jeg tar ikke akkuratt det du siterer der så seriøst men jeg syns linevel tema er intressant:) meningen med livet.. altså
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #18 Skrevet 6. desember 2016 4 minutter siden, Snuppi skrev: Ts er et troll: "Altså, jeg tenker på å gi faen i en så stor grad at man kan gå bort til ei vilkårlig dame, spørre rett ut om å få bæsje i kjeften hennes, uten å bry seg et fnugg om hvordan hun reagerer på dette? Og så bare leve livet videre som om det ikke var skjedd?" Anonymkode: 8daf3...c8f Det er da ikke TS? Ulik kode. Ser heller ikke at det er nødvendigvis et troll, mer en noe ekstrem måte å utrykke seg på. Anonymkode: a0389...749
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #19 Skrevet 6. desember 2016 Hver og en er ansvarlig for eget liv og gjør med det som de ønsker. For meg personlig er meningen å vise omsorg og kjærlighet for andre og å aktivt prøve å endre litt fokus i verden på dyrevelferd og respekt for liv. Om verden bare eren bitteliten promille bedre når det er min tyr til å vandra, så skal jeg være fornøyd. Du former selv ditt eget liv. Jeg har valgt å forme det på min måte, som nevnt over, og prøver også å spise så mye sjokolade som mulig. Anonymkode: 9f345...dfb 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #20 Skrevet 6. desember 2016 Hvorfor har det noe å si om du skal dø en dag? Hvorfor gjør det livet mindre verdt å leve? Den logikken henger ikke på greip Anonymkode: b699f...cef
Anbefalte innlegg