AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Hei. I sommer var jeg på tur over en lengre periode med en venninne i Frankrike. Vi var veldig nærme Nice da det var terrorangrep. Jeg var egentlig ganske sliten av mye gåing, synes det var fælt med terrorangrepet, og hadde i tillegg fått mensen, så jeg spurte venninna mi om det var greit at jeg tok et par timer for meg selv en dag. Det sa hun at var greit. Jeg mente virkelig ikke å fremstå som sur, og prøvde så godt jeg kunne å være blid. Men samtidig var jeg enormt sliten. I ettertid har jeg fått høre av venninna mi at jeg fremsto som sur, og at hun var oppgitt over at jeg var 'så stille' akkurat da.. Jeg vet jo også godt at vi dro på tur sammen, og at vi selvsagt tilbringer tid med hverandre. Men samtidig synes jeg det kan bli litt slitsomt å være sammen 24/7. Jeg hadde selvsagt ikke gått for meg selv dersom venninna mi ikke hadde synes at det var greit.. Så jeg trodde jo hun forsto, siden hun i tillegg poengterte at man også trenger tid for seg selv. Nå har jeg sagt unnskyld fordi jeg fremsto som sur, og sa at jeg håpte at jeg ikke ødela noe for henne.. Jeg har hatt dårlig samvittighet helt siden hun sa at jeg var sur.. Huff. Vil jo gjerne at hun også skal ha det bra.. Men akkurat da var jeg nok sensitiv.. Synes dere det var greit at jeg tok meg en tur alene? Eller var det feil? Huff, føler meg så fæl og egoistisk.. Anonymkode: c64f1...7c7
wintergirl Skrevet 6. desember 2016 #2 Skrevet 6. desember 2016 (endret) Jeg og en venninne var også på tur i sommer(syden) i 14 dager. Litt irritasjon kan man jo selvsagt merke innimellom fra begge kanter, men det er helt normalt. Jeg hadde en dag hvor jeg var litt stille, men tok meg selv i det, og det samme med henne. Litt irritert og ikke så snakksalig. Ellers var alt bra, så dette er ikke noe vi går rundt å tenker på nå. Det er helt normalt med litt gnisninger når man går oppå hverandre i så mange timer og dager. Hun får komme over det. Du har ingen grunn til å føle deg ille her og unnskylde deg mer nå. Fortsetter hun å klage derimot så bør hun be om unnskyldning for den overdrevne hårsårheten sin. Endret 6. desember 2016 av wintergirl 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 Nei, ærlig talt! Det får hun tåle. Klart du trenger litt alenetid. Anonymkode: 3b068...f99 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 Har en venninne jeg har reist på mange turer med. Selv om det er bare 4-5 dager tar vi gjerne litt tid hver for oss, særlig på shopping f eks. Bare behagelig! Men har også vært utsatt for en venninne som ble veldig fornærmet av et forslag om å gå litt hver for oss i et varemagasin og møtes om en time.... Anonymkode: afdbe...8c3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #5 Skrevet 6. desember 2016 Tipper det ikke handlet om at du trengte den ene alenetiden, men at du generelt fremsto som sur og mutt den ferien. Anonymkode: e0174...281
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #6 Skrevet 6. desember 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tipper det ikke handlet om at du trengte den ene alenetiden, men at du generelt fremsto som sur og mutt den ferien. Anonymkode: e0174...281 Jeg vet jo med meg selv at jeg ikke var sur hele tiden! Det er i så fall veldig synd om hun synes det.. Jeg vet at jeg kan bli stille når jeg er sliten, og snakker kanskje ikke like mye da. Men jeg er ikke sur for det. Trenger bare litt tid med litt stillhet Vi har jo begge ulike behov også.. Som andre har poengtert, kan det oppstå irritasjonsmomenter når man lever så tett oppi hverandre. Det var ting med henne som også irriterte meg, men jeg la ikke så mye i det og det gikk greit.. Det kan bli intenst på en slik tur.. og da har man kanskje ikke så stort valg, annet enn å prøve å være fleksibel. Anonymkode: c64f1...7c7 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #7 Skrevet 6. desember 2016 6 timer siden, wintergirl skrev: Jeg og en venninne var også på tur i sommer(syden) i 14 dager. Litt irritasjon kan man jo selvsagt merke innimellom fra begge kanter, men det er helt normalt. Jeg hadde en dag hvor jeg var litt stille, men tok meg selv i det, og det samme med henne. Litt irritert og ikke så snakksalig. Ellers var alt bra, så dette er ikke noe vi går rundt å tenker på nå. Det er helt normalt med litt gnisninger når man går oppå hverandre i så mange timer og dager. Hun får komme over det. Du har ingen grunn til å føle deg ille her og unnskylde deg mer nå. Fortsetter hun å klage derimot så bør hun be om unnskyldning for den overdrevne hårsårheten sin. Takk for svar. Bra å høre at det ikke kun er jeg som har opplevd lignende. Det kan jo bli intenst å skulle være sammen hele tiden, og spesielt når det er snakk om to uker. Jeg får bare veldig lett dårlig samvittighet, og trengte kanskje å være alene litt når jeg merket at jeg ble litt sliten. Ellers var vi alltid sammen og spiste og gikk på shopping, etc. Jeg merket jo at jeg var litt ekstra irritabel i de dagene rundt mensen, men jeg prøvde så godt det lar seg gjøre å forsøke å være blid.. Vi har vel bare ulike behov.. Anonymkode: c64f1...7c7
wintergirl Skrevet 6. desember 2016 #8 Skrevet 6. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Bra å høre at det ikke kun er jeg som har opplevd lignende. Det kan jo bli intenst å skulle være sammen hele tiden, og spesielt når det er snakk om to uker. Jeg får bare veldig lett dårlig samvittighet, og trengte kanskje å være alene litt når jeg merket at jeg ble litt sliten. Ellers var vi alltid sammen og spiste og gikk på shopping, etc. Jeg merket jo at jeg var litt ekstra irritabel i de dagene rundt mensen, men jeg prøvde så godt det lar seg gjøre å forsøke å være blid.. Vi har vel bare ulike behov.. Anonymkode: c64f1...7c7 Helt normalt Så lenge du tok deg i det så har du ingenting å føle dårlig samvittighet for. Hvordan er venninna di til tider? Er hun alltid smørblid? Det kan faktisk være fint å være litt for seg selv, selv om man er på ferie i sammen. Noen ganger så var venninna min på stranden mens jeg gjorde noe annet. Skal man ikke lytte til hverandre så blir det ikke bra.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #9 Skrevet 6. desember 2016 Litt småkrangling og irritasjon når man går lenge oppå hverandre er normalt, men om det skjer hele tiden så bør man kanskje se litt på vennskapet? Men ja, ukeslange ferier der man er sammen hele tiden kan være slitsomt. Det er en grunn til at jeg ikke er på rene venneferier mer enn maks en ukes tid av gangen for å si det sånn. Og det er ikke noe vondt ment mot vennene mine, digger dem alle på hver sin måte, men trenger også tid for meg selv med tanke på en krevende jobb der jeg har lite fritid. Om jeg og noen av dem skulle feriert i to uker eller mer, så tror jeg at jeg hadde gått på veggene Anonymkode: 21b27...075 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #10 Skrevet 7. desember 2016 22 timer siden, wintergirl skrev: Helt normalt Så lenge du tok deg i det så har du ingenting å føle dårlig samvittighet for. Hvordan er venninna di til tider? Er hun alltid smørblid? Det kan faktisk være fint å være litt for seg selv, selv om man er på ferie i sammen. Noen ganger så var venninna min på stranden mens jeg gjorde noe annet. Skal man ikke lytte til hverandre så blir det ikke bra. Hun er stort sett blid, men på turen var hun ikke alltid smørblid. Og det forstår jeg jo, siden det er slitsomt å reise rundt slik, i tillegg til at det er lange avstander. Ja, det er sant Det er viktig å lytte til hverandre. Og som sagt var det ting som irriterte mer ved henne på turen og, bla. at jeg ofte fikk smånegative bemerkninger på utseendet mitt. Det var lite hyggelig, men samtidig prøvde jeg å ignorere det og iblant trengte jeg tid for meg selv, selv om jeg ikke var sur for det om Anonymkode: c64f1...7c7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #11 Skrevet 7. desember 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt småkrangling og irritasjon når man går lenge oppå hverandre er normalt, men om det skjer hele tiden så bør man kanskje se litt på vennskapet? Men ja, ukeslange ferier der man er sammen hele tiden kan være slitsomt. Det er en grunn til at jeg ikke er på rene venneferier mer enn maks en ukes tid av gangen for å si det sånn. Og det er ikke noe vondt ment mot vennene mine, digger dem alle på hver sin måte, men trenger også tid for meg selv med tanke på en krevende jobb der jeg har lite fritid. Om jeg og noen av dem skulle feriert i to uker eller mer, så tror jeg at jeg hadde gått på veggene Anonymkode: 21b27...075 Hei Takk for svar. Det skjedde heldigvis ikke hele tiden. Og det er nok veldig vanlig, ja! Du, det høres veldig smart ut å ikke feriere over lengre perioder med nære venner. Jeg er også litt som deg, at jeg trenger mer alenetid. Men der er man jo forskjellige Tror det blir kortere ferie med venner neste gang. Anonymkode: c64f1...7c7
wintergirl Skrevet 7. desember 2016 #12 Skrevet 7. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er stort sett blid, men på turen var hun ikke alltid smørblid. Og det forstår jeg jo, siden det er slitsomt å reise rundt slik, i tillegg til at det er lange avstander. Ja, det er sant Det er viktig å lytte til hverandre. Og som sagt var det ting som irriterte mer ved henne på turen og, bla. at jeg ofte fikk smånegative bemerkninger på utseendet mitt. Det var lite hyggelig, men samtidig prøvde jeg å ignorere det og iblant trengte jeg tid for meg selv, selv om jeg ikke var sur for det om Anonymkode: c64f1...7c7 Si til henne også at hun bør begynne om unnskyldning for å slenge unødvendige bemerkninger om utseende ditt. Det var dårlig gjort av henne syns jeg.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #13 Skrevet 7. desember 2016 3 timer siden, wintergirl skrev: Si til henne også at hun bør begynne om unnskyldning for å slenge unødvendige bemerkninger om utseende ditt. Det var dårlig gjort av henne syns jeg. Ja, jeg bør egentlig det altså, det har du rett i! Jeg får kvinne meg opp til å gjøre det.. Selv om jeg er mega-konfliktssky. Off 😆 Anonymkode: c64f1...7c7
wintergirl Skrevet 7. desember 2016 #14 Skrevet 7. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg bør egentlig det altså, det har du rett i! Jeg får kvinne meg opp til å gjøre det.. Selv om jeg er mega-konfliktssky. Off 😆 Anonymkode: c64f1...7c7 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner meg igjen Men hennes oppførsel var teit, det syns jeg. skulle hun nevne noe igjen så får du ta opp hvordan hun var også, hvis du ikke gjør det først da 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #15 Skrevet 7. desember 2016 Et halvt år er gått, og du tenker fremdeles på dette ? Må være lov å bli lei av hverandre på ferie, mener nå jeg... alenetid er normalt... Anonymkode: f82f3...95d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå