Gå til innhold

Post et bilde av øynene dine.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å knipse nærbilder av øyne med blits kan medføre samme fenomen som ved solblindhet, og frarådes.

Anonymkode: fc77c...9ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser pen ut! Fine øyne :)

Anonymkode: f62d5...580

Haha, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Stiigen Jeg ville ikke postet et så klart bilde av øynene, grunnet at noen kan misbruke bildene dine til svindel (med irisgjenkjenning) dersom de finner ut hvem du er.

Jeg finner ikke den artikkelen som jeg nylig leste om dette, men der var det i tillegg til advarsel mot høyoppløselige/ klare bilder av iris, også advart mot å ta selfies der du viser fingertuppene, grunnet at det finnes programmer som kan lage kopi-fingeravtrykk etter bilde og deretter bruke det til svindel/ diverse kriminalitet.

Anonymkode: 0ab37...337

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Stiigen Her er artikkelen http://trd.by/wtf/2017/01/24/Poserer-du-slik-på-«selfies»-Det-kan-være-en-dårlig-idé-14106612.ece

"Fingeravtrykk og iris

Og det har allerede skjedd.

I 2014 gjenskapte en hacker fingeravtrykkene til Tysklands forsvarsminister, og året etter gjenskapte samme hackeren irisen i øyet til rikskansler Angela Merkel.

De japanske forskerne testet dette, og brukte bare et vanlig speilreflekskamerea og en spesiell programvare for å få ut fingeravtrykk."

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

@Stiigen Jeg ville ikke postet et så klart bilde av øynene, grunnet at noen kan misbruke bildene dine til svindel (med irisgjenkjenning) dersom de finner ut hvem du er.

Jeg finner ikke den artikkelen som jeg nylig leste om dette, men der var det i tillegg til advarsel mot høyoppløselige/ klare bilder av iris, også advart mot å ta selfies der du viser fingertuppene, grunnet at det finnes programmer som kan lage kopi-fingeravtrykk etter bilde og deretter bruke det til svindel/ diverse kriminalitet.

Lurt tips! Kanskje dumt å poste bilder av øynene sine, da..

Anonymkode: facf8...077

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, brownbrown skrev:

du var overraskende fin mr.derp

Hahaha, helt til jeg åpner kjeften og burugla kommer ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...