Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket inkassoselskap/byrå bruker Telia? Og hvor mye legger de på?? Og er det mulig med nedbetaling ved det inkassobyrået?? 

Anonymkode: 060f1...c43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener de bruker Sergel, hvor mye de "legger på" kommer an på hovedkravet, og du går nok avdragsordning hvis du kontakter de. 

Anonymkode: 00c39...ab2

Skrevet

Hvis det ikke ennå har gått til inkasso, hvorfor ber du ikke Telia om nedbetalingsplan? Fjottete å vente til det går til inkasso, de fleste kan hjelpe dersom man har lite penger.

Skrevet

Jeg jobbet for et firma for ikke så lenge siden som brukte sergel som inkassoselskap. Første gebyr var på ca 65 kr. Neste gebyr var rundt/over 300 kr osv men slike ting kan vel være forskjellig fra firma til firma. Ring Telia og be om utsettelse av regningen din, det er den beste løsningen.

Anonymkode: 30f6d...bc9

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet for et firma for ikke så lenge siden som brukte sergel som inkassoselskap. Første gebyr var på ca 65 kr. Neste gebyr var rundt/over 300 kr osv men slike ting kan vel være forskjellig fra firma til firma. Ring Telia og be om utsettelse av regningen din, det er den beste løsningen.

Anonymkode: 30f6d...bc9

Purregebyret er på 67 kr (10% av inkassosatsen), man kan maks ta to purregebyr (et for vanlig purring og et for inkassovarsel er typisk). Når saken er en inkassosak, påløper lett salær når betalingsoppfordring sendes, som dobles (tungt salær) på 28 dager etter frist på betalingsoppfordring (på dag 43). Størrelsen på lett og tungt salær kommer som sagt an på hovedkravet, på hovedkrav opp til 2500 er lettsalær 335 kr og tungt salær 670 kr (altså 335+335, ikke 335+670). 

Anonymkode: 00c39...ab2

Skrevet
4 timer siden, amativeReflection skrev:

Hvis det ikke ennå har gått til inkasso, hvorfor ber du ikke Telia om nedbetalingsplan? Fjottete å vente til det går til inkasso, de fleste kan hjelpe dersom man har lite penger.

Har spurt om nedbetaling. Men da sa de nei og eneste mulighet var å betale halve og utsette den andre halve. Er et oppsagt/avsluttet abonnement som ble sagt opp når jeg kjøpte ny telefon med nytt nummer og hadde fortsatt noen få avdrag igjen på den daværende telefonen. Vet det høres dumt ut at jeg kjøper ny telefon når jeg ikke har betalt den ferdig. Men ble bare sånn. Men skal spørre igjen om det er mulig hvis ikke så lar jeg den bare gå til inkasso og får avdragsbetaling der i stedet for. Sure penger å betale ekstra, men desverrre eneste muligheten for meg nå!! :icon_frown:

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har spurt om nedbetaling. Men da sa de nei og eneste mulighet var å betale halve og utsette den andre halve. Er et oppsagt/avsluttet abonnement som ble sagt opp når jeg kjøpte ny telefon med nytt nummer og hadde fortsatt noen få avdrag igjen på den daværende telefonen. Vet det høres dumt ut at jeg kjøper ny telefon når jeg ikke har betalt den ferdig. Men ble bare sånn. Men skal spørre igjen om det er mulig hvis ikke så lar jeg den bare gå til inkasso og får avdragsbetaling der i stedet for. Sure penger å betale ekstra, men desverrre eneste muligheten for meg nå!! :icon_frown:

Betal med et kredittkort? Jobb et par timer ekstra? Selg den nye telefonen?

Du har mange muligheter, det er viktig å huske på. Du velger selv å la den gå til inkasso, du har mulighet til å unngå det, spesielt når det er et så lite beløp.

Forøvrig ville jeg anbefalt deg å betale litt med en gang på regningen, da vil de ofte sende ut ny regning med nytt beløp, og så en purring på den (noe som kjøper deg omtrent 28 dager), og så betaler du purringen også. Du kan ofte vente 10 dager over fristen før du får purring, og da får du jo utsatt det en del.

Best er det selvsagt å selge noe, eller øke sin inntekt slik at gjelden blir gjort opp fort. Alternativt å be om en løsning. Uansett er det viktig å få betalt inn noe så fort som mulig (det viser betalingsvilje).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...