Gå til innhold

frustrert over matbutikkers feilplassering/prising

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser alltid på prisen før jeg kjøper noe. Er nesten litt flaut å stå å scanne med øynene om pris og merke samsvarer med det merkenavnet.

Jeg opplever hele tiden at ting står bevisst feilplassert. Burde det ikke vært litt strengere krav til å plassere de riktig. Så mye er plassert feil.

Den dyreste varen står under den billigste prisen. Verst er når de ligger på bunnen. Da er det vanskelig å oppdage med mindre man vil bøye seg helt ned og snu opp prisknaggen for å se om det er samme vare. Jeg kjøpte noe som var 3 ganger så dyrt fordi det lå feilplassert. Det blir penger etter hvert. Jeg føler det ikke er riktig å lure noen på den måten. Tviler på at alt bare er et ''uhell''. 

Anonymkode: 822a1...c07

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja noen butikker har et helt elendig system. Har sett enkelte Rema1000 og Coop Prix butikker som holder på slik. De fleste Kiwi butikkene er nokså bra. Utrolig irriterende når den samme varen har ligget feilpriset i flere måneder. Da er det viljen det står på! Det beste man kan gjøre er å styre unna hele butikken om man har mulighet for det. Her jeg bor kan jeg velge mange andre dagligvarebutikker, så det er en fordel! Går aldri tilbake til de butikkene som roter slik.

Skrevet

Ja, her i Norge er det katastrofalt dårlig i fht Sverige og Danmark i alle fall. Utdaterte priser, feil vare i feil hylle, misvisende prising, manglende priser (siste gjelder spesielt i frukten) - you name it. Det hender aldri at alt er riktig når jeg handler. Jokerbutikkene i Oslo er notorisk på at det aldri er i kundens favør, så der mistenker jeg at det er bevisst (feks la til idspris stå etter at tilbudet er over og varen har ordinær pris i kassen). Ellers er de andre dårlige generelt. Synes det skulle vært bøter når Forbrukerombudet eller hvem det er gjør kontroll og finner store avvik. 

Anonymkode: 77fdf...cba

• Liker 1
Skrevet

Dette gjør butikkene med vilje for å lure kundene

• Liker 2
Skrevet

Enig.

Rema har sikkert 5 forskjellige appelsinjuicetyper i samme hylle, men aldri har jeg sett at alle har vært merket med pris eller så er prislappen plassert feil. Prislappen til juice fra konsentrat under premium-juicen osv...

En av Rema-butikkene her har alt potetgullet plassert i pappesker fra gulv til tak, og ingen plass å sette prislappen. Dermed er det ingen pris på potetgullet i den butikken....Jeg kjøper ikke potetgull der for å si det sånn.

• Liker 1
Skrevet

Europris er også flink på feil pris til feil vare. Men sist gang fikk jeg varene til den billigste prisen da det lyste kampanje skilt med pris. Ved kassen var samme vare også på kampanje men til 10 kr dyrere. 

Anonymkode: 1832f...8be

• Liker 1
Skrevet

Noen butikker er rett og slett meget uryddige. Tror det har litt med hvem som driver den. 

Anonymkode: d0d92...a69

Skrevet

Har jobbet i flere butikker, men aldri opplevd at det spekuleres bevisst i dette. Det forekommer sikkert,  men det tror jeg heller er sjeldent. 

Kan være mange årsaker til at prislappen under en vare ikke stemmer. 

- ofte unge uerfarne som plasserer varer 

-Trangt om plassen, spesielt dagen det er varelevering. og tillegg er det noen ganger nye varer. hylleplass er et evig problem. 

-Endringer i hyllene og plasseringer.

- noen butikker er faktisk litt treg med å ordne prislapper. underbemannet?

-Noen ganger er det kunder som roter med hyllplasseringen, men er nok ikke bevisst på dette.

Sikkert flere grunner som jeg ikke kommer på i farta. Men ofte er den riktige prislappen ikke langt unna, sjekk om de fire siste sifrene på strekkoden stemmer med de fire siste på prislappen.

Om ting skulle vært 100% hele tiden hadde det nok krevd større butikker og bemanning, men da også høyere priser. Handler man på "billigkjeder" kan egentlig ikke forvente annet da disse har minimal bemanning. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det skjer, men det går begge veier. Folk flest legger som regel bare merke til det når varen koster mer.

http://e24.no/privat/penger/irritert-over-matvarer-som-endrer-pris-i-kassen-naa-maa-kjedene-rydde-opp/23495949

Ombudet fant at prisene i kassen både var høyere og lavere enn hylleprisene. Det er altså ingenting som tyder på at butikkene bevisst har villedet folk til å tro at varer er billigere enn de egentlig er, påpeker ombudet.

De mener funnene snarere tyder på svikt i rutinene

Anonymkode: aa0dd...ab3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...