Gå til innhold

Feber eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt usikker nå, håper noen av dere kan gi meg et svar? Barnet mitt har vondt i halsen, hoster mye, dette har pågått i 1 uke. H"n er aktiv og styrer uansett, i kveld målte jeg temperaturen den viste 38,6 h"n er ikke noe varm, etterpå viste den 38,4 .. Jeg lurer på har barnet feber? Eller er det pga aktiviteten ( springing) at måleren viser over 38 grader? 

Kamskje et teit spørsmål, men håper noen vil gi meg et svar. 

Anonymkode: 007d2...a8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil kalle det feber ja. 

Anonymkode: 43105...c8d

• Liker 1
Skrevet

Man får ikke feber av å løpe rundt inne.... Barnet er nok sykt, selv om det er av typen som man ikke merker det på....

Gjest Sugemerke
Skrevet

All temp over 38 regnes som feber. 

Skrevet

OK, takk for svar, men nå er temperaturen gått ned til 37 (?) jeg har ikke gitt feber nedsettende .. Skjønner ikke dette? Hva betyr det da? Fra 38,6 ned til 37 på ganske kort tid? Jeg er vandt med at feberen stiger ? 

Skrevet

Feber er når over 38 grader ja.

At den går ned er jo bare positivt, kroppen klarer som regel å regulere tempen selv. :) Det er når den ikke går ned over lengere tid eller barnet har mange plager at man skal gi paracet.

Og istede for febernedsettende, kan/bør man alltid forsøke annet først. Hvile, kle av litt (passe med klær/teppe), lufte godt, masse drikke, gjerne is ved vond hals.

Skrevet

Takk for svar, vart bare litt usikker, med tanke på h"n sprang rundt om her og var ikke "febervarm i kroppen" om dere skjønner :-p da tenkte jeg, hmm, kan måleren vise over 38 pga springing osv, men slik jeg forstår det, skal ikke aktivitet "slå ut på måleren"? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...