AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 Polemisk påstand etter lesning her inne: den jevne KG-dame tilbringer julen innendørs, tassende rundt i pysj i dagesvis og med sotrapalme på hodet, gomlende på juleflesk og nissesjokolade til det tyter ut ørene og legger seg i bilringen rundt magen. Den jevne KG-kvinne beveger seg ikke utenfor en dør hele julen, og i hvert fall ikke en sunn gåtur i frisk luft, nei KG-kvinnen m/familie flytter ikke sine brede sitteromper en meter annet enn for å hente påfyll av godis på kjøkkenet. For den jevne KG-sjuske handler julen om tv-konsum, pysj og mest mulig gomling (som hun ikke sier nei takk til resten av året heller, når det er sagt). Er det rart vi nordmenn blir feitere og mer deprimerte når vi er så late at enhver høytid er en unnskyldning til å være ENDA mer inaktiv enn vanlig og ikke engang kle på seg ordentlige klær. Husker mine besteforeldre som var av den gamle skolen, i julen så du dem ikke uten både penbluse, lebestift eller skjorte og slips. Pysj hørte soverommet til og hvem i all verden holdt seg innendørs i dagesvis.. min bestemor sto på slalåm til hun var over åtti år gammel. Julemat og godter ble også konsumert med en viss ærbødighet og smakfullhet, ikke et fråtseri som ligner grisen. Er du en KG-sjuske? Anonymkode: f5cdf...7ea 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 Har noen KG-damer satt standarden for resten av Norge? Anonymkode: 88151...0bb
Hattivatti Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 Jeg er en sjusk frem til ca kl 12. på julaften. Etter det er det middagsbesøk, gaveåpning og aktiviteter i store deler av romjulen. Barna hadde aldri godtatt å sitte inne i flere dager(eller timer før den slags skyld) foran tv Jeg tror de fleste er mye ute av huset i julen. 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 Nei, noe midt i mellom din bestemor og som jeg er til vanlig. Kjøper ikke inn masse bare fordi det er jul, men er bedt bort både julaften, 1. og andre juledag og i romjula så det er litt av grunnen. Går turer selv om det er høytid. Anonymkode: 9bec1...b47
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #5 Skrevet 6. desember 2016 Man blir ikke overvektig av og sitte inne i pysjen og spise godteri en høytid i året! Jula i år er snakk om 3 dager. I dagens samfunn der det er ting på plakaten hver eneste dag året rundt tror jeg det er bare sundt og roe ned! Nei jeg går ikke i pysj hele julaften, men gjerne frem til middagstid. Folk må få lov og gjøre hva de vil uten at andre skal legge seg opp i det Anonymkode: d031e...5cc 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #6 Skrevet 6. desember 2016 Det er ikke hva du gjør mellom jul og nyttår som betyr noe, men hva du gjør mellom nyttår og jul Jeg har fri hele romjula hvert år, og da er det unntakstilstand. Da koser vi oss skikkelig, talgelys, deilige lange frokoster, masse julegodt og filmer på TV. Total avslapping med andre ord. Er sammen med familie og venner, spiller brettspill og rett og slett bare nyyyter denne tiden der vi bare er OSS. Kvalitetstid kaller jeg det Har null dårlig samvittighet fordi ellers i året er vi en meget aktiv familie, spiser sunt (godis og brus er kun i helgen), og trener jevnlig. Alle i familiene, voksne og barn er slanke og sunne, ikke et gram overvektig. Så nei, jeg lar meg ikke påvirker av ditt noe nedlatende innlegg nei Vi skeier kun ut littegran på bursdager og andre høytider. Anonymkode: b8ce1...e95 2
Gjest Lykke_ Skrevet 8. desember 2016 #7 Skrevet 8. desember 2016 Jeg må jo ærlig si at jeg kjenner meg igjen. Lillejulaften går utpå å pynte juletre, kose oss med god mat og godteri. Julaften morgen har jeg på pysjen til ca 12:00, da ser jeg på tre nøtter til Askepott mens jeg gomler på godteriet fra julestrømpen min. Etter dette tar jeg på finstasen. Når jeg er hjemme hos meg selv igjen om kvelden så er det rett inn i pysjen igjen. Første juledag tilbringes med familien, vi koser oss med mat og TV. Andre og tredje juledag er det familieselskaper. Så er det late dager foran tv-en fremtil nyttårsaften. Fra 1.januar er det den årlige detoxen!
Salka Skrevet 8. desember 2016 #8 Skrevet 8. desember 2016 Jeg spiser riktignok mye godis i julen, men jeg trener hver dag, så har aldri lagt på meg i julen. Det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår, men det man spiser mellom nyttår og jul man blir feit av om man ikke passer på. Julaften sitter jeg under teppet i pysj frem til ca 11, så er det ut å trene hest. De som tror ridning ikke er trening kan jo prøve selv. Gjespende kjedelige tre nøtter til askepott har jeg aldri giddet og sett på, jeg kan ikke tenke meg noe kjedeligere enn den filmen der. Mer spennende å se maling tørke jo. Jada, vet det er tradisjon for mange, men ikke for meg. Når jeg kommer inn fra treningstur hopper jeg i dusjen og får deretter på finstasen. Sminker meg mens jeg ser på Donald og vennene hans, deretter reiser vi til foreldrene mine for julefeiring der. Første juledag pleier å være en lat dag uten planer og mye mat og godis, men trener da også. De andre juledagene har jeg på finstas om vi skal noe, ellers bruker jeg vanlige klær (ikke pysj) hjemme. Rideklær når jeg trener og jobber i stallen så klart. Sminker meg som vanlig og ordner håret, gidder ikke se ut som en boms selv om det er juleferie. Så kjenner meg ikke så veldig igjen i det du skriver, Ts. og hva er sotrapalme? Samme sveis som sotrapedoen har?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #9 Skrevet 8. desember 2016 Jeg er undervektig og bruker pysj på julaften Anonymkode: 010a2...79e
Purple Basil Skrevet 9. desember 2016 #10 Skrevet 9. desember 2016 (endret) I fjor jobbet jeg hele jul og romjul så da var jeg på farten hele tiden, i år har jeg fri fra 20. til 29. og da skal jeg ikke gjøre en jævla skit. Har ikke dårlig samvittighet for det heller, man bør kose seg de få gangene man faktisk kan. Endret 9. desember 2016 av Purple Basil
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #11 Skrevet 9. desember 2016 Nei, overhodet ikke. I hele julen (og særlig julaften) kler jeg meg ekstra pent, og passer på at barna gjør det samme (mannen passer seg selv, har aldri sett ham i pysj utenfor soverommet). Hvis vi ser på tv gjør vi det sammen, typiske familiefilmer, og vi er ute hver formiddag på ski, skøyter eller sykler, svømmehall osv. Julegodteriet er jo hjemmelagde karameller og julekaker + innhold i julestrømpene, det er ikke tilfeldig. Vi fråtser i frukt og pepperkaker, det er jo noe av greia. Menyen er nøye uttenkt, det er dessert hver dag og det spises i spisestuen, med duk og lys. Sånn har de fleste vi kjenner det? vet ikke om d er på KG.. Anonymkode: 22073...744 1
pautina Skrevet 9. desember 2016 #12 Skrevet 9. desember 2016 Nei dessverre, men det hørtes utrolig forlokkende ut.....ja takk til en uke som KG sjuske 4
Honey Dew Skrevet 9. desember 2016 #13 Skrevet 9. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, overhodet ikke. I hele julen (og særlig julaften) kler jeg meg ekstra pent, og passer på at barna gjør det samme (mannen passer seg selv, har aldri sett ham i pysj utenfor soverommet). Hvis vi ser på tv gjør vi det sammen, typiske familiefilmer, og vi er ute hver formiddag på ski, skøyter eller sykler, svømmehall osv. Julegodteriet er jo hjemmelagde karameller og julekaker + innhold i julestrømpene, det er ikke tilfeldig. Vi fråtser i frukt og pepperkaker, det er jo noe av greia. Menyen er nøye uttenkt, det er dessert hver dag og det spises i spisestuen, med duk og lys. Sånn har de fleste vi kjenner det? vet ikke om d er på KG.. Anonymkode: 22073...744 Skulle ønske alle hadde slik jul <3
Antoinette Skrevet 12. desember 2016 #14 Skrevet 12. desember 2016 Har ikke vokst opp med en sjuske-jul i pysj. Står opp, dusjer, ruller opp håret, lakkerer neglene og kler meg vanlig frem til rundt kl 14-14:30 hvor jeg finner frem julekjolen, ordner make-up og hår og tar på pen kåpe, støvletter mm. og drar med familien til kirken. Deretter er det juleaften med full middag og alle har pyntet seg. Det er damaskduk og servietter med juleblomster mm. Det ER høytid folkens.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #15 Skrevet 12. desember 2016 Jeg har ikke en svær julekjole i silke eller noe sånt. Bruker bare en pen strikketkjole. Jeg hadde vært ute av huset og på fjellet hele jula jeg om det ikke var for at jeg er syk for tiden. Ser ut som om at jula kommer til å bli tilbrakt på sofaen for min del i år pga store smerter. I fjor var jeg i full aktivitet hele jula, og gikk på ski i 10 minus og grusom kald vind og snø osv, for da var jeg frisk og fin Stapper ikke i meg sjokolade heller, for har ikke matlyst. Anonymkode: 483a4...ada
Gjest chisandra Skrevet 12. desember 2016 #16 Skrevet 12. desember 2016 Høres egentlig litt deilig og avslappende ut å være KG-sjuske.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #17 Skrevet 12. desember 2016 Ja til mer julesjuskeri! Anonymkode: 47f24...052 4
Antoinette Skrevet 12. desember 2016 #18 Skrevet 12. desember 2016 Hvem sa noe om SVÆRE julekjoler? Og er man syk blir saken naurlig nok annerledes.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #19 Skrevet 12. desember 2016 På 09.12.2016 den 21.53, Honey Dew skrev: Skulle ønske alle hadde slik jul <3 Hvorfor det? Det bryr meg overhodet ikke om andre har det helt annerledes. Man velger heldigvis selv Anonymkode: 22073...744
Cordelia Skrevet 12. desember 2016 #20 Skrevet 12. desember 2016 Kan du banne faen på at jeg er! Bare så synd at jeg må jobbe i romjula, ellers skulle jeg tatt den helt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå