Gå til innhold

Strømpebukse til mørkeblå kjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen formening om hva slags strømpebukser jeg burde ha til denne kjolen?? http://www.lindex.com/no/dame/holly-whyte/7504118/Jerseykjole/?styleId=94006916 (Kjolen ser forresten heldigvis mye finere ut på, enn hva den ser ut på bildet her!) 

Jeg har noen fine, brune støvletter jeg gjerne vil bruke til den, men da passer det jo ikke med svart strømpebukse... Synes heller ikke det er så veldig fint med svart mot mørkeblått sånn generelt. Står litt fast, for strømpebukse MÅ jeg jo ha på denne tiden av året... Noen som har noen forslag til meg? Kan grå funke?

Anonymkode: d96cf...a83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nude er uten tvil penest. Som oftest er uansett nude best uansett kjole. Og ikke for glinsende. 

Anonymkode: 004cb...ee1

• Liker 3
Skrevet

Brun + grå + blå, synes jeg at blir for meget.

Hva om du har strømper i samme farge som støvlettene? Skal du bruke støvlettene innendørs på et arrangement, eller har du med småsko? I såfall hvilken farge er det på småskoene?

Anonymkode: 9ad22...bc5

Skrevet

Lilla eller mørkeblå. 

Anonymkode: 5a547...78d

• Liker 2
Gjest Margit Spat
Skrevet

Nude eller samme brunfarge som støvlettene ville vært mine førstevalg. Hvis du skal style kjolen med noe annet tilbehør i en eller annen farge, så kan du ta opp fargen fra dette tilbehøret i strømpene. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nude er uten tvil penest. Som oftest er uansett nude best uansett kjole. Og ikke for glinsende. 

Anonymkode: 004cb...ee1

Jeg er enig i at nude er penest til mørkeblått, men det kan jeg jo ikke bruke nå i desember! Må ha noe som er litt tykkelse på, jeg skal jo også kunne gå ute med denne påkledningen.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brun + grå + blå, synes jeg at blir for meget.

Hva om du har strømper i samme farge som støvlettene? Skal du bruke støvlettene innendørs på et arrangement, eller har du med småsko? I såfall hvilken farge er det på småskoene?

Anonymkode: 9ad22...bc5

Jeg er i i utgangspunktet enig i at det blir for mye å blande brun, grå og mørkeblå- og derfor spør jeg jo også om råd her.. jeg er helt rådvill.. Og strømper i samme farge som støvlettene, altså mørkebrunt, det må jo se helt fjernt ut!?! Det vil jo se ut som om jeg prøver å se ut som jeg er skikkelig brun (altså tan) på bena :fnise: 

Jeg skal bruke kjolen på en førjulsmiddag med jobben. Ikke julebord, men vi er åtte stykker som skal ut og spise på en bedre restaurant. Jeg skal ikke skifte sko i lokalet, planen var å bruke de brune støvlettene hele kvelden. 

Ellers har jeg også svarte støvletter, men da bør jeg vel strengt tatt også ha svarte strømper (og svart veske)- og jeg greier virkelig ikke å synes at svart er fint sammen med mørkeblått, altså :sjenert: 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lilla eller mørkeblå. 

Anonymkode: 5a547...78d

Lilla er jeg litt i tvil om kan bli noe fint.. men kanskje mørkeblå, ja..

2 minutter siden, Margit Spat skrev:

Nude eller samme brunfarge som støvlettene ville vært mine førstevalg. Hvis du skal style kjolen med noe annet tilbehør i en eller annen farge, så kan du ta opp fargen fra dette tilbehøret i strømpene. 

Men vil det ikke se veldig rart ut med mørkebrun strømpebukse (se innlegget mitt over)?? Vil jo nærmest få "neger-ben", da... (altså, afrikaner, men dere skjønner hva jeg mener!?!)

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har noen formening om hva slags strømpebukser jeg burde ha til denne kjolen?? http://www.lindex.com/no/dame/holly-whyte/7504118/Jerseykjole/?styleId=94006916 (Kjolen ser forresten heldigvis mye finere ut på, enn hva den ser ut på bildet her!) 

Jeg har noen fine, brune støvletter jeg gjerne vil bruke til den, men da passer det jo ikke med svart strømpebukse... Synes heller ikke det er så veldig fint med svart mot mørkeblått sånn generelt. Står litt fast, for strømpebukse MÅ jeg jo ha på denne tiden av året... Noen som har noen forslag til meg? Kan grå funke?

Bruk gjerne nearly black du ;) Den bryter det med aller mørke

Anonymkode: f0d1c...83c

• Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet (endret)

Jeg tenker at brun er en farge, akkurat som svart, blått eller lilla også er en farge. Man tror jo ikke at huden din «egentlig» er lilla, dersom du har lilla strømper :fnise: Det kommer litt an på teksturen, men matte, ikke gjennomsiktige strømper i brunt vil ikke illudere hudfarge uansett.  

Endret av Margit Spat
Skrevet

Jeg ville ikke valgt nude strømpebukse til støvletter. Nude strømpebukse skal jo gi illusjonen av bare ben, altså noe sommerlig, mens støvletter er vinter. Tenker at det blir rart, litt det samme som å bruke lue samtidig som man går i t-skjorte. De eneste støvlettene jeg synes kan funke med bare ben er cowboyboots, som er helårssko i sørstatene i USA, men det er neppe naturlig for en nordmann :P Bruker man nude strømpebukse eller har bare ben så er pumps eller ballerinas det som passer best. 

Kanskje en strømpebukse i en blåtone kan fungere. Likte også forslaget om lilla. Synes ikke det gjør noe å ha tre ulike farger i antrekket så lenge de kler hverandre, det er jo forfriskende etter alt det helsvarte som så mange går kledd i på norske julebord.

Anonymkode: 5a5cb...84f

• Liker 5
Skrevet

En halvblank hudfarget strømpebukse i så lav denier som mulig,  10-15. Sjekk at fargen matcher armene. Sort strømpebukse er stygt til de fleste kjoler. 

Skrevet

Jeg tror grått kunne blitt veldig fint.

Anonymkode: 38e20...c81

Skrevet

Hva med fargen "mocca"  ? Jeg er litt usikker på om den kommer rett fram på linken, men hvis ikke så søker du blant fargene den strømpebuksen finnes i (til høyre for bildet). 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruk gjerne nearly black du ;) Den bryter det med aller mørke

Anonymkode: f0d1c...83c

Helt riktig! Perfekt match! :)

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Med støvletter får antrekket en litt røffere ute-look. Da ville jeg valgt litt tette blå strømpebukser. Hvis antrekket skal se litt finere ut ville jeg valgt brune eller blå småsko og hudfarget strømpebukse.

Anonymkode: 7346e...bb8

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for alle svar :) 

Jeg hadde en Oroblu Singapour liggende, faktisk, og jeg er enig i at det så fint ut med den til! Det hadde jeg absolutt ikke tenkt på selv, så takk for det :blomst: 

Men som hun rett over her sier, så er jeg enig i at det blir en litt røffere look med støvletter til- og mine støvletter har også litt tykk/grov hæl. Så jeg lurer på om det kanskje kan bli enda finere med en tettere, mørkeblå strømpebukse. Da blir det jo også litt varmere- jeg må bl.a gå ca ti minutter fra trikken og hjem, mest sannsynlig i kuldegrader. Får se hva jeg finner i morgen- hvis noen tilfeldigvis har noen tips til steder jeg kan finne litt tykkere (ikke ull) mørkeblå strømpebukser blir jeg forøvrig veldig takknemlig :)

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg ville gått for enten blå strømper eller mørkebrune. Moren min går alltid i mørkebrune strømper. De ser nesten sorte ut, men er ikke like harde. Utrolig pent egentlig.

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Brune strømpebukser er då verkeleg ikkje det same som "tan", då. Ein kan jo finne kjempefine strømpebukser i til dømes bronse- eller kastanjebrunt. Det går også an å satse på "nearly black" som veldig mange produsentar lagar, eller å rett og slett dra eit par brune knestrømper (slike overknee, som dei heiter på utanlandsk) opp til midt på låra når ein er ute. Då kan ein ta dei av når ein er inne, og ha pene bronsebrune strømper inne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...