Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man skulle da tro at når man har nådd en vis alder så slutter man å tro på eventyr.

Anonymkode: 33da9...4b4

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle også tro man hadde forstått at religion og eventyr ikke er synonymer. 

• Liker 9
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skulle da tro at når man har nådd en vis alder så slutter man å tro på eventyr.

Anonymkode: 33da9...4b4

Er du 14 år? Eller er du en av de ateistene som får oss andre til å virke som noen degenererte amøber som må rakke ned på andre for å føle oss smartere og bedre?

Sånn som dette?

La folk tro på hva de vil. 

Anonymkode: 1dc61...d0b

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, linsejesus skrev:

Skulle også tro man hadde forstått at religion og eventyr ikke er synonymer. 

Religion er jo bare tull, dere som mener de tingene i den boka har skjedd, for bla opp dokumentasjon på det.

Anonymkode: 45bf0...b89

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Religion er jo bare tull, dere som mener de tingene i den boka har skjedd, for bla opp dokumentasjon på det.

Anonymkode: 45bf0...b89

Jeg tror ikke på noen av religionene, jeg påpeker bare den nedlatende og feilaktige logikken i å kalle religioner eventyr. Det er som å si at en sykkel er en bil fordi begge har hjul. Det er mye man kan kritisere religioner for, men da må man vite litt bedre hva man snakker om enn å avfeie som "eventyr" det man ikke selv tror på. 

• Liker 7
Skrevet
26 minutter siden, linsejesus skrev:

Jeg tror ikke på noen av religionene, jeg påpeker bare den nedlatende og feilaktige logikken i å kalle religioner eventyr. Det er som å si at en sykkel er en bil fordi begge har hjul. Det er mye man kan kritisere religioner for, men da må man vite litt bedre hva man snakker om enn å avfeie som "eventyr" det man ikke selv tror på. 

historisk erfaring viser at religion er farlig for folkehelsen. Hadde dette blitt oppfunnet i moderne tid så hadde det helt sikkert vært straffbart. Makan til hvor mye dritt og helvete på denne jord slikt tull har produsert så skulle det bare mangle.

Anonymkode: cd143...c7a

• Liker 6
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

historisk erfaring viser at religion er farlig for folkehelsen. Hadde dette blitt oppfunnet i moderne tid så hadde det helt sikkert vært straffbart. Makan til hvor mye dritt og helvete på denne jord slikt tull har produsert så skulle det bare mangle.

Historisk erfaring viser også Kirkens Bymisjon har reddet liv i religionens navn, for å nevne ett av MANGE eksempler. Det kan tenkes at det ville vært mindre lidelse i verden uten religion, men det er vanskelig å slå fast. Det mangler ikke på andre unnskyldninger for å utøve vold. Etnisitet, politikk, ideologier som kommunisme og nazisme, kamp om ressurser, etc. Religion er ikke i en særstilling som begrunnelse for vold. 

• Liker 3
Skrevet

Du ler hele veien til helvete du, da? Du bør ta slike ting på alvor. Er ikke så gøy når du ligger der på dødsleiet, føler deg tøff, så dør du. Hva da? Da er det for seint å angre på alt hatet du har spredt i løpet av livet.

Smil litt, vis litt nestekjærlighet. Vis litt forståelse og medfølelse for andre. Respekter de som tror på noe annet enn deg :)

Anonymkode: 7bf12...95e

• Liker 1
Skrevet

Religion trigger faktisk de samme delene av hjernen som en orgasme, så det gir ganske mening slik sett at noen velger å bli troende til tross for utallige bevis mot religionens påstander.

Forøvrig er jeg ateist og bryr meg fint lite om hva folk tror. Men det som gjør meg ordentlig sur er når religion skal blande seg inn i politikken. Da er det ikke lenger uskyldig moro.

Anonymkode: 01731...800

• Liker 1
Skrevet

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Men religion er bare et symptom på hvordan mennesket er, det går ikke direkte til roten. Først må vi som mennesker bli ærlige om oss selv før vi kan gjøre noe, og vi ønsker ikke å være ærlig i det hele tatt. Vi vil heller være innsullet i egoet vårt, og all dritten skjer på grunn av menneskelig ego. Menneskets største fiende er vårt eget ego som vi ikke ønsker å utforske. Tror det gjør for vondt eller noe.

Anonymkode: f4300...4b7

Skrevet
1 time siden, linsejesus skrev:

Historisk erfaring viser også Kirkens Bymisjon har reddet liv i religionens navn, for å nevne ett av MANGE eksempler. Det kan tenkes at det ville vært mindre lidelse i verden uten religion, 

og kirkeorganisasjoner som inkvisasjonen har ansvaret for mange liv og ødelagte mennesker. Spør gjerne samene hvor mye ondt de kristne laget for dem. Den dag i dag sitter det kristne sekter i små bygder rundt og kring i Norge og ødelegger livene til folk som ønsker å være i fred for kristne fanatikere.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Religion trigger faktisk de samme delene av hjernen som en orgasme, så det gir ganske mening slik sett at noen velger å bli troende til tross for utallige bevis mot religionens påstander.

Forøvrig er jeg ateist og bryr meg fint lite om hva folk tror. Men det som gjør meg ordentlig sur er når religion skal blande seg inn i politikken. Da er det ikke lenger uskyldig moro.j

Her viser du at du ikke helt forstår religion. Tro er ikke noe som kun skjer i et gudehus på søndagen. Det påvirker hele tilværelsen til den som tror, alt fra synet på hvordan naturen skal bevares til statens retter og plikter. 

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, -venter- skrev:

Her viser du at du ikke helt forstår religion. Tro er ikke noe som kun skjer i et gudehus på søndagen. Det påvirker hele tilværelsen til den som tror, alt fra synet på hvordan naturen skal bevares til statens retter og plikter. 

Og det problematiske med at religion blander seg inn i politikken er at vi får lover basert på bunnløse argumenter. Et godt eksempel på dette er jo hele homokampen opp gjennom årene, og hvordan det fortsatt er ulovlig flere steder å være homofil fordi det regnes som synd i følge den store boka.

Problemet oppstår når ikke-troende eller troende av andre livssyn blir påtvunget lover og regler som aldri burde vært styrt av loven. 

Det at DU uttøver en religion på privaten skal overhodet ikke blande seg med MITT liv. Og det gjør det når religion blander seg inn i politikken.

• Liker 6
Skrevet
14 minutter siden, -venter- skrev:

Jepp, jesus-folket vet som regel svaret på alt og liker ikke å bryr seg filla om andres meninger.

At Jesus selv kunne ha vært en alkoholdrikkende homoseksuell filosof som levde et utsvevende seksuelt liv (sensurert i nåværende bibel-eventyr) er ikke så nøye for konservative fanatikere.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det problematiske med at religion blander seg inn i politikken er at vi får lover basert på bunnløse argumenter. Et godt eksempel på dette er jo hele homokampen opp gjennom årene, og hvordan det fortsatt er ulovlig flere steder å være homofil fordi det regnes som synd i følge den store boka.

Problemet oppstår når ikke-troende eller troende av andre livssyn blir påtvunget lover og regler som aldri burde vært styrt av loven. 

Det at DU uttøver en religion på privaten skal overhodet ikke blande seg med MITT liv. Og det gjør det når religion blander seg inn i politikken.

Dette er jeg helt enig med deg i altså. Jeg syntes ikke det er noe problem at Norge er som Norge er (lovlig med både abort og homofili feks).

Men det finnes andre måter religion blander seg på en positiv måte, feks som forsvarer av gamle, syke og svake i samfunnet. Det går fint an å være ei vaktbikkje for medmenneskelige verdier uten at du har grunn til å føle deg krenket av den grunn. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt påvirker troen folks verdier og holdninger. Det bør absolutt ikke være slik at man begrunner politikk med religiøse tekster, men det er vi snart ferdige med her i landet. Forfølgelse av homofile er forøvrig ikke et spesielt religiøst fenomen, så å si alle var homofobe for ikke altfor lenge siden, også ateister. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, jesus-folket vet som regel svaret på alt og liker ikke å bryr seg filla om andres meninger.

At Jesus selv kunne ha vært en alkoholdrikkende homoseksuell filosof som levde et utsvevende seksuelt liv (sensurert i nåværende bibel-eventyr) er ikke så nøye for konservative fanatikere.

Som sagt er det mye å kritisere religion for, men da må man ha mer å fare med enn argumenter som koker ned til at bibærn er lite teit, ass. 

Skrevet
19 minutter siden, linsejesus skrev:

Selvsagt påvirker troen folks verdier og holdninger. Det bør absolutt ikke være slik at man begrunner politikk med religiøse tekster, men det er vi snart ferdige med her i landet. Forfølgelse av homofile er forøvrig ikke et spesielt religiøst fenomen, så å si alle var homofobe for ikke altfor lenge siden, også ateister. 

Jeg har enda til gode å møte noen som er mot homofili som ikke begrunner det religiøst.

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, -venter- skrev:

Dette er jeg helt enig med deg i altså. Jeg syntes ikke det er noe problem at Norge er som Norge er (lovlig med både abort og homofili feks).

Men det finnes andre måter religion blander seg på en positiv måte, feks som forsvarer av gamle, syke og svake i samfunnet. Det går fint an å være ei vaktbikkje for medmenneskelige verdier uten at du har grunn til å føle deg krenket av den grunn. 

Du behøver ikke å være religiøs for å ha medmenneskelighet. Jeg jobber frivillig på ukentlig basis i en organisasjon som jobber for mat og klær til hjemløse og trengende i Norge, og av alle de fire frivillige jeg har møtt der er kun et fåtall religiøse. I tillegg kjenner jeg mange som jobber i både sykehjem og som personlige assistenter for trengende, og ytterst få av dem er religiøse.

Det alle har til felles er at de bryr seg om andre og ellers vil hjelpe slik de kan. Religion har rett og slett ikke plass og blir overflødig.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du behøver ikke å være religiøs for å ha medmenneskelighet. Jeg jobber frivillig på ukentlig basis i en organisasjon som jobber for mat og klær til hjemløse og trengende i Norge, og av alle de fire frivillige jeg har møtt der er kun et fåtall religiøse. I tillegg kjenner jeg mange som jobber i både sykehjem og som personlige assistenter for trengende, og ytterst få av dem er religiøse.

Det alle har til felles er at de bryr seg om andre og ellers vil hjelpe slik de kan. Religion har rett og slett ikke plass og blir overflødig.

Av alle de fire frivillige skulle det selvsagt ikke stå. Av alle frivillige*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...