Gå til innhold

Kcal for å miste vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 177 cm høy og ca 64 kg..Vil ned til 60 kg. Hvis jeg spiser 1250 kcal dagen + trening, kan jeg forvente å gå ned i vekt på noen mnd? 

Anonymkode: 36781...fe9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du vil gå ned om du spiser så lite, hvorfor vil du ned i det hele tatt? Du er jo alt veldig slank? 

Anonymkode: 05437...3d7

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 177 cm høy og ca 64 kg..Vil ned til 60 kg. Hvis jeg spiser 1250 kcal dagen + trening, kan jeg forvente å gå ned i vekt på noen mnd? 

Anonymkode: 36781...fe9

Det du skisserer er alt for lite kalorier. Du vil ved å spise så få kalorier, oppnå at kroppen din får nedsatt forbrenning, at kroppen din går på sparebluss og hamstrer opp ekstra medfett på kropppen + at kroppen da må hente kalorier fra muskelmassen din! Dette er svært skadelig!

Regn ut basalforbrenningen din (det er link i tråden som jeg linker til), og les tråden som jeg linker til.  I tillegg til kaloriene til basalforbrenningen, må man ha ekstra kalorier for den aktiviteten som kroppen utsettes for.

Vært flink, men gått opp i vekt

Anonymkode: a4836...ebe

• Liker 2
Skrevet

Stengt på grunn av brudd på retningslinjene:

- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her

Raven Emerald, mod.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...