AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 Send i september sendte jeg søknad om stipend. Fikk bare utstyrsstipend fordi de regnet med foreldrene mine sin lønn i 2014; Vel i 2014 hadde min far jobb og var ikke syk. Det er han nå og han får derfor utlevert ca 15.000 kr i måneden. Min mor er renholder og tjener kanskje 22.000kr i måneden. I en familie på 5 sier det seg selv at det blir lite penger igjen i slutten av måneden selv ved bare kjøp av first price mat og aldri shopping av klær med mindre det er ytterst nødvendig eller syk salg. Vel derfor sendte jeg mail til lånekassen og skrev om situasjonen. Fikk en uke eller to senere beskjed om at jeg skulle sende oversikt over månedsinntekten til min far til dem. Det gjorde jeg og saken er til behandling fortsatt etter flere måneder! Jeg har selvsagt prøvd å skaffe jobb i flere måneder, men det har vært helt umulig. Selvsagt er jeg da desperat og irriterer meg mye over at det jeg har sendt inn fortsatt ikke er behandlet enda fristen for utbetaling for høsten 2016 var i november. Jeg skal være russ i vår, men det er en haug med ting jeg ikke kan delta på, bla. skoleballet som alle vennene mine snakker om allerede nå. Selv de billigste julegaver har jeg egentlig ikke råd til å kjøpe, og jeg har ikke handlet klær siden i sommer, enda jeg trenger ny vinterjakke, nye vintersko og litt varme klær (jeg er en frysepinne). Ikke kan jeg støtte mine foreldre med litt penger nå i jula heller... De har ikke hatt råd til noen særlige gaver og det de har kjøpt har de kjøpt på ebay... Har 4000kr på sparekontoen min og de holder jeg gjerrig fast på. Nå er jeg blitt syk også så har blitt en del penger å bruke på apotek og fastlege også. Folk i klassen spør hele tiden når jeg skal ta lappen, men sannheten er at verken jeg eller mine foreldre har råd til å betale 20 000kr. Planen var at jeg skulle ta lappen i sommer, men jeg fikk aldri startet på lappen pga. manglende penger. Neste høst er planen å egentlig ta opp noen fag på en privatskole (kan ikke ta opp fag som privatist), men jeg har ikke råd til det og jeg tør ikke ta opp lån for det, ettersom jeg sikkert på ta opp lån for høyere utdanning. Noen hundre kr i måneden fra lånekaasen hadde vært strålende, spesielt for å prøve å spare litt, men neida, de har fortstat ikke behandlet søknad. Hvorfor tar det så vannvittig lang tid? Jeg skjønner mange søknader må behandles, men dette er drøyt! Anonymkode: 5469f...6cd
Gjest Linaria Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 Husk at dersom det viser seg at du har hatt rett på penger i hele høst, men ikke har fått det, skal du få etterbetalt, så forhåpentligvis får du en del penger snart. Har selv hatt mye styr med dem i forhold til utveksling, og det er mye styr. Fryktelig irriterende når man er helt avhengig av penger derfra for å greie seg.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 Du søkte første gang sent i september. Etter det er søknaden din behandlet én gang, du har så klaget og søknaden ligger til ny behandling. Det har da ikke gått mange måneder, men maks 10 uker siden du sendte inn søknaden. Det er ikke lang tid. Spesielt siden de vil måtte bryte eget regelverk for å kunne behandle saken med senere inntekt enn 2014-inntekten. Saken må da antagelig opp i styret for vedtak, og det har ikke møter veldig mange ganger i året. Anonymkode: 8e95a...1c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå