Gå til innhold

Hvordan var din første kjøpebolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden "hvordan var din første leilighet", så lurer jeg på hvordan din første egne, eller kjøpte bolig var? Kjøpte du helt nytt, gammel og pusset opp, stort eller lite, sentralt eller utenfor sentrum, "bra" eller "dårlig" område osv?

Anonymkode: b8363...cb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt første boligkjøp helt alene blei et lite, koselig hus et stykke ut på landet med flott utsikt. Men relativt nær både flyplass og sentrum med alle butikker innen rekkevidde. Naboene er på såpass avstand at jeg kan spille høy musikk når jeg vil og jeg slipper å forholde meg til andres bråk.

Etter å ha bodd både i blokk og enebolig (med nære naboer) føles dette som en befrielse, selv om jeg må pusse opp litt.

Skrevet

Godt innrøykt blokkleilighet fra 70-tallet med grønt (og da mener jeg knallgrønt) vegg til vegg-teppe i stua og tapet med visne (brune og grå) blomster. Og mosegrønne vegger på badet. Lærte mye om oppussing, bl.a at det er lurt å bruke støvmaske når man skal ha ut vegg til vegg-tepper som tydeligvis ikke har vært støvsugd ordentlig de siste 30 årene... 

Området var greit nok, kort vei til sentrum, busstopp rett utenfor, 5 minutter til svømmehall og turterreng, dagligvarebutikk i gangavstand (praktisk siden jeg ikke hadde bil). 

Naboene var et kapittel for seg selv, og formannenn i borettslaget ble omtalt som "Ayatollahen"... Det var f.eks kun tillatt å ha hvite persienner i vinduene, og alle skulle ha to hvite blomsterkasser på balkongen.

Jeg holdt ut i 5 år før jeg solgte og flyttet.

Skrevet

En liten tomroms sentralt i Oslo, ok område. Veldig enkel standard, men jeg pusset ikke opp annet enn litt maling, følte jeg allerede hadde brukt så mye penger på kjøpet. Kunne aldri bodd der i dag uten store oppdateringer, men tidlig i 20 årene og rett fra studenthybel var det luksus. Ikke noe diverse billig krims krams fra IKEA ikke kunne fikse. 

• Liker 1
Skrevet

Rekkehus i Oslo-området. Bygget på 80-tallet, ok kjøkken og nytt bad. Pusset ikke opp annet enn litt maling og tapet, siden alle rom var blendahvite. 

Anonymkode: 29499...805

Skrevet

Stor del av vertikal tomannsbolig med dobbel garasje fra 90 tallet med nyoppusset kjøkken og bad. Kunne flytte rett inn 

Anonymkode: 8bcc4...ed9

• Liker 1
Skrevet

Rekkehus fra 50-tallet i et middels bra område i sykkelavstand fra sentrum. Totalrenoverte kjøkkenet før vi flyttet inn. Tidligere eiere har kun tapetsert, malt og lagt gulv og ledninger oppå det gamle, og det er behov for å pusse opp grundig der man river alt det gamle for å få et godt sluttresultat. Vi tar ett rom i året. Stortrives og liker at vi får den stilen vi liker.

Anonymkode: a3e78...c01

Skrevet

Kjøpte en 1-roms leilighet på 28 kvm + 7 kvm innglassert balkong fra 60-tallet i Oslo (ikke i sentrum, på østkanten). Det var et renoveringsobjekt der jeg pusset opp hele leiligheten. Satte inn nytt kjøkken og nytt bad. Hyggelig og koselig område.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Skrevet

1-roms 21kvm ikke langt unna Bergen sentrum. Har bodd her i 9år og trives, nå har jeg tenkt å selge og oppgradere litt pga familie.

Anonymkode: bec49...083

Skrevet

200 kvm enebolig ute på landet, bygd på 70-tallet og gjort minimalt med siden. har jo sin sjarm med rosa bad etc..  malte litt, men ellers ikke pusset opp. huset var jo i ok stand, bare ikke moderne. 

Anonymkode: c846b...695

Skrevet

187kvm langt ute i skauen, bygget i '92 og pusset opp i senere tider. 2 målstomt. Noe må pusses opp, andre ting er ok. Mistenker at de forrige eierne ikke gjorde alt etter boka, så badet på fikses på fortere en fort. 

Skrevet

62 kvm sentralt i Oslo, men ut mot en veldig trafikkert vei. Lite koselig strøk med hospits rett ned i gata, men perfekt for to srntrumsglade studenter. Standarden var OK, men ikke noe fancy. 

Anonymkode: 1186f...7ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...