Gjest Zalo2 Skrevet 8. desember 2016 #21 Skrevet 8. desember 2016 Tenkte jeg det ikke, det er som regel rus som er årsaken når etniske nordmenn dreper hverandre. Leste at han hadde tatt anabole steroider, og det kan få deg til å bli likegyldig, empatiløs osv. Vet ikke om han hadde tatt noe i senere tid, men det kan ha endret noe i hjernen hans.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #22 Skrevet 9. desember 2016 30 minutter siden, Zalo2 skrev: Tenkte jeg det ikke, det er som regel rus som er årsaken når etniske nordmenn dreper hverandre. Leste at han hadde tatt anabole steroider, og det kan få deg til å bli likegyldig, empatiløs osv. Vet ikke om han hadde tatt noe i senere tid, men det kan ha endret noe i hjernen hans. For innvandrere ruser seg ikke? De har en annen grunn å drepe og sånt, enn pga rus og psykiske lidelser? Er det konklusjonen din? Imponerende. For et nivå på debattantene her inne, jeg blir fascinert. Anonymkode: 9fd0d...531 2
Gjest Zalo2 Skrevet 9. desember 2016 #23 Skrevet 9. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For innvandrere ruser seg ikke? De har en annen grunn å drepe og sånt, enn pga rus og psykiske lidelser? Er det konklusjonen din? Imponerende. For et nivå på debattantene her inne, jeg blir fascinert. Anonymkode: 9fd0d...531 Og det fikk du ut av hva jeg skrev?! Det er vanligere for utlendinger å bruke vold som ender i drap, det er ikke like ofte det skjer med nordmenn og da er det som regel rus inne i bildet. Du burde avstå fra å kommentere når du åpenbart ikke leser hva folk skriver.
Mari Y Skrevet 12. desember 2016 #24 Skrevet 12. desember 2016 På 7.12.2016 den 6.12, ops2 skrev: Google svensk modus. Øverste treff er skrevet av Hans Rustad. Norsk? Han var besatt av henrettelser, og den drepte hadde bedt han slutte å se på IS-videoer i arbeidstiden. En ganske spesiell besettelse. Det er en og annen særing som lar seg inspirere. Var en lignende sak i Danmark. Datteren halshugget mor, etter å ha sett IS video. Da tror jeg rett og slett man bare er syk😛 1
fuglekvitter__ Skrevet 12. desember 2016 #25 Skrevet 12. desember 2016 (endret) På 5.12.2016 den 15.55, AnonymBruker skrev: Finner ingen tråder om dette? Er det sagt om det er linket til terror? Politiet kom etter brannvesenet. Hva tenker dere om det? Anonymkode: 8451c...da6 Øksedrap har ingenting med terrorisme tror jeg. Jeg tror terrorister bor en del i irak, lager bomber og verver seg til hjemlandene sine eller noe sånt. Dette hørtes litt blondt ut om terrorisme, men kunnskapene mine om øksedrap og terrorisme er heldigvis aldri erfart, kun lest litt om det. Jeg har lest litt om dette i nyhetene, og det står om det i VG, men ikke her inne ut i fra det jeg kan se. Jeg tenker ikke så mye om det annet enn at det gikk bra med dette ekteparet, og godt er det. Når det gjelder terrorisme så er jeg ikke så veldig rett for det heller, fordi at det foregår i hovedsak i andre land? Som i Egypt, Irak og sånt... Jeg vandrer ut av denne diskusjonen og håper at dette var et dataspill. Hjelpes. Endret 12. desember 2016 av fuglekvitter__ 1
Drizzt Skrevet 13. desember 2016 #26 Skrevet 13. desember 2016 Han som drepte snekkeren hadde vel sett på mange videoopptak av bestialske henrettelser. At han ikke er helt OK i hodet er tydelig. 3
Safiye Skrevet 14. desember 2016 #27 Skrevet 14. desember 2016 (endret) Tråden er ryddet for krenkende utsagn og spekulasjoner - Pavilion, mod Endret 14. desember 2016 av Pavilion
Horten Market Skrevet 28. september 2017 #28 Skrevet 28. september 2017 23-årig Asperger dømt til 19 års fengsel for Maxbo-drapet. - Drapet var en ren henrettelse, begått i full offentlighet. Han viste sterk gjennomføringsevne. Motivet framstår for retten som helt uforståelig. Det er et poeng at mannen har en Asperger-diagnose. Et trekk ved mange massedrap er at gjerningsmannen har denne lidelsen. Aspergere er hverken slemmere eller snillere enn andre. Men kombinasjonen av to karakteristikker hos Aspergere kan være farlig: det voldsomme og ukontrollerte sinnet og empatisvikten. Topp dette med Anabole Steroider, og vi har en udetonert bombe. Denne cocktailen hadde også ABB. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #29 Skrevet 28. september 2017 Det er jo et viktig poeng her at han ikke ville erkjenne og hadde ikke innsikt i diagnosen sin. Aspergere kan være farlig med den kombinasjonen du nevner, men det kan også mennesker uten Asperger være, men med samme kombinasjon være. Et voldsomt og ukontrollert sinne inngår ikke automatisk i Asperger-diagnosen. Når det er sagt så kan jo alle de som liker å trolle mennesker med Asperger her på KG for moro skyld, tenke litt over hva det kan føre til. Kanskje er de med på å sette i gang dette voldsomme sinnet hos en eller annen. Moro så lenge det er på nett, sikkert, men hva hvis de opplever direkte eller indirekte konsekvens av den stygge oppførslen sin. Hadde nok ikke være like morsomt da, nei. Anonymkode: 66d15...e8b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #30 Skrevet 28. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo et viktig poeng her at han ikke ville erkjenne og hadde ikke innsikt i diagnosen sin. Aspergere kan være farlig med den kombinasjonen du nevner, men det kan også mennesker uten Asperger være, men med samme kombinasjon være. Et voldsomt og ukontrollert sinne inngår ikke automatisk i Asperger-diagnosen. Når det er sagt så kan jo alle de som liker å trolle mennesker med Asperger her på KG for moro skyld, tenke litt over hva det kan føre til. Kanskje er de med på å sette i gang dette voldsomme sinnet hos en eller annen. Moro så lenge det er på nett, sikkert, men hva hvis de opplever direkte eller indirekte konsekvens av den stygge oppførslen sin. Hadde nok ikke være like morsomt da, nei. Anonymkode: 66d15...e8b Sånn som ABB. Anonymkode: 66d15...e8b 1
Horten Market Skrevet 28. september 2017 #31 Skrevet 28. september 2017 Breiviks barnepsykiater mener han har Aspergers
Nøste~ Skrevet 28. september 2017 #32 Skrevet 28. september 2017 Problemet er at noen ikke klarer å se på slike ting uten å måtte begå slike handlinger selv. Om det så gjelder gore, spill eller TV.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #33 Skrevet 28. september 2017 2 minutter siden, Horten Market skrev: Breiviks barnepsykiater mener han har Aspergers Han har altså ikke diagnosen. Anonymkode: 66d15...e8b
bruker54321 Skrevet 29. september 2017 #34 Skrevet 29. september 2017 (endret) 17 hours ago, Horten Market said: Breiviks barnepsykiater mener han har Aspergers Hvor relevant er det at en psykiater har mistenkt diagnosen hos en 4-åring for hvordan personen er som voksen? Når han i tillegg ikke har fått diagnosen som voksen og sikkert er blant de i Norge som har blitt mest utredet av psykiatere. Endret 29. september 2017 av Superbruker5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #35 Skrevet 29. september 2017 59 minutter siden, Superbruker5 skrev: sikkert er blant de i Norge som har blitt mest utredet av psykiatere. mest utredet, hvis du går til 5 leger på rad, 1 sier du har kreft,. 1 sier du har down syndrom, 1 sier du har diabetes, 1 sier du har borreliose, 1 sier du har brukket bein, også antar du at siste lege har rett, er nok brukket bein jeg har. Er du da den mest utredete pasienten og helt sikkert har funnet riktig diagnose på deg, tror du ? Det eneste vi vet, er at ekspertene er veldig uenige, og at hva som faktisk stemmer er det ingen som vet. Men, du kan sikkert tro at det er "brukket ben" siden du er "mest utredet", men jeg ville vært tvilende etter slike sprikende diagnoser, og det ville nok du vært også Virker som psykiatere både har meget stort ego, samt at det er veldig mye subjektivt inne i bildet her ang hva en lander på av diagnose, ser er på grad av tvil og usikkerhet ekspertene oppgir til domstolene, nei de er helt sikre ingen tvil, også kommer neste ekspert, helt sikker ingen tvil og gir en helt annen diagnose. Hallo ? Anonymkode: 95d91...3b6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #36 Skrevet 30. september 2017 On 28/09/2017 at 3:03 PM, Horten Market said: Breiviks barnepsykiater mener han har Aspergers Om man først skal hitle så bør man gjøre det skikkelig: Michael Fitzgerald, a professor of child and adolescent psychiatry, published a cornucopia of pathographies of outstanding historical personalities, mostly disclosing that they had Asperger syndrome, which is on the autism spectrum. In his 2004 published anthology Autism and creativity, he classified Hitler as an "autistic psychopath". Autistic psychopathy is a term that the Austrian physician Hans Asperger had coined in 1944 in order to label the clinical picture that was later named after him: Asperger syndrome, which has nothing to do with psychopathy in the sense of an antisocial personality disorder. Fitzgerald appraised many of Hitler’s publicly known traits as autistic, particularly his various obsessions, his lifeless gaze, his social awkwardness, his lack of personal friendships, and his tendency toward monologue-like speeches, which, according to Fitzgerald, resulted from an inability to have real conversations.[78] https://en.wikipedia.org/wiki/Psychopathography_of_Adolf_Hitler#Asperger_syndrome:_Michael_Fitzgerald_.282004.29 Anonymkode: eaade...f48
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #37 Skrevet 30. september 2017 On 28/09/2017 at 2:59 PM, AnonymBruker said: Det er jo et viktig poeng her at han ikke ville erkjenne og hadde ikke innsikt i diagnosen sin. Aspergere kan være farlig med den kombinasjonen du nevner, men det kan også mennesker uten Asperger være, men med samme kombinasjon være. Et voldsomt og ukontrollert sinne inngår ikke automatisk i Asperger-diagnosen. Anonymkode: 66d15...e8b Enig, de å bli sint har ingenting med aspergers å gjøre. Anonymkode: 29034...86b
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #38 Skrevet 3. oktober 2017 Forferdelig. Anonymkode: acccb...d53
Horten Market Skrevet 4. oktober 2017 #39 Skrevet 4. oktober 2017 På 30.9.2017 den 23.25, AnonymBruker skrev: Enig, de å bli sint har ingenting med aspergers å gjøre. Anonymkode: 29034...86b Meltdown: "Noen Aspergere beskrive et meltdown som røde eller grå bånd over øynene. Jeg har virkelig opplevd dette. Det er en mangel av kontroll og en følelse av å være en maktesløs observerer på utsiden av kroppen. Dette kan være farlig om Aspergeren reagerer voldelig, spesielt om plageånden er i nærheten eller hvis de plages under meltdownet." 2
HeiDeterMeg2 Skrevet 4. oktober 2017 #40 Skrevet 4. oktober 2017 4 hours ago, Horten Market said: Meltdown: "Noen Aspergere beskrive et meltdown som røde eller grå bånd over øynene. Jeg har virkelig opplevd dette. Det er en mangel av kontroll og en følelse av å være en maktesløs observerer på utsiden av kroppen. Dette kan være farlig om Aspergeren reagerer voldelig, spesielt om plageånden er i nærheten eller hvis de plages under meltdownet." Skumle greier dette her, men ABB hadde jo ikke meltdown. Det var jo lenge planlagt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå