AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 Mamma og pappa er skilte, og jeg har ofte vært hos mamma i jula. Jeg foreslo derfor til pappa at jeg kunne være til han i jula. Fikk da til svar at jeg måtte betale for å være hjemme for mat osv. Er det virkelig normalt? Spurte storesøsteren min hva hun tenkte og hun reagerte ikke på det og syntes ikke det var rart. Pappa har god økonomi så det er ikke det. Han har fått ny dame for en stund siden og mistenker at det er litt hun som står bak, men det er jo uansett utrolig sårende.. Er forresten 20. Anonymkode: d60e8...42f 4
Gjest HappyWaffle Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 (endret) Det syns jeg var smålig! Da hadde jeg reist et annet sted. Kan ikke en far spandere så mye som mat når barnet er hjemme så kan han ha det så godt. Endret 5. desember 2016 av HappyWaffle
Gjest Eugene Wrayburn Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 Er man på besøk skal man ikke betale. Så enkelt er det. Si til han at om han forsetter slik så kommer du ikke til å feire jul med han.
Gjest HappyWaffle Skrevet 5. desember 2016 #4 Skrevet 5. desember 2016 (endret) . Endret 5. desember 2016 av HappyWaffle
totes_mc Skrevet 5. desember 2016 #5 Skrevet 5. desember 2016 Dette synes jeg høres veldig rart ut. Jeg har ikke så mye å bidra med, men jeg mener virkelig ikke at det burde være sånn. 10
Gjest Surfrukt Skrevet 5. desember 2016 #6 Skrevet 5. desember 2016 Utrolig spesielt og sært! Undrer på hva som ligger bak? Jeg hadde ikke giddet å dra dit på de premissene, men heller dratt hjem til mor som forhåpentligvis er av den normale og gjestfri sort.
Populært innlegg Ruccula Skrevet 5. desember 2016 Populært innlegg #7 Skrevet 5. desember 2016 Herregud, enkelte foreldre er ikke sanne!! :O Vanlige foreldre synes det er super stas at barna kommer hjem til jul. Det er det verste jeg har hørt! jeg hadde sendt melding tilbake at det da kunne være det samme... Kjære TS, husk å ta deg timebetalt hvis denne mannen ønsker besøk av deg når han er gammel og på sykehjem. 71
Spiteful Skrevet 5. desember 2016 #8 Skrevet 5. desember 2016 Blir stadig overrasket over enkelte foreldre. Du er barnet hans da skal du da ikke betale for å bedøke han! For Gud skyld ikke finn deg i dette, ikke dra til han i jula. 16
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #9 Skrevet 5. desember 2016 Da hadde jeg absolutt droppet det og sagt at om dette ikke var lystbetont fra deres side så er ikke du interessert heler. Anonymkode: bd13e...1d1 24
Gjest Herr Heftig Skrevet 5. desember 2016 #10 Skrevet 5. desember 2016 Kunne kanskje forstått det om han hadde hatt dårlig råd, men siden han ikke har det synes jeg heller du skal dra til mor.
Aamu Skrevet 5. desember 2016 #11 Skrevet 5. desember 2016 En annen måte å si: "Jeg ønsker ikke at du er her", på? Det der er bare sykt. Snakk om å være gjerrig. Hva slags forhold har dere til vanlig? Jeg, personlig, hadde blitt utrolig fornærmet og ikke satt min fot der. Ikke hadde han fått julegave heller. 12
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #12 Skrevet 5. desember 2016 Selv min far som per definisjon er fattig krever ikke at jeg betaler noe som helst, enda jeg tjener godt. Hver gang jeg smugler med meg noe blir han akkurat like sinna... Nei, da hadde jeg ikke følt meg spesielt velkommen, når det ikke er økonomi det går på. Nesten så jeg hadde invitert dem på kaffe og satt frem en skål merket "kaffe 10kr" Anonymkode: 16d7d...904 20
Fru Uperfekt Skrevet 5. desember 2016 #13 Skrevet 5. desember 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mamma og pappa er skilte, og jeg har ofte vært hos mamma i jula. Jeg foreslo derfor til pappa at jeg kunne være til han i jula. Fikk da til svar at jeg måtte betale for å være hjemme for mat osv. Er det virkelig normalt? Spurte storesøsteren min hva hun tenkte og hun reagerte ikke på det og syntes ikke det var rart. Pappa har god økonomi så det er ikke det. Han har fått ny dame for en stund siden og mistenker at det er litt hun som står bak, men det er jo uansett utrolig sårende.. Er forresten 20. Anonymkode: d60e8...42f Det jeg hører her er at han egentlig ikke ønsker deg på besøk, beklager men noen bare er sånn... 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #14 Skrevet 5. desember 2016 Småligt. Det er kun voksne hjemmeboende barn med jobb som kan kreves å bidra økonomisk. Anonymkode: d40bd...1cd 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #15 Skrevet 5. desember 2016 Betal, men si at du kun ønsker room service og ikke ønsker å menge deg med de ansatte. Anonymkode: 09675...a3a 47
Calleia Skrevet 5. desember 2016 #16 Skrevet 5. desember 2016 Det syntes jeg ikke du skal... Merkelig forslag 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #17 Skrevet 5. desember 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mamma og pappa er skilte, og jeg har ofte vært hos mamma i jula. Jeg foreslo derfor til pappa at jeg kunne være til han i jula. Fikk da til svar at jeg måtte betale for å være hjemme for mat osv. Er det virkelig normalt? Spurte storesøsteren min hva hun tenkte og hun reagerte ikke på det og syntes ikke det var rart. Pappa har god økonomi så det er ikke det. Han har fått ny dame for en stund siden og mistenker at det er litt hun som står bak, men det er jo uansett utrolig sårende.. Er forresten 20. Anonymkode: d60e8...42f Da hadde jeg sagt takk og farvel. Hadde faren din hatt dårlig økonomi, hadde saken vært annerledes. Anonymkode: a084a...60b 7
LittleBabyBlue Skrevet 5. desember 2016 #18 Skrevet 5. desember 2016 Regner med at vi snakker kun jula, sånn ca 1 uke, og ikke desember og langt inn i januar. Synes det er himmla sært å spørre om diettpenger, men noen mennesker er bare ekstremt gjerrige. Og ja, det finnes mange foreldre som setter egne luksusbehov over ungenes standardbehov. Bare å se luksusfellen det. Hadde spurt om det var plass til fryseelementer i fryseren så jeg kunne tatt med kjølebag med egen mat, og spurt hva regninga ville kommet på for julemiddagen, og hvor mye de hadde brukt på julegave så jeg kunne matche gaven (hadde så kjøpt noe med lik verdi, men som var på tilbud) 😂 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #19 Skrevet 5. desember 2016 Jeg er vant til at man kjøper inn litt av julematen når man er gjest hos noen i julen. Synes ikke det er så rart, julemat er dyrt. Anonymkode: 926f3...f40 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #20 Skrevet 5. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vant til at man kjøper inn litt av julematen når man er gjest hos noen i julen. Synes ikke det er så rart, julemat er dyrt. Anonymkode: 926f3...f40 Enig i det. I vår familie har vi alltid delt på utgiftene til mat og drikke i julen. Ikke bare er det mer rettferdig, men det gjør jo at man kan unne seg mer også:) Anonymkode: e246f...6d9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå