PhilosopherSe7en Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 Jeg er ekstremt lei av mørke møbler i stuen. Angrer på at det ikke ble kjøpt inn lyse farger fra starten av, så nå sitter en her med mørk sofa + stuebord, mørkt spisebord + stoler, mørk tvbenk + høyttalere. Ja, i bunn og grunn er det meste i stuen mørke møbler og gjerne svart. Så nå ønsker jeg å gjøre noe med det, uten at det koster en formue med å bytte ut alt av møbler. Så er det noen som har noen enkle og forholdsvis rimelige tips til hvordan en kan "friske" opp stuen litt, gjøre den litt koseligere og lysere? Tenker enkle ting som pledd i sofa + pynteputer Bytte ut bilderammer fra mørk til lys/hvit farge Bytte ut enkelte møbler, for eksempel speil + hylle under speil fra mørkt til lys/hvit Er bare redd det vil se veldig dumt ut når en da ender opp med hvitt og svart om en annen, men en kan kanskje bryte litt med en tredje farge på gardiner/duker/pledd/puter/gulvteppe? Jeg er rett og slett fryktelig dårlig på disse tingene her, så håper at noen har noen gode, og konkrete forslag til endringer som gjør at det føles lyser, og faktisk ser fint ut.
Atea Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 3 timer siden, PhilosopherSe7en skrev: Jeg er ekstremt lei av mørke møbler i stuen. Angrer på at det ikke ble kjøpt inn lyse farger fra starten av, så nå sitter en her med mørk sofa + stuebord, mørkt spisebord + stoler, mørk tvbenk + høyttalere. Ja, i bunn og grunn er det meste i stuen mørke møbler og gjerne svart. Pusse ned og male bord og møbler? Sett bort fra høyttalerne, men de takler å være i svart. Men, ville utsatt maling til våren når det er lettere å lufte eller gjøre arbeidet utendørs. Så nå ønsker jeg å gjøre noe med det, uten at det koster en formue med å bytte ut alt av møbler. Så er det noen som har noen enkle og forholdsvis rimelige tips til hvordan en kan "friske" opp stuen litt, gjøre den litt koseligere og lysere? Tenker enkle ting som pledd i sofa + pynteputer Har mørk sofa selv, i gråsvart, men ellers er det meste lyst her. Har par pynteputer, pledd har jeg ikke tenkt over, er et svart og et med mønster - et gammelt fra Øst-Europa(fått i arv) som er fra attenhundretallet i silke og ull. Bytte ut bilderammer fra mørk til lys/hvit farge Liker ikke hvite rammer, men du kan begynne med det andre, alt trenger ikke endres på en gang. Bytte ut enkelte møbler, for eksempel speil + hylle under speil fra mørkt til lys/hvit Maling? Hvor står speilet? Alt trenger ikke være gjennomført i stilen. Er bare redd det vil se veldig dumt ut når en da ender opp med hvitt og svart om en annen, men en kan kanskje bryte litt med en tredje farge på gardiner/duker/pledd/puter/gulvteppe? Hos meg går det tilfeldigvis mye i rødt, har lyse vegger og store vinduer uten gardiner. Jeg er rett og slett fryktelig dårlig på disse tingene her, så håper at noen har noen gode, og konkrete forslag til endringer som gjør at det føles lyser, og faktisk ser fint ut. Er nok ikke den beste til å gi råd. Har selv en veldig blandet stil, med moderne og gammel kunst på veggene og ingenting fra Ikea. Det viktigste er at du selv trives. Har du et budsjett, en økonomisk ramme på det du har planer om å forandre? 1
PhilosopherSe7en Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2016 Ja male har jeg vurdert, og er nok det jeg kommer til å begynne med. Er bare så usannsynlig kjedelig, og er en del arbeid i det. Vaske, pusse,grunne og så male. Noe budsjett har jeg ikke satt. Så lenge resultatet blir bra og jeg blir fornøyd så får utgiftene bli som de blir. Men jo mindre jo bedre. Går jo lei av endringene etterhvert, så da er det jo ny runde om noen år. Tror det blir å male spisebordet, speilet og bokhyllen som står der. Noen pledd og puter i lik farge og kanskje ett nytt gulvteppe under bordet. Så spe på med litt mer knall farger på noen pynte ting. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå