AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 Vi bor i ikke så langt fra skolen. 15 min å gå til skolen( ungene tar buss pga dårlig vei). Problemet er at det bor ingen barn i nærheten av oss. 2 familier flyttet fra gaten de to siste årene. Og der var jo gutter våre barn lekte med. Jeg ser at andre barn som bor i nærheten av hverandre tilbringer mye mer tid sammen. Jeg er bekymret at våre barn skal fort skli utenfor. Vi inviterer og det kommer jo barn på besøk, men med alt kjøring og henting blir fort stress for foreldre og barn. Hvor viktig er å bo i barnevennlig området ? Anonymkode: 870f0...088
MapleSirup Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 Hvor gamle er barne? Jeg merket en stor endring fra niårsalderen omtrent ift selvstendighet på område. Nå sykler de til hverandre dagen lang Man trenger nærere samarbeid med andre foreldre når man bor litt utenfor, det er ikke verre enn som så:)
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 De er 10 + og det er ikke så mange barn som får lov å sykkle pga det anses som farlig vei. De har mange flere vennes hos den andre forelder ( her snakker vi om mine og dine) og jeg er redd at de skal i tillegg ønske om å bo hos de pga lettere tilgjengihet til venner og bedre bussforbindelser. Meg og samboer har snakket om dette og han synes at dette kommer til å gå fint. Jeg er litt usikker. ts Anonymkode: 870f0...088
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #4 Skrevet 5. desember 2016 Har samme problem.... De som bor nær hverandre HAR jo venner der de er, og har ikke behovet for å invitere fler....det er liksom bare å gå ut. Så man blir sittende og mase... :/ Anonymkode: 9711f...5d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå