AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 Jeg er ansatt som ringevikar, og har sagt ja til de fleste vaktene jeg har blitt spurt om gjennom hele året. Nå er det eksamensperiode, og jeg vil lese. Har blitt spurt om jeg kan ta noen vakter denne uken, men det passer dårlig. Sliter dog å formulere meg på en god måte på mld. "Alle" kan jo jobbe i eksamensperioden, men det hadde vært godt med fri. Noen tips til hvordan si nei? Anonymkode: 92160...a20
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 Bare å si nei beklager, jeg må fokusere på eksamen. Evt. Jeg har siste eksamen den xx., etter det er jeg mye mer tilgjengelig! Anonymkode: 317f4...be7
studerende Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 "Nei, jeg kan ikke. Må fokusere på lesing."
coracoideus Skrevet 5. desember 2016 #4 Skrevet 5. desember 2016 Si "har dessverre ikke mulighet". Du skylder ingen en forklaring på hvorfor. Ringevikarer har ingen plikt til å være tilgjengelig 24/7 365 dager i året. Noen ganger passer det bare ikke og hvorfor har ingen noe med! Utdannelse først. Hilsen en som har prioritert å alltid si ja til alle vakter på bekostning av fritid og skole. Har ikke vunnet noe på det... 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #5 Skrevet 5. desember 2016 Takk for svar, folkens Anonymkode: 92160...a20
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #6 Skrevet 5. desember 2016 Eksamen er jo en gyldig årsak. De færreste jeg kjenner som har jobb arbeider i eksamensperioden. Anonymkode: 6df17...f9e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #7 Skrevet 5. desember 2016 Eksamen og utdanning i første rekke! Anonymkode: 1df8c...fdf
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #8 Skrevet 5. desember 2016 Si at du må prioritere eksamen. Det burde lederen ha forståelse for. Snakket med min sjef her om dagen, ikke om dette (jeg er ikke student) og hun sa at det er stort sykefravær om dagen grunnet influensa og omgangssyke og at det tok mye tid å finne vikarer, bl.a fordi at alle studentene akkurat nå var opptatt med eksamen. Hun er klar over situasjonen de er i og respekterer det. Hun vet også at når eksamen er ferdig er studentene igjen klare til å trå til. Anonymkode: c2eaf...f86
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #9 Skrevet 5. desember 2016 "Beklager, men fra nå av og frem til <dato> har jeg eksamener, så da kan jeg ikke jobbe." Anonymkode: 25bfc...986
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå