AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 Jeg føler meg så sliten for tida. Konstant trøtt og tom for energi. Føler at livet er en evig kamp mot rot og klesvask, og vi kommer aldri ovenpå. Tre små barn, lite søvn, mye kjøring og henting på aktiviteter...litt dårlig stemning hjemme mellom oss voksne fordi vi begge er slitne og synes den andre gjør for lite, mannen har konstant dårlig samvittighet for jobben i tillegg. Jeg trives ikke så godt på jobb, jeg mistrives veldig på stedet vi bor, og blir i dårlig humør med en gang jeg våkner om morgenen fordi jeg synes dette stedet er så håpløst. Blir nesten litt lei meg når jeg tenker på hvor bra vi egentlig kan ha det sammen, for akkurat nå er det langt fra sånn....Jeg liker å ha det nogenlunde ryddig og rent rundt meg (ikke fanatisk, så det er masse leker i stua, og absolutt klær som slenger her og der, men stortsett ryddig når vi legger oss om kvelden iallefall), men bruker jo da nesten all mi tid på å holde det litt i orden. Vasker klær, bretter klær, tørker over vasken på badet, vasker trappa som alltid er skitten, lager mat, dekker bord, hjelper barn med lekser, legger barn, er fredsmegler etc etc. Føler noen ganger et enormt behov for å bare krype under dyna og sove en hel dag, men det har jeg aldri sanvittighet til. Mannen gjør masse hjemme, men det er oppgaver nok for begge. Regner med at dette er gjenkjennelig for mange, men hva gjør man? Barna er 10 mnd, 3 og 5,5 år. Anonymkode: cb3a2...8ee
EvaLena Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 Sånn er det å være mamma, det blir bedre etterhvert 😊
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 En liten analyse over hva som skjer i uken kan være lurt. Hvilke aktiviteter er det snakk om barna er med på? Hvor ofte, og hvem kjører. Jeg kjørte mine på aktiviteter, og brukte den lille timen på å gå meg en lang tur mens det var trening. Det tar ofte lengre tid å kjøre frem og tilbake, så da kan man (etter mitt hode) slå to fluer i en smekk. Rydding har alle våre tatt del i, ikke akkurat når de var baby. Å holde på med både lego, playmo osv samtidig på stua var uaktuelt, så der slapp jeg unna litt rydding. Hadde leker i kasse til de yngste slik at det ikke fløyt med leker over alt. Etter en viss alder ble det stort sett leking på rommet. Husarbeid krever organisering, ved å ta litt hver dag blir det ikke så mange skippertak innimellom. Eldstemann klarer fint å hjelpe til med å dekke bord og å ta av, tømme boss osv. Verre er det for din del at du ikke trives hverken på jobb eller på stedet dere bor, har ikke annet råd enn at du setter deg ned med mannen din (anbefaler å få en barnevakt og gå ut å spis en bedre middag) og finn en løsning som kan hjelpe dere. Anonymkode: 2c376...fb2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #4 Skrevet 5. desember 2016 6 minutter siden, EvaLena skrev: Sånn er det å være mamma, det blir bedre etterhvert 😊 Ja, det er vel mye sant i det. Vi har det mye fint også, og vet at vi vil være sammen, men litt slitsom periode akkurat nå. Anonymkode: cb3a2...8ee
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #5 Skrevet 5. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En liten analyse over hva som skjer i uken kan være lurt. Hvilke aktiviteter er det snakk om barna er med på? Hvor ofte, og hvem kjører. Jeg kjørte mine på aktiviteter, og brukte den lille timen på å gå meg en lang tur mens det var trening. Det tar ofte lengre tid å kjøre frem og tilbake, så da kan man (etter mitt hode) slå to fluer i en smekk. Rydding har alle våre tatt del i, ikke akkurat når de var baby. Å holde på med både lego, playmo osv samtidig på stua var uaktuelt, så der slapp jeg unna litt rydding. Hadde leker i kasse til de yngste slik at det ikke fløyt med leker over alt. Etter en viss alder ble det stort sett leking på rommet. Husarbeid krever organisering, ved å ta litt hver dag blir det ikke så mange skippertak innimellom. Eldstemann klarer fint å hjelpe til med å dekke bord og å ta av, tømme boss osv. Verre er det for din del at du ikke trives hverken på jobb eller på stedet dere bor, har ikke annet råd enn at du setter deg ned med mannen din (anbefaler å få en barnevakt og gå ut å spis en bedre middag) og finn en løsning som kan hjelpe dere. Anonymkode: 2c376...fb2 Tusen takk for konstruktivt svar! Vi har snakket om det samme som det du nevner her. Ungene klarer fint å gjøre litt mer selv, og i tillegg skal vi prøve at de bør flinkere til å bruke rommene og kjellestua til lek, ikke stua. De har en tendens til å dra med alt til stua hvor vi er. Ang jobb og bosted så er det noe vi snakker om for tida, da det påvirker hele familien at jeg ikke trives. Anonymkode: cb3a2...8ee
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #6 Skrevet 5. desember 2016 hvor har femåringen lekser fra egentlig? barnehagen? Anonymkode: d90db...81a 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #7 Skrevet 5. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: hvor har femåringen lekser fra egentlig? barnehagen? Anonymkode: d90db...81a Hehe. Neida, det er skolen. Hun er født heeelt på slutten av året, så jeg omtaler henne enda som femåring. Anonymkode: cb3a2...8ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå