Gå til innhold

Hvor har dere klesskapet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig flyttet inn i et hus jeg har kjøpt. Huset har to soverom + et tredje rom som ikke er godkjent som soverom men ble brukt som det av forrige eier. Alt i samme etasje.
Jeg har lyst å bo på et godkjent soverom, den andre godkjente skal fungere som gjesterom med seng/sofa. Det siste rommet tenkte jeg egentlig å ha alt av klær på. Men kan det bli upraktisk å ikke ha sånn på soverommet? Kanskje undertøy på badet.

Hvor har dere klesskapet deres?

PS: Noen tips til hva annet jeg kan bruke det rommet til? Det er like stort som de andre soverommene.

Anonymkode: c9899...bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøkkenet faktisk, haha

Anonymkode: 6a5d9...c19

• Liker 2
Skrevet

Har det i et walk in closet, som er i forbindelse med soverommet. Har tidligere hatt det på et rom som ikke er direkte tilknyttet soverommet også. Er bare å ha en kommode på soverromet til undertøy/sokker/pysj og bruke det ekstra rommet til alt annet.

Anonymkode: 8b765...af5

Skrevet (endret)

Liker å ha klesskap på soverommet.

Jeg ville  kanskje hatt masse skap og hyller i det 3. rommet med vinterklær, jakker osv som ikke brukers akkurat den årstiden. Bruke som bod. 

Støvsuger og vaskesaker kan man ha der. Og tørke klær i det rommet :D 

Endret av Klink
Skrevet (endret)

Har walk in closet. Det er lite plass til skap ellers, men har kommoder og et skap i entreen. Faktisk savner jeg å ha skap i stedet for en "kles-bod", synes det samler seg støv straks jeg vender ryggen til. Det er dør til kottet som jeg også kaller rommet for, men ikke vindu, og føler jeg må ha døra åpen noen timer i døgnet for å få litt luft dit og unngå at klærne lukter innestengt.

Du kan jo ha skap på soverommet og bruke dette rommet som en bod for vinter- og sommerklær og et alternativt gjesterom? Hvis du setter inn et vindu vil det med en gang klassifisere til et ekstra rom og ikke en bod. En ventil vil også gjøre det mer brukervennlig for overnatting, og venter man gjester er det lettere å sørge for å holde orden, i alle fall har jeg den erfaringen når det gjelder gjesterom. Hvor mange kvm er rommet på?

Endret av Atea
Skrevet

Vi har ytterklær og sko i en bod innenfor gangen. Skyvedørsgarderobe og to kommoder på soverommet.

Skrevet

Har mine i skap rett utenfor hovedsoverommet.

Ytterklær, sko, hansker, skjerf og belter har jeg i skyvedørsgarderobe ved utgangsdøren.

Ligger ett av soverommene dine vegg i vegg med det siste rommet? Hvis det gjør det så kan du lage en walk in garderobe med inngan rett fra soverommet (så sant det ikke er en bærevegg som skiller de to rommene så er det ikke rakettforskning)

Anonymkode: daba8...cf8

Skrevet

Har walk in ved siden av soverommet, bad imellom bare. Har undertøy i kommode på soverommet. 

Skrevet

Har alt inne på et rom som er soverom men som jeg synes er litt for lite til å bruke som soverom. Det er i nærheten av bad og soverom, men det viktigste er at det er i nærheten av bad synes jeg. Men det er heller ikke superviktig. 

Skrevet

Jeg gjorde om det minste soverommet til walk in closet. Det har dør rett ved siden av vårt soverom, som også er rett ved det største badet. 

For meg har det bare vært en fordel at det har egen inngang. Ofte står jeg opp før mannen, og det er greit å kunne løpe ut og inn av skapet. Har uansett morgenkåpe både på soverom og bad, så ikke noe problem å løpe mellom rom. 

Anonymkode: 6be25...1c7

Skrevet

Har klesskapet på gjesterommet. Kjekt i og med at jeg og mannen står opp til ulike tidspunkt, og slipper å vekke den andre.

Anonymkode: a5efd...939

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har mine i skap rett utenfor hovedsoverommet.

Ytterklær, sko, hansker, skjerf og belter har jeg i skyvedørsgarderobe ved utgangsdøren.

Ligger ett av soverommene dine vegg i vegg med det siste rommet? Hvis det gjør det så kan du lage en walk in garderobe med inngan rett fra soverommet (så sant det ikke er en bærevegg som skiller de to rommene så er det ikke rakettforskning)

Anonymkode: daba8...cf8

Ja, faktisk. Usikker på hvordan det er med bærevegger der altså... Men greia er at det rommet er omtrent like stort som soverommet. Jeg føler det blir litt overkill med et slikt walk in closet, men det blir jo uansett det om jeg putter alle skapene der.

14 timer siden, Atea skrev:

Har walk in closet. Det er lite plass til skap ellers, men har kommoder og et skap i entreen. Faktisk savner jeg å ha skap i stedet for en "kles-bod", synes det samler seg støv straks jeg vender ryggen til. Det er dør til kottet som jeg også kaller rommet for, men ikke vindu, og føler jeg må ha døra åpen noen timer i døgnet for å få litt luft dit og unngå at klærne lukter innestengt.

Du kan jo ha skap på soverommet og bruke dette rommet som en bod for vinter- og sommerklær og et alternativt gjesterom? Hvis du setter inn et vindu vil det med en gang klassifisere til et ekstra rom og ikke en bod. En ventil vil også gjøre det mer brukervennlig for overnatting, og venter man gjester er det lettere å sørge for å holde orden, i alle fall har jeg den erfaringen når det gjelder gjesterom. Hvor mange kvm er rommet på?

Har ikke kvadratmeter i hodet, men det er like stort som de to andre soverommene, problemet er bare vinduene er for små. Vet ikke om jeg skal bruke så mye penger på å gjøre det til et godkjent rom riktig enda.

Anonymkode: c9899...bdc

Skrevet

jeg har skyvedørsgarderobe i gangen faktisk. bor på 32 kvm med sovealkove. hadde hatt plass til klesskap på sovealkoven, men har et skrivebord der i stedet. det fungerer helt fint å ha klærne sine utenfor "soverommet". har en morgenkåpe hengende ved senga som jeg tar på meg så jeg slipper å tusle rundt i undertøyet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...