Gå til innhold

gå på jobb med omgangssyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobb klokka 1445 idag. Omsorgsbolig. Akutt istad ble jeg dårlig i magen og kvalm. Vet flere av mine kolleger i forrige uke var syk! Og gikk på jobb syk. Rundt enkelte av brukerne er det slettes ikke bra med oppkast feks. Håper jeg slipper unna. Var hjemme forrige uke med sykt barn en dag. Uka før ble jeg også snittet med diaré osv, da fra bhg.. bør vel egentlig være hjemme? Men har dårlig samvittighet dog.. 

Anonymkode: 78037...8a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ha folkeskikk til å være hjemme, ja. 

Og så bør du ta ansvar og ta opp dette med dine kollegaers brudd på smittevernrutiner med både verneombud og overordnet. I verste fall ender sånt med uaktsomt drap. Så ta dere på tak.

Anonymkode: e2231...344

• Liker 5
Skrevet

Du bør holde deg hjemme. Samvittigheten blir verre om du går på jobb, og smitter brukerene... (Bør hvertfall være det)

Omgangsyke på institusjoner er noe herk! Det tar lang tid før man er kvitt det. Må vaske ned xantall ganger, ha vikarer, og alt av personale blir syke... Da er det bedre å ta en sykedag.

Anonymkode: 9cbfa...cb6

• Liker 4
Skrevet

Det er vel bedre at du er hjemme enn å smitte både beboere og kollegaer. Ring jobben med en gang og si at du blei akutt dårlig. Omgangssyke kommer ofte kastende på.

Anonymkode: b87d5...320

• Liker 1
Skrevet

Du skal aldri dra på jobb med omgangssyken. Ha såppas respekt for menneskene rundt deg. 

Anonymkode: 7062c...fd2

• Liker 4
Skrevet

Hold deg hjemme! Omgangssyke er ekstremt smittsomt. Jeg vet at det er kjipt å være hjemme fra jobb, men bedre det enn å smitte beboere og kollegaer. 

Skrevet

God bedring! (Og hold deg for all del hjemme..)

Skrevet

Du burde absolutt holde deg hjemme. god bedring! :)

Skrevet

Takk. Hun som svarte var også syk i forrige uke. Vi jobber tetror oppå hverandre 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk. Hun som svarte var også syk i forrige uke. Vi jobber tetror oppå hverandre 

Tett 

Skrevet

Hold deg hjemme! Jeg hadde blitt sur om jeg var din kollega og du kom på jobb, det er jo kjempe smittsomt!

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jobb klokka 1445 idag. Omsorgsbolig. Akutt istad ble jeg dårlig i magen og kvalm. Vet flere av mine kolleger i forrige uke var syk! Og gikk på jobb syk. Rundt enkelte av brukerne er det slettes ikke bra med oppkast feks. Håper jeg slipper unna. Var hjemme forrige uke med sykt barn en dag. Uka før ble jeg også snittet med diaré osv, da fra bhg.. bør vel egentlig være hjemme? Men har dårlig samvittighet dog.. 

Alle har lov å være syke, og når du faktisk er ærlig syk med omgangssyke så hold deg for all del hjemme. Det er uansvarlig å gå på jobb syk fordi det kan smitte alle andre, uansett hvor du jobber. Selv om du var hjemme med sykt barn forrige uke, og for to uker siden var smittet med diaré så skal du faktisk være hjemme i dag også. Du er jo ærlig syk, og det er ikke noe å ha dårlig samvittighet for. 

Skrevet

Hold deg hjemme. Du vet aldri hvor syk nestemann kan bli. Når omgangssyka kommer i hus hos oss må en i familien ut av hus pga det kan være dødelig.

Skrevet

Det er store sjanser for at grunnen til at du er syk nå er at kollegaene dine gikk syke på jobb.

Anonymkode: 4ae2b...267

• Liker 3
Skrevet

Jeg blir dritsur på kollegaer som går på jobb med omgangssyke. Hold deg hjemme.

Anonymkode: 61793...091

Skrevet

Av hensyn til brukere og kolleger burde du holde deg hjemme, omganssyke sprer seg som ild i tørt gress når den først sprer seg. 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber man innen helse og omsorg så gjelder 48 timers regelen for å ikke spre smitte skal man holde seg hjemme i 48 timer etter siste oppkast eller diaretømming. 

Anonymkode: 6fe16...5d5

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvorfor er dette et spørsmål engang?  Nei, for all del, gå på jobb!  Husk å nyse godt på kaffekannene når du kan slik at alle de kollegene du hater må sove inne på do gulvet på julaften. 

Endret av Outlander
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke lett, det der med omsorgsbolig og bemanning. Jeg kjenner mange som jobber med det. Jeg vet at de ofte har ekstra ansatte på slike boliger. Så det kan hende noen stepper inn dersom det er en som er syk, som du sikkert vet. Jeg ville ha ringt sjefen og spurt om det er greit å bli hjemme, fordi jeg er syk. Ja, det er flere med omgangssyke nå om dagen. Kjedelig men sant. God bedring:) 

Skrevet

Hos noen kan omgangssyke være livsfarlig - hold deg hjemme..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...